Тема дня. Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери.

Про матеріал
Мета: узагальнити знання учнів про алфавіт; закріплювати знання учнів про звуки і букви; повторити, чим звукивідрізняються від букв; розвивати мову, мислення; формувати вміння складати речення та розташовувати слова у алфавітному порядку; виховувати любов до рідної мови
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова  1  клас

 

Тема місяця.

Тема дня.Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і

другу літери.

Мета: узагальнити знання учнів про алфавіт; закріплювати знання учнів про звуки і

букви; повторити, чим звукивідрізняються від букв; розвивати мову, мислення; формувати вміння складати речення та розташовувати слова у алфавітному порядку; виховувати любов до рідної мови

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос тексти, складені з 5-6 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує тексти з 5 – 6 коротких речень

Записує текст з 3 – 4 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Доброго ранку, травам росистим!

Доброго ранку, квітам барвистим!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів

 

ІІ. Етап цілепокладання

Відгадайте загадку.

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати!

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (Абетка)

Картинки по запросу абетка

— Які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка? (Азбука, алфавіт)

— Що означають ці слова? (Сталий порядок розташування всіх літер певної мови.)

— Назвіть послідовно звуки у слові українську.

— Чим позначаються звуки мовлення на письмі?

— Чим відрізняються букви від звуків?

Картинки по запросу звуки і букви— Чого в українській мові більше: букв чи звуків?

Картинки по запросу звуки і букви

Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою. На уроці ми повторимо літери, навчимося відрізняти звук від літери. А також ми будемо складати речення.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

— Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта.

Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе).

Учні читають українську абетку або розказують її напам’ять.

Читання абеткової пісеньки.


Абеткову пісеньку

Весело співать.

Абеткову пісеньку

Треба добре знать.

А, Бе, Ве —

Коник у траві живе,

Ге, Ґе, Де, Е —

Мама донечку веде,

Є, Же, Зе —

По стежині жук повзе,

И, І, І і И —

Гріється на сонці змій,

Ка, еЛ, еМ —

Лисенятко під кущем,

еН, О, Пе —

Песик носиком сопе,

еР, еС, Те —

В полі житечко росте,

У, еФ, Ха —

Я сміюся — ха-ха-ха!

Це, Ча, Ша —

Кіт в дорогу вируша,

Ща, Ю, Я —

Гарна пісенька моя.

Знак м’який Ь —

Помічник він мовчазний.

Не мовчи,

А абеточку учи.


Назвіть букви української абетки, назви яких закінчуються на звук [а]. (а, к, х, ш, щ)

Робота в парах. Гра «Звуки і букви».

Один учень вимовляє звук, другий — називає букву, якою він позначається. Наприклад: [н] — «ен»; [о] — «о», [п] — «пе».

— Зверніться до алфавіту і прочитайте ще раз ті букви, які ви назвали неправильно.

Тестування.

— Учора Знайко вивчив українську абетку. Тепер він знає місце кожної букви в абетці. А ти знаєш, яка буква в українській абетці стоїть п’ятою?

а) ґ;  б) г;   в) д;   г) е.

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Робота з підручником

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Слово про слово

Буква — письмовий знак, що позначає один звук або сполучення двох звуків.

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька,   

( Всі присіли) 

Дерева високі-високі.     (Піднімають руки вгору) 

Вітер дерева колише-гойдає  (Обертаються) 

То вліво, то вправо нахиляє   (Нахил вправо, вліво) 

То вгору, то назад,     (Потягуються вгору, назад) 

То вниз нагинає.     (Нагинаються вперед) 

Птахи летять – відлітають,   (Махають руками) 

А учні тихенько за парти сідають. (Всі сідають).

Гра «Загублені букви»

Встав пропущені букви алфавіту.

А, ____________, Д, ________________, З, ________________________, Л, __________________П, __________________________Т, ______________________Ч, ______  Ш ___________________________, Я ________________

Гра-змагання між рядами «Хто більше?»

Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука:

серед овочів — з [к];  

серед меблів — з [с];  

серед одягу — з [п].  

— Запишіть назви овочів.

— Складіть звукові моделі записаних назв.

 — Придумайте з одним зі слів речення.

Заслуховуються відповіді чотирьох – п’яти учнів, краще речення записується.

Робота з картками

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Робота з відеоматеріалами

Перегляд відеоролика.

Діти співають пісню про алфавіт.

Проблемне питання

Чи легше вивчати алфавіт під час співу?

Інтерактивні завдання

https://learning.ua/mova/doshkilniata/alfavitnyi-poriadok-liter

https://learning.ua/mova/tretii-klas/kupuiemo-produkty

https://learning.ua/mova/doshkilniata/stavymo-slova-v-alfavitnomu-poriadku

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Кожна дитина отримує літеру. Вчитель називає пару літер і вони розігрують своє знайомство.

Наприклад:

  • Привіт мене звати літера ЕР. А тебе як?
  • А мене звати літера Й. Приємно познайомитися.
  • Покажи, де ти живеш в алфавіті (показати свою букву)
  • А ти де живеш?
  • Які страви ти полюбляєш? (можна називати тільки ті страви, які починаються на твою літеру)
  • Яка твоя улюблена рослина? Тварина? (можна називати тільки ті страви, які починаються на твою літеру)

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

— Закінчіть речення: «Звуки ми... і...»; «З них утворюються...».

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

 

1

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
2165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку