Тема: Букви Шш. Письмо малої букви ш.

Про матеріал
Мета:1.закріпити знання учнів про букву Шш та звук [ш]; 2.вдосконалювати навички читання слів та речень з даною буквою; 3.закріпити навички звуко-буквеного аналізу слів; 4.розвивати зв’язне мовлення учнів та збагачувати активний словниковий запас учнів; 5.розвивати творчу уяву дітей; 6.вдосконалювати навички роботи в групі; 7.виховувати почуття дружби, колективізму. Обладнання: - телевізор, співаночка «Алфавіт»; - 8 кошиків із словами на кожну команду; - Малюнки букви Ш, друкованої та рукописної; - Робочий зошит №2; - «Буквар» (частина 2); - Конструктор «Лего» (6 цеглинок); - Телевізор «Невгамовний їжачок»; - Ілюстрації шпака, шипшини; - Малюнок «Книжковий хробачок»; - Загадкова скринька із шоколадом; - Шоколадні ласощі у скриньці; - «Пухнастики» в коробках. Література: 1. Большакова І.О. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч.2/ І.О.Большакова, М.С.Пристинська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 80 с. : іл. 2. Большакова І.О. Українська мова. 1 клас: робочий зошит: до підручника І.О.большакової, М.С.Пристинської: у 2ч. Ч.2/ І.О.Большакова, М.С.Пристинська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2019. – 64 с. : іл. 3. Володарська М.О. Навчання грамоти. Читання. 1 клас. ІІ семестр (за підручником Захарійчук М.Д., Науменко В.О.)/ М.О.володарська, Н.О.Ковальчук, А.І.Настенко, В.М.Сисоєва. – Х.: Вид. група «Основа»; 2013.- 119, [1] с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект» - Харків: Вид-во «Ранок»; 2019. – 64 с.: іл
Перегляд файлу

Навчання грамоти

І клас НУШ

Дата: 27.02.19

Тема:  Букви Шш. Письмо малої букви ш.  

Мета:1.закріпити знання учнів про букву Шш та звук [ш];

 2.вдосконалювати навички читання слів та речень з даною буквою;

 3.закріпити навички звуко-буквеного аналізу слів;

 4.розвивати зв’язне мовлення учнів та збагачувати активний словниковий

             запас учнів;

 5.розвивати творчу уяву дітей;

6.вдосконалювати навички роботи в групі;

 7.виховувати почуття дружби, колективізму.

 

Обладнання:

-    телевізор, співаночка «Алфавіт»;

  • 8 кошиків із словами на кожну команду;
  • Малюнки букви Ш, друкованої та рукописної;
  • Робочий зошит №2;
  • «Буквар» (частина 2);
  • Конструктор «Лего» (6 цеглинок);
  • Телевізор «Невгамовний їжачок»;
  • Ілюстрації шпака, шипшини;
  • Малюнок «Книжковий хробачок»;
  • Загадкова скринька із шоколадом;
  • Шоколадні ласощі у скриньці;
  • «Пухнастики» в коробках.

 

Література:

  1. Большакова І.О. Українська мова. Буквар: підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч.2/ І.О.Большакова, М.С.Пристинська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 80 с. : іл.
  2. Большакова І.О. Українська мова. 1 клас: робочий зошит: до підручника І.О.большакової, М.С.Пристинської: у 2ч. Ч.2/ І.О.Большакова, М.С.Пристинська. – Харків: Вид-во «Ранок», 2019. – 64 с. : іл.
  3.  Володарська М.О. Навчання грамоти. Читання. 1 клас. ІІ семестр (за підручником Захарійчук М.Д., Науменко В.О.)/ М.О.володарська, Н.О.Ковальчук, А.І.Настенко, В.М.Сисоєва. – Х.: Вид. група «Основа»; 2013.- 119, [1] с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект» - Харків: Вид-во «Ранок»; 2019. – 64 с.: іл.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент

Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок!

Всі за парти сідайте,

Працювати починайте!

 

ІІ. Налаштування на урок

  1. Я – школяр!

Я – учень!

Я  навчаюсь вчитися!

Я хочу все знати!

 

  1. Рефлексія на початку уроку:
  • Перед вами 3 цеглинки – зелена, жовта, червона. Визначте настрій на початку уроку і запам’ятайте його. __----_   _----__   _----__

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. – Отже, у нас урок навчання грамоти.

    Проблемні питання:

  • А що ми вивчаємо на уроках навчання грамоти? (ЗВУКИ ТА БУКВИ)
  • Як називається розташування букв у певному порядку? (АЛФАВІТ)
  • Повторення співаночки «Алфавіт» (телевізор)

 

  1. Гра «розклади слова за алфавітом»

(робота в групах, завдання у кошиках)

  • Один, два, три! Почали!

 

1, 5 команди БАТОН

   КИТ

   ОВАЛ

   ЩУКА

 

2,6 команди АКУЛА

   ДУБ

   ПІСОК

   ЧУБ

 

3,7 команди ВОВК

   ЛИС

   СОСНА

   ХЛІБ

 

4, 8 команди ЖУК

   МАСЛО

   ТОРТ

   ШУБА

 

  1. Визначення команд із виконаним завданням:
  • Є команди, у яких не вийшло? Яка команда здається?

 

  1. Перевірка завдання:

(1 учень з команди називає алфавітний ланцюжок слів, вчитель викладає його на дошці. Якщо ж паралельна команда не впоралась із завданням, то виправляється)

 

  1. Визначення команд – переможців

 

  1. Гра «Пухнастики»: викладіть одне слово, що сподобалось.
  • Один, два, три! Почали!

 

  1. Перевірка завдання.

 

ІV. Концентрація уваги учнів

  • Хто мене бачить? (один хлопок)
  • Хто мене бачить? (два хлопки)
  • Хто зі мною працює? (три хлопки)

 

V. Повторення вивченого про звук [ш] та букву «ша»

1. – Ви знайомі з цією буквою? (демонстрація букви)

- Що ви про неї знаєте?

 

 * Буква «ша» позначає звук [ш]

 

 * Віршик про [ш]:

  Шпак у шахи з шахом грав.

  Шпак у шаха вигравав.

  Одержить переможець шишку,

  А в шишці тій смачні горішки.

 

2  Гра «Складовий аукціон»:

  • Назвіть знайомі вам слова із звуком [ш]

(ШОКОЛАД, ШАЙБА, ІГРАШКА, КОШЕНЯ, КАШТАН, …)

 

  1. Написання рядкової ш. тренувальні вправи у робочому зошиті.

А* - Я пропоную вам відкрити зошит с.25

 

Б*  - Примовляночка до зошита:

  Зошит свій я відкриваю,

  Навкоси його кладу.

  Я від вас не приховаю:

  Ручку я ось так держу.

  Сяду рівно, не зігнусь,

  За роботу я візьмусь!

 

В*  - Ми будемо зараз тренуватися писати рядкову букву ш

 

Г*  - Шаблон (маленька ш): і – раз; і – два; і- три.

  • Із скількох елементів вона складається?

 

Д*  - Пропис у повітрі

 

Е*  - Робота на 1першому рядку

 

Є*  - Робота на 2другому рядку:

  • Моя таємниця. Я люблю писати рядкову букву ш ось так: ɩ ɩ  ɩ = ш (пропис у повітрі)

 

Ж*  - Робота на 4четвертому рядку:

  • Яке з’єднання?  (середнє)   (пропис у повітрі)

 

З*  - Робота на 5п′ятому рядку:

  • Яке з’єднання?  (середнє)   (пропис у повітрі)

 

І*  - Робота на 6шостому рядку «Лего»

(звуко-буквений аналіз слова)

  • Яке слово написано? Які зєднання? (Середні)
  • Обведення слова
  • Звуко-буквений аналіз із цеглинками:

МИША

_ о _  о

  • (В цьому слові 2 склади. Наголошений 1й склад. М – приг., тверд.; И – голосн., наголош; Ш – приг., тверд; А – голосн., ненаг. В цьому слові 4 букви, стільки ж звуків. Приголосних – 2, голосних - 2)
  • Озвучення звукової моделі

 

VІ. Фізхвилинка  «Пружинка»

VІІ. Робота з «Букварем»

  1. – Отже, ми продовжуємо працювати із буквою … «ша»

 

  1.  Розчитування учнів. Вправа «Гірка»

1 учень – 1 стовпчик, інші – за ним; вчитель контролює читання учнів.

 

  1. Словникова робота.
  • Значення якого слова ви не зрозуміли?

ШИПШИНА (малюнок)      ШПАК  (малюнок)

 

  1. Пошукова робота.
  • Ви прочитали 16 слів. А яке слово заховалося у схемі? (ШКОЛЯР) _ _ о = о _

 

  1. – А яке слово смачне і солодке? Ви його дуже любите.
  • А що ви знаєте цікавого про шоколад, окрім того, що шоколад – одне з найулюбленіших ласощів дітей і дорослих?

ФАКТИ ПРО ШОКОЛАД:

І факт: Шоколад покращує роботу серця та очищує судини.

ІІ факт: Шоколад (у перекладі з латинської мови) означає «їжа богів».

ІІІ факт:  Шматочок шоколаду дає енергію, аби пройти 45м  .

ІV факт: У шоколаді є «гормон щастя», та «гормон радості».

V факт:  Шоколад допомагає впоратися зі стресом та навантаженнями.

VІ факт: Шоколад тваринам вживати категорично заборонено.

Вчитель: Для людини оптимальна кількість шоколаду – 25г тричі на тиждень!. Отже, вживаємо вміру!

 

  1. Пошукова робота + «Лего» (червона та зелена цеглинки)
  • Розгляньте малюнки.

Діти тримають різні шоколадні вироби. Давайте з׃ясуємо: де тут правда чи неправда.

  • Читання за диктором (вчителем) по реченню.
  • Це правда чи неправда?

 

VІІІ. Фізхвилинка «Невгамовний їжачок»

ІХ. Підсумок уроку

  1. – Яку букву повторювали на уроці навчання грамоти?
  • Який звук вона позначає?
  • Сьогодні на уроці я навчився …
  • Мені було цікаво …
  • Я запам’ятала …

 

  1. – З яким настроєм закінчуєте роботу?  ___   ___   ___
  • Все в шоколаді?

 

  1. «Загадкова скринька»
  • Діти, а ви звернули увагу, що на моєму столі цілий урок стояла загадкова скринька? Як ви думаєте, що у ній?

(- Це предмет живої природи?    -

- Це предмет неживої природи?  -

- Це предмет рукотворного світу?   +

- Його можна на собі носити?   -

- Його можна їсти?    +

- Це смачно?   +

- Він солодкий?    +

- Це ласощі?     +

 - Це  шоколад?   +)

 

  1. Пригощання гостей та дітей шоколадними виробами

 

  1. Резерв уроку

 

Гра «Книжковий Хробачок» (малюнок хробачка)

  Жив-був собі хробачок.

  Незвичайний такий черв’ячок,

  Бо любив ласувати букви з книжок.

  Отож, допоможіть встановити слів рядок!

 Ч А    ш  К а   -----  І Г  р  А  ш  К А

 М И  ш  К  а   -----  ш  О К О  л  А Д

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 травня 2019
Переглядів
2621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку