Тема: Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв’язування задачі на різницеве порівняння двох часток за поданим планом

Про матеріал
Мета: Пояснити дітям правило ділення на одиницю і ділення рівних чисел; опрацювати розв’язання задачі на три дії за поданим планом та задачі на знаходження периметра прямокутника. Розвивати пам'ять, математичне мовлення. Виховувати самостійність, працелюбність, наполегливість. Зберігати здоров’я учнів.
Перегляд файлу

Тема: Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Розв’язування задачі на різницеве порівняння двох часток за поданим планом (№ 758 – 767)

Мета: Пояснити дітям правило ділення на одиницю і ділення рівних чисел; опрацювати розв’язання задачі на три дії за поданим планом та задачі на знаходження периметра прямокутника. Розвивати пам'ять, математичне мовлення. Виховувати самостійність, працелюбність, наполегливість. Зберігати здоров’я учнів.

Обладнання: кораблики, картки з прикладами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку.

Щоб добре нам навчатись,

Треба всім старатись.

На уроці не лінитись

І старанно всім трудитись.

Будуть в нас знання міцні,

І ми будем всі - знавці!

Сьогодні урок у нас незвичайний. Ми з вами вирушаємо у далеке плавання Математичним океаном. Подорожувати ми будемо на кораблі. І ви будете за кожну відповідь заробляти кораблик. Хто назбирає багато корабликів, той отримає добру оцінку.

              ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань, умінь та навичок учнів.

Приготувались! Наш корабель піднімає вітрила. Дме потужний вітер. Наш курс – порт «Обчислювальник». Тут ми обчислимо з коментуванням приклади (написані на дошці):

80+81=8        8(0+8)=64

062=0            0(8+3)=0

  1. Усна лічба.

Попрацювали добре, вирушаємо далі. Наш корабель зустрівся на шляху з островом – «Усний рахунок». Його жителі дуже люблять рахувати. Зараз вони хочуть перевірити, наскільки ви добре вмієте рахувати

Гра «Обчисли ланцюжком!»

24 : 4                                           46 - 19

     +10                                                 : 3

     + 0                                                 + 1

     : 2                                                   ∙ 0

     ∙ 1                                                  + 15

 

  1. Завдання для опитування

-- Які числа в кожному рядку не є результатом таблиць множення?

6, 12, 18, 20, 23, 30.

7, 14, 21, 28, 32, 37.

4, 6, 8, 12, 17, 24.

Молодці! Жителі острова «Усний рахунок» залишилися вами задоволені. Але нам час далі рушати в дорогу. Наш корабель відпливає. Пливемо далі. А ось і видніється гавань – «Каліграфічна». Доки ми будемо підпливати до неї, ви відкрийте свої зошити та запишіть дату проведення уроку та класну роботу. Жителі цього острова дуже гарно пишуть всі цифри. Вони попросили вас, щоб ви теж показали як гарно ви вмієте писати. Зараз у свої зошити запишіть число 183 каліграфічно.

              ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

А ми рушаємо далі до порту «Новинка». Але тут незрозуміло де, з’явився шторм, який не підпустить нас до порту доки ми не складемо з кожного прикладу на множення два приклади на ділення (усно). Завдання 758 (роздаю за правильні відповіді «кораблики»).

37=21                              85=40

21:7=3                             40:8=5

21:3=7                             40:5=8

2.Вивчення або засвоєння нового матеріалу.

Шторм затих і наш корабель підпливає до острова «Новинка». На цьому острові жителі завжди дізнаються про щось нове.

Сьогодні із жителями цього острова ми будемо вчитися ділити числа на одиницю і самі на себе. Завдання 760.

Наприклад, 8:1, 8:8

Скористаємося зв’язком дій множення і ділення, тобто складемо приклади на ділення з прикладу на множення. Візьмемо для цього приклад 18=8.

18=8,

8:1=8,

8:8=1

-- Що одержимо в частці від ділення числа на 1? (це ж число)

-- Що отримаємо в частці від ділення числа на це саме число? (отримаємо одиницю)

Наведіть власні приклади ділення числа на 1 і ділення числа на самого себе (відповіді учнів).

Правила ділення числа на 1 і ділення числа на це саме число за допомогою букв можна записати так:

        а:1=а                       а:а=1  

3. Первинне закріплення.

Зараз ми відпливаємо до наступного острова. Але біда! Перед цим островом з’явилися пірати. Вони поставили умову, що ми зможемо пливти, коли розв’яжемо їхні приклади (роздаю за правильні відповіді «кораблики»). Ось вони (завдання 761):

(18:3):6=1                    (4+5):(4+5)=1                         36:1+5=41

(18:3):1=6                    (37+17+8):1=62                     36:(1+5)=6

-- Молодці! Тепер ми повинні пливти на наступний острів, але морські пірати пропонують нам виконати ще одне завдання (№762): скласти вирази та обчислити їх значення (1-2-з коментуванням, інші – самостійно). Роздаю за правильні відповіді «кораблики».

 

Зменшуване

36

83

93

9

16

18-0

Від’ємник

6:1

17-9

0

03

6:6

2

36-6:1=30            93-0=27           16-6:6=15

83-(17-9)=75       9-03=9            (18-0)-2=16

Гарно ви впорались із завданням. Далі ми відпливаємо на затоку «Відпочинок».                      Фізкультхвилинка.

Два прихлопи, два притопи

На носок, на каблучок,

Руки вліво, руки вправо,

Ми танцюєм гопачок.

Раз – присіли, два – присіли,

Покрутились, повертілись

І на місце своє всілись.

           ІV. Закріплення та узагальнення знань, умінь та навичок.

1. Закріплення й повторення вивченого матеріалу.

Підпливає наш корабель до порту «Задач». Щоб продовжити свій курс, потрібно виконати завдання 763.

Рано діти вам радіти,

Слід задачу ще зробити.

Добре треба міркувати,

Щоб її вам розв’язати.

Прочитайте умову задачі (читає учениця)

Перший муляр укладав за 6хв 54 цеглини. Другий муляр 35 цеглин уклав за 5хв на скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?

Що відомо в задачі? (два муляри укладали цеглини за певний час)

Скільки цеглин уклав перший муляр за 6 хв.? (54 цеглини)

Скільки цеглин уклав другий муляр за 5 хв.? (35 цеглин)

Скільки цеглин уклав перший муляр за 1 хв.? Як дізнатися? Якою дією?(54:6=9(ц.))

Скільки цеглин уклав другий муляр за 1 хв.? (35:5=7 (ц.))

На скільки менше цеглин уклав другий муляр?(на 2 цеглини)

Коротка умова:

6 хв. – 54 ц. – перший муляр

5 хв. – 35 ц. – другий муляр

1)54:6=9 (ц.)

2)35:5=7 (ц.)

3)9-7=2 (ц.)

Відповідь: на 2 цеглини менше.

Роздаю за правильні відповіді «кораблики».

-- Наш курс до порту – «Рівнянь». Але на шляху - рифи Невідомих. Ваше завдання: вказати імена невідомих – шлях до їх звільнення.

х8=8                     х:1=7                   4:х=4

х=8:8                     х=71                   х=4:4

х=1                       х=7                         х=1

18=8                     7:1=7                    4:1=4

Роздаю за правильні відповіді «кораблики».

V. Підсумок уроку

Від цього порту ми підпливаємо до берега «Підсумкового». Цим наша подорож Математичним океаном закінчується. Я вдячна екіпажу за його допомогу на маршруті подорожі.

VI. Повідомлення домашнього завдання

Запишіть домашнє завдання у щоденники: № 766 – розв’язати приклади та №767 – розв’язати задачу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку