Урок "Основні форми рельєфу Землі. Форми рельєфу суходолу. Рівнини. Практична робота №3. Позначення і підписування на контурній карті найбільших рівнин."

Про матеріал
Урок для учнів 6 класу на тему "Основні форми рельєфу Землі. Форми рельєфу суходолу. Рівнини. Практична робота №3. Позначення і підписування на контурній карті найбільших рівнин." Мета уроку: поглиблення та систематизація знань про форми рельєфу земної поверхні; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті, складати їх комплексну характеристику, позначати на контурній карті; формування пізнавального інтересу, навичок колективної творчості та взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Географія         6 клас

Тема уроку. Основні форми рельєфу Землі. Форми рельєфу суходолу. Рівнини.     Практична  робота №3. Позначення і підписування на контурній карті найбільших рівнин.

Мета уроку: поглиблення та систематизація знань про форми рельєфу земної поверхні; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті, складати їх комплексну характеристику, позначати на контурній карті; формування пізнавального інтересу, навичок колективної творчості та взаємодопомоги.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта півкуль, фізична карта України, атласи, підручники, фотографії гір та рівнин, картини краєвидів села, електронна презентація.

Опорні поняття: нерівності поверхні, земна кора, материк, океан, гори, рівнини.

Базові поняття: рельєф, форми рельєфу, типи рівнин, географічне положення рівнин.

                                                Зміст уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. 

 «Географічний крос» - темп роботи високий.

  • Назвіть процеси, що належать до зовнішніх.
  • Що таке вивітрювання?
  • Які види вивітрювання вам відомі?
  • Наведіть приклади фізичного, хімічного та органічного вивітрювання.
  • Що таке ерозія?
  • Які види ерозії ви знаєте?
  • Які негативні явища можуть виникати в результаті водної та вітрової ерозії?
  • Яким чином можна зменшити або запобігти негативним наслідкам водно-ерозійних та еолово-ерозійних процесів?
  1. Формування мети і цілей уроку. 

 Прийом «Проблемне питання»

На попередніх уроках теми «Літосфера» ми вивчали внутрішні та зовнішні процеси, діяльність яких порівнювали з невтомними руками скульптора. А якими ж є результати роботи цього скульптора? Це різноманітність форм поверхні нашої Землі. Вам уже відомо, що сукупність нерівностей земної поверхні називають рельєфом. Як утворюються різні форми рельєфу? Чому одні ділянки простягаються на сотні і тисячі кілометрів рівними просторами, а інші – підносяться вгору у вигляді гострих піків? Шукати відповіді на ці питання ми з вами будемо протягом кількох уроків. Сьогодні ми вивчимо особливості форм рельєфу, зовнішній вигляд яких усім добре відомий, адже саме вони становлять переважну частину поверхні України. Це рівнини.

  1. Актуалізація опорних знань та навичок.    

 Прийом «Географічна мозаїка»

На дошці набір слів, з яких потрібно скласти речення.

Нерівності, рельєф, поверхня, земна, це.

Гори, основні, рівнини, рельєф, форми, це.

  1. Вивчення нового матеріалу

Розгорнутий план етапу

  1. Рельєф. Основні форми рельєфу. Складання схеми на дошці та в зошитах (Використання презентації)

Внутрішні процеси

 

Зовнішні процеси

 

Форми рельєфу

 

Материки

 

Океанічні западини

 

Рівнини

 

Гори

 

Підводні рівнини

 

Яри, річкові долини, бархани,дюни

 

Серединно-океанічні хребти

 

Глибоководні жолоби

 

  1. Рівнини та їх класифікація.

А) Робота з підручником.

Завдання 1. Знайдіть у тексті параграфа та запишіть у зошити поняття «рівнини» - с.105.

Завдання 2. За якими ознаками класифікуються рівнини? Складіть відповідні схеми та випишіть назви рівнин у зошити  (с. 105 – 106) Заповнення таблиці «Класифікація рівнин » у зошиті (запис назв відповідно до вимог програми). Використання слайдів презентації.             

                                 Класифікація рівнин 

За висотою                    

 Низовини (до 200 м)

 височини (200 -500 м)

  плоскогір’я (понад 500 м)

За зовнішнім виглядом

   плоскі ( з відносно рівною, одноманітною поверхнею);       

 горбисті (з пагорбами, ярами, долинами річок та іншими нерівностями)

За утворенням 

 первинні (колишні ділянки морського дна, підняті тектонічними рухами);  вторинні ( утворені внаслідок руйнування гірських країн; складені річковими або льодовиковими відкладами)

Б) Робота з атласом.

Завдання. Знайдіть назви рівнин на фізичних картах світу та України.

В) Прийом «Мандрівка» (робота в групах).

Завдання. Складіть характеристику географічного положення рівнини. (Учитель розподіляє великі рівнини світу).

План характеристики географічного положення рівнини (Папка «Учись учитись»)

  1. Назва.
  2. Середні висоти.
  3. Між якими паралелями та меридіанами розташована.
  4. Приблизна протяжність з півночі на південь та з заходу на схід.
  5. З якими географічними об’єктами межує.
  6. Процеси, які на вашу думку, сприяли утворенню рівнини.
  1. Формування умінь та навичок
  1. Практична робота №3. Позначення і підписування на контурній карті найбільших рівнин світу.

Альтернативні завдання:

  1. Прийом «Географічна розминка» - «Світлофор» - Учитель ставить запитання за картою, учні картками сигналізують про засвоєння матеріалу.

3* Прийом «Творча лабораторія» - (продовження роботи в групах).

    Завдання. Зіставте карти «Будова земної кори» та «Фізична карта світу» та визначте, які форми рельєфу відповідають давнім платформам. Результати занесіть у таблицю. Зробіть висновки.

Платформи

Форми рельєфу

 

 

 

  1. Підведення підсумків

Прийом «Прес – конференція» Учні самостійно підводять підсумки роботи на уроці, називають основні поняття, з якими познайомилися, шляхи утворення рівнин, показують на карті найбільші рівнини світу.

  • В межах якої великої рівнини розташована більша частина України?
  • На відрогах якої височини розташована частина Сумської області, в тому числі і наше село Шпилівка? (перегляд фотографій та картин з краєвидами села)
  1. Домашнє завдання
  • Опрацювати параграф 26 підручника.
  • Запитання і завдання с.107 підручника.
  • *Завдання 5 с.107 підручника.
  • Скласти кросворд, використовуючи назви рівнин.
  • Об’єднатися в 3 групи, принести аркуші паперу, маркери.

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
2757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку