Тема: Додавання та віднімання нуля. Складання і розв’язування прикладів на додавання та віднімання 0 та 1.
Мета: На основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання нуля.
Закріпити вміння складати та розв’язувати вирази на додавання і віднімання за малюнками і на основі практичних дій.
Розвивати увагу, мислення.
Виховувати старанність, уважність.
І. Організаційний момент
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Починати час настав.
(Перевірка готовності до уроку)
Успіхів бажаєм вам,
За роботу, в добрий час.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
-
У нас сьогодні подорож до лісу , де живуть різні казкові герої.
Білочка пропонує розпочати з веселого рахунку
-
Від 1-10;
-
Від 10-1;
-
Від 3 -7;
-
Від 5-0;
-
Склад числа 6, 8;
-
Ланцюжок прикладів – 5+5, 6-6, 4+2, 2-0, ...
-
Математичний диктант
У лісі на поляні розцвіли ромашки.
-
Прочитайте числа; 3 0 5 9 7
-
Запишіть найбільше,
-
Запишіть число, яке не значить нічогісінько,
-
Запишіть число, яке слідує за 7,
-
Як називаються числа при додаванні?
-
Як називається число, яке утворюється при додаванні?
-
Запишіть суму 0 і 7 0+7
-
Запишіть другий доданок,
-
Запишіть перший доданок.
-
Запишіть числа І варіант – в порядку зростання.
ІІ варіант – в порядку спадання.
Взаємоперевірка
Фізкультхвилинка
-
Цікаві задачі
-
До лісової школи ішло 3 білочки, одна поверталася назад.
Скільки білочок іде до школи?
-
У зайчика було 9 морквин. Він з’їв всі крім третьої.
Скільки морквин залишилось?
-
На сосні виросло 5 груш, одна впала. Скільки груш залишилося?
-
Скільки крил у карася?
-
Скільки ластівок стрибає в небесах?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Закріплення вивченого матеріалу
Ми сьогодні продовжуємо розмову про число і цифру 0.
1.Каліграфічна хвилинка 0
Кругла наче буква о,
Цифра 0, або ніщо.,
Як стоїть він сам самісінький,
то не значить нічогісінько.
2. Порівняння (з картками) 0 і 5, 1 і 0, 0 і 10, 0і1 - Назвати менше, більше, ……
Фізкультхвилинка
-
Робота з підручником (задачі)
-
Скільки грибів росло на галявині?
-
Скільки грибів виросло?
-
Скільки стало?
Складаємо задачу, записуємо приклад 0 + 3 = 3
-
Скільки сироїжок було?
-
Що зробили з грибами?
-
Постав запитання . ( Скільки залишилося?)
-
Щоб дізнатися скільки залишилося, ми виконуємо дію віднімання. 2 – 2= 0
-
Самостійне складання задач за прикладами 0 + 5 = 5, 6 – 6 = 0.
-
Задачки з логічним навантаженням.
-
Я задумала число, додала до нього 7, стало 7. Яке число я задумала?
-
До числа 5 я додала якесь число, і отримала 5 . Яке число я додала?
-
Від числа я відніму теж саме число і отримаю ?
-
Робота з геометричним матеріалом
-
Які фігури ви бачите на малюнку?
-
Побудуйте з набору геометричних фігур різних лісових мешканців.
ІІІІ. ПІдсумок
Ланцюжок прикладів – на дошці
0+5-5+7-0-7=0
6+0-6+8-0-8=0
9-0-9+4-4+0=0
Є число що зветься 0,
нають його всюди,
Відніми його додай –
Що було те й буде.