Способи передавання глубини простору. Малювання аквареллю улюблених фруктів. «Смачний десерт» + презентація до уроку
Урок ознайомить учнів зі способами передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»; розвиване просторове мислення, уяву, зацікавить творами образотворчого мистецтва, уміння аналізувати; сформує естетичні почуття, смак; виховуває любов до творів образотворчого мистецтва, охайність під час роботи з художніми матеріалами.
Способи передавання глубини простору. Малювання аквареллю улюблених фруктів. «Смачний десерт»
Мета: ознайомити учнів зі способами передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»; розвивати просторове мислення, уяву, зацікавленість творами образотворчого мистецтва, уміння аналізувати; формувати естетичні почуття, смак; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва, охайність під час роботи з художніми матеріалами.
Хід уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Загадки…
Учитель (читає загадки, діти відгадують)
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?
(Яблуко)
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
(Груша)
Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий... (виноград).
Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)
4. МОТИВАЦІЯ НАЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Бесіда
• Які фрукти ви полюбляєте?
• Чи знаєте ви, як називаються роботи художників, де зображені фрукти, овочі, інші ласощі або предмети побуту?
Овочі та фрукти, які ми щодня бачимо у себе на столі здаються нам такими звичайними, але митці саме в буденному бачуть надзвичайне і прекрасне. А потім утілюють це в піснях, картинах та інших творах мистецтв. У дарах землі все тішить око соковитість кольорів, багатство форм, смаків, ароматів розмірів та поверхонь. Недивно, що художники залюбки змальовують їх.
- Сьогодні у нас не просто цікавий урок, а, можна сказати,— смачний. Тому що тема нашого уроку — «Смачний десерт». Наша розмова сьогодні піде про натюрморт.
5. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя
Натюрморт – це зображення предметів, овочів, квітів та фруктів. У цьому дивному французькому терміні сховалося два слова «природа» і «мертва». Отже, із французької мови – це означає як мертва природа. Але голандські художники переклали це слово більш поетично «тиха натура». Якщо персонажі картини не можуть бігати, стрибати, галасувати чи розмовляти, то це герої натюрморту, всілякі предмети. Натюрморт — це жанр образотворчого мистецтва, картина або малюнок, на яких зображені різні предмети побуту, квіти, фрукти, овочі.
Якщо наша робота називатиметься «Смачний десерт», то що ми оберемо для зображення? Мабуть, найсмачніші фрукти та ягоди, торти, цукерки, печиво.
6. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
7. ІНСТРУКТАЖ
Кожен з вас як художник може обрати будь-які речі для зображення власного смачного натюрморту. Але, щоб кожен натюрморт був гарний, ви маєте пам’ятати деякі правила справжніх художників. Що ж це за правила?
Розгляньмо репродукцію роботи О. Депорта «Натюрморт із виноградом». Хто з вас полюбляє виноград? А персики? Дивлячись на репродукцію «Натюрморта із виноградом », розумієш, що художник також дуже полюбляв ці фрукти.
Зверніть увагу на те, як він розмістив ці фрукти. Виноград розташовано ближче до глядача, тому і на зображенні він знаходиться нижче, ніж персики, які знаходяться далі.
Коли ви малюватимете власні натюрморти, пам’ятайте, що все, що знаходиться ближче до глядача, має бути розташовано нижче на аркуші паперу і за розміром буде більшим. А ось усе те, що знаходиться далі, буде розташовано вище на аркуші паперу, а також за розміром буде меншим.
Робота з підручником
Учні виконують завдання на С. 90.
1. Завдання 1
На малюнку зображено шість кульок однакового розміру та різного кольору.
Визначте, кулька якого кольору найближча до глядача (помаранчева), а якого найвіддаленіша (жовтого)? Які кульки однаково віддалені від глядача? (червона, фіолетова).
2. Завдання 2
На обох малюнках зображено три груші однакового розміру, що лежать на столі. На якому малюнку груші зображені правильно? (на першому).
8. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Зображення улюблених фруктів з урахуванням принципу «ближче —нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»
9. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).
2. Виставка робіт.