Музичне мистецтво 5 клас. Конспект уроку з елементами формуючого оцінювання. Тема. Чи є сюжет у музиці?

Про матеріал

Тема. Чи є сюжет у музиці?

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «програмна музика» на прикладах творів О. Бородіна, Л. ван Бетховена, героїчними образами музики, ознайомити з симфонічною музикою у творчості композиторів.

Розвивати вміння учнів розпізнавати програмний зміст за музикою у творі, надавати характеристику музичному образу твору програмного твору, розрізняти на слух музичні інструменти

Виховувати інтерес до героїчних образів програмних творів російської та зарубіжної музики, пісень українських композиторів.

Перегляд файлу

Конспект уроку з елементами формуючого оцінювання. Музичне мистецтво 6 клас.

Тема.  Чи є сюжет у музиці?

Мета.  Ознайомити учнів з поняттям «програмна музика» на прикладах творів О. Бородіна, Л. ван Бетховена, героїчними образами музики, ознайомити з симфонічною музикою у творчості композиторів.

             Розвивати вміння учнів розпізнавати програмний зміст за музикою у творі, надавати характеристику музичному образу твору програмного твору, розрізняти на слух музичні інструменти

              Виховувати інтерес до героїчних образів програмних творів російської та зарубіжної музики, пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ноутбук,проектор, музична колонка.

 Основні поняття для засвоєння: «програмна музика

Твори, що вивчаються на уроці:

• О. Бородін. Симфонія № 2 «Богатирська» (І ч., експозиція).

• Л. ван Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна» (І ч., експозиція).

• «Ми — козаки». Сл. та муз. М. Назарця — розучування.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент. 

Пояснення учням, як працювати з оцінюючою таблицею.

Назва завдання

Максимальний бал

Отриманий

бал

1.

«Перевір себе сам»

4

 

2.

« Навчаюсь новому»

3

 

3.

«Весела зарядка»

2

 

4.

« Дзвінко заспіваймо»

2

 

Загальний бал за урок:

 

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

«Перевір себе сам»

Дайте визначення. (Правильна відповідь 1 бал)

Учні працюють на листочках. Після самоперевірки учнями  разом з вчителем  правильності своїх відповідей, учні виставляють свої зароблені бали за дане завдання в оцінюючу таблицю.

  1. Вокальна музика?
  2. Дискант?
  3. Інструментальна музика
  4. Які музичні твори ми слухали на минулому уроці?

3. «Навчаюсь новому»

Бесіда про особливості програмної музики.

Іноді композитори дають назви своїм інструментальним творам, щоб якомога повніше донести до слухачів власні думки, почуття, переживання. Таку музику називають програмною, або сюжетною.

 Програмна музика — це рід інструментальної музики, а також музичні твори, що мають словесну (іноді поетичну) програму і розкривають втілений у ній зміст. Програмою може слугувати заголовок, який підказує слухачам, про що розповідається у творі (наприклад, «Ранок» Е. Ґріґа). Детальніші програми зазвичай складають за сюжетом літературного твору (симфонічна сюїта «Антар» М. Римського-Корсакова за однойменною казкою О. Сенковського), рідше — поза зв’язком із літературним прообразом («Фантастична симфонія» Г. Берліоза).

Програмна музика відома із сивої давнини, однак найбільшого розквіту досягла в епоху романтизму.

Музичний словничок

(Учні записують нові музичні терміни у свій словничок)

Програмна музика  це інструментальна музика, створена за певним сюжетом, що відображається у спеціальній програмі або назві твору.

Це музика, пов’язана з історичними подіями, якоюсь казкою чи окремим літературним твором.

 

4. Музичне сприймання. 

Олександр Бородін. Симфонія  2 «Богатирська»

(І ч., експозиція); Людвіг ван Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна» (І ч.,експозиція).

 

5. Аналіз музичного твору.

— Який характер музики кожного твору? Чи схожі вони між собою?

— Як ви гадаєте, чи відповідають назви творів музиці, що звучить?

— Чи є ці композиторські творіння прикладами програмної музики?

6. Знайомство з  композитором.

Сторінка 99 підручнка.

7. «Весела зарядка»

Фізкультхвилинка

(Учні виконують фізкультхвилинку повторюючи рухи з відео. Найактивніші танцюристи отримуюють 2 бала ,а менш активні 1 бал. Активність визначає вчитель і оголошує це учням відразу після виконання ними фізкультхвилинки).

Бали заносяться до оцінюючої таблиці.

8. «Дзвінко заспіваймо»

 Розучування пісні. «Ми  козаки». Сл. та муз. М. Назарця.

(Учні виконують пісню «Ми-козаки». Найактивніші співаки  отримуюють 2 бала ,а менш активні 1 бал. Активність визначає вчитель і оголошує це учням відразу після виконання ними пісні).

9. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

Після опрацювання нового матеріалу, вчитель ставить запитання учням для закріплення їхніх знань.(Учень який зміг відповісти на всі запитання отримує 4 бала, а учні які дали менше правильних відповідей отримують менший бали відповідно до кількості правильних відповідей). Бали заносяться до оцінюючої таблиці.

«Навчаюсь новому»

• Яку музику називають програмною?

• Що може слугувати програмою для інструментального твору?

• Які твори ми слухали на уроці?

• Розкажіть, як вплинула прослухана музика на ваш настрій.

 

 

 

10. Підрахунок балів за урок

Учні підраховують свої бали за кожне завдання і отримують загальний бал за урок. Бали оголошують вчителеві. (Вчитель стежить за правильним підрахунком балів)

  11.  Домашнє завдання.

Вивчити пісню та опрацювати словничок.

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
3684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку