Тема дня. Гуманне ставлення до собак і котів

Про матеріал
Мета:розповісти учням про правила догляду за котом і собакою; розвивати вміння спостерігати за тваринами, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 4  клас

 

Тема дня. Гуманне ставлення до собак і котів

Мета: розповісти учням про правила догляду за котом і собакою; розвивати вміння

спостерігати за тваринами, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Велика ідея: тварини також відчувають

Рівень навчання: дослідження для підтвердження

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Настрій котика»

Оберіть свій настрій з-за допомогою кота

kot-rastr-2 cat mini-00165_Kak-risovat-znamenitogo-serditogo-kota--grumpy-cat-09 93ccb2af7997f95a8a9dbb47b20d7e80

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з ілюстраціями з методом критичного мислення

Розгляньте фото тварин і знайдіть спільні моменти.

G:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\msuwhp1vrox1kfzqnjtk.jpgG:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\unnamed.jpg

G:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\a2f81e2eddad7725.jpg G:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\lev_e41b0.jpg

  •    То що спільного на фото? (всі тварини знаходять в жахливих умовах)
  •    Думаю, багато хто скаже, що погано живуть лише бездомні тварини, а ті що мають господаря мають гарні умови утримання.
  •    Пропоную переглянути відео про добру жінку, яка забирала бездомних тварин до себе, щоб вони не страждали на вулиці.

Робота з відео

https://www.youtube.com/watch?v=VdrCo4-1OKk

  • Які у вас враження від перегляду відео?
  • Чи добре було проживати тваринам у господарки в квартирі? Чому?

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми з вами поговоримо про гуманне, тобто людське  відношення до тварин.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Гуманне ставлення до тварин (гуманне поводження з тваринами) — неспричинення жорстокості тваринам, уважне, любовне, добре ставлення до тварин, співчуття до них, повага до їхнього життя, прав і свобод, сприяння їхньому благу, бути їм корисними, надавати їм допомогу, покращувати якість життя тварин

Бесіда про історію дружби людини і тварини. Метод «Кластер»

Гра «Кіт чи собака» з Лего

- А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка – жовта Лего-цеглинка чи котик – біла Лего-цеглинки.

- Отже, розпочинаємо:

• охоронець;

• майстер підкрадання;

• любить багато спати;

• любить вмиватися;

• вміє муркотіти;

• легко піддається дресируванню;

• не любить купатися;

• приносить капці;

• має чутливі вуса;

• любить прогулянки на вулиці.

Різновиди собак і котів

- А чи знаєте ви, що існує близько 60 порід котів. Які з них вам відомі?

Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=HqEE3my1d5Q

https://www.youtube.com/watch?v=GlGM_iCFPUU

—       Якщо у вас є кіт чи собака, розкажіть про зовнішній вигляд тварини. Які в неї звички, поведінка?

Робота з відео

https://www.youtube.com/watch?v=Y2nKq34DQuY&t=45s

Обговорення «Безпритульні тварини»

- Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тваринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини.

- Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.

Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

• замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;

• намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);

• починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;

• підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

- Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалісти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин

- Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапили в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї.

Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселяють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

Розповідь учителя про необхідність мити руки після контактів з тваринами. Метод «Навчаючи вчусь»

На сьогодні у світі відомо більше 150 інфекційних хвороб, які є спільними для людей і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства.

Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чудова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок.

Не варто також дозволяти тварині вилизувати твою тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стригучим лишаєм, дерматитами.

Домашній тварині треба зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «звіриних» хвороб, і від спільних із людиною.

Практична робота «Підпиши частини тіла тварини»

Уважно ознайомтеся з будовою собаки ті кота. Підпишіть на схемах як називаються частини тіла цих тварин. Розкажіть як ті чи інші частини тіла можуть бути небезпечними.

http://ok-t.ru/studopedia/baza12/186247041264.files/image144.pnghttp://2.bp.blogspot.com/-Ln-J2fhO2rk/Vpac_mcFFOI/AAAAAAAABPI/q_qELbu5Yvc/s640/4.png

1-79-638

—  Назвіть, які породи собак і котів ви знаєте? Які вам подобаються найбільше? Чим вони відрізняються?

Фізкультхвилинка з котиком під музичний супровід

img3малюнок фізкультхвилинка з котиком

Аналітико-синтетичні завдання

Вправа «Знайди тінь». Будьте уважні як песики

1399471222_3razvivaushie-igry-dlja-detej-poroda-sobak

Вправа «Лабіринт». Орієнтуйтесь в просторі як котики

istockphoto-509703293-1024x1024игра-абиринта-я-етей-кот-48089307

Правила на шаблонах

Напишіть правила гуманного ставлення до тварин.

G:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\загружено (1).jpgG:\Відкриті уроки\4 клас НУШ\ЯДС\Гуманне ставлення\raskraska-sobaka1.jpg

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

- Молодці, діти! Ви сьогодні були дуже активні. Я побачила, що ви дуже дружні й любите тварин.

- Хто мені скаже, як слід піклуватись про домашнього улюбленця?

- А як слід вчинити коли, ви зустріли безпритульну тварину?

- Молодці, діти!

- Запам’ятайте: перед тим як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років.

Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок!

Рефлексія. Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=Osxok1YIfkc

  •    Що сьогодні вивчили?
  •    Чи все у вас вдалося?

—    Яких тварин можна тримати вдома?

—    Як ви гадаєте, де краще жити тварині — у квартирі чи на волі?

  •    Що означає гуманне ставлення до тварини?

 

Список використаних джерел

  1. https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-na-temu-den-zahistu-tvarin-124574.html
  2. https://docplayer.net/152013381-Gumanne-ta-vidpovidalne-stavlennya-do-tvarin.html

 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
1049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку