Тема. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із природними матеріалами, з яких зроблені предмети, необ­хідні людині; учити наводити приклади природних матеріалів, з яких людина виробляє предмети вжитку; дати уявлення про виробництво кераміки, чавуну, сталі, тканин; розвивати вміння досліджувати природні об'єкти та об'єкти, створені людиною; ви­ховувати дбайливе ставлення до природних багатств, повагу до людей праці.

Хід уроку

I. Організаційний момент
•• Вправа «Погода»

Яка зар
Перегляд файлу

Природознавство

Урок 11

 

Тема. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?

Мета: ознайомити учнів із природними матеріалами, з яких зроблені предмети, необ­хідні людині; учити наводити приклади природних матеріалів, з яких людина виробляє предмети вжитку; дати уявлення про виробництво кераміки, чавуну, сталі, тканин; розвивати вміння досліджувати природні об'єкти та об'єкти, створені людиною; ви­ховувати дбайливе ставлення до природних багатств, повагу до людей праці.

Хід уроку

I. Організаційний  момент
••   Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Праця людини перетворює природу. Людина створює пред­мети, продукти, необхідні для свого існування. Усі речі, що оточу­ють нас зроблені з матеріалів. Сьогодні на уроці ми дослідимо,  з чого що виготовлено.

III.   Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

- Наш дім у Всесвіті - планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля виявилася придатною для життя. Люди пристосовувалися, щоб вижити у скрутних умовах. Вони освоювали земні, водні та повітряні простори, брали у природи все, що вона пропонувала, - їжу, матеріали для одягу і будівництва житла.

Озирніться довкола себе.

- Що у нас у класі зроблено людиною?

- Що створене природою?

2. З чого виготовлено житло?

- Як ви вважаєте, для чого і з чого людина будує своє житло? Від чого це залежить?

Навчившись споруджувати будинки, наші пращури вибра­лися з темних печер, де вони рятувалися від негоди і диких звірів. Люди почали освоювати райони, де не було природних укриттів. Тип будинку залежав від місцевих будівельних матеріалів і від по­годи в різни пори року.

- Розгляньте малюнки (на дошці) з різноманітними типами буді­вель (житло з гілок - курінь, глиняне житло з солом'яним дахом -хата, житло з льоду - іглу, з цегли - будинок, з колод - хата).

3. З чого виготовлено меблі?

Удома нас оточує безліч речей. Кожна з них має своє призна­чення. У будинку нам потрібні меблі. Коли ми сідаємо обідати, ви­конувати домашнє завдання, лягаємо спати, то завжди користу­ємося меблями.

- Назвіть предмети меблів та їх призначення.

- З яких матеріалів виготовляють предмети меблів?

- Назвіть інші предмети в кімнаті. Для чого вони потрібні?

- Розкажіть, як ви доглядаєте за меблями у своїй кімнаті.

4. З чого виготовлено посуд?

Наше тіло нагадує велику машину, яка постійно працює. На­віть уві сні серце б'ється, легені дихають кров циркулює їжа - це паливо, завдяки якому відбуваються ці процеси. Ми зберігаємо їжу в посуді та їмо з неї.

- Як і з яких матеріалів людина виготовляла посуд у давні часи?

- З яких матеріалів людина виготовляє посуд зараз?

5. З чого виготовлено одяг?

  • З чого виготовляють одяг? (З тканини)
  • З чого виготовляють тканину? (З ниток)
  • З чого виготовляють нитки? (З волокон)
  • Для чого використовують тканину?
  • Які предмети, зроблені з тканини, ви знаєте?
  • Які інструменти і матеріали потрібні для того, щоб пошити брюки? (Олівець, лінійка, сантиметрова стрічка, ножиці, голка і нитки, швацька машина)
  • Для чого потрібна швацька машина? (Вона зшиває тканину швидше, і шов, виконаний на швацькій машинці, є рівнішим.)

6. З чого виготовлено іграшки?

Основне призначення іграшки — бути забавою і розвагою для дітей, але у неї є й інші функції. У давнину іграшки готували дітей до дорослого життя. З-поміж перших іграшок, поза сумнівом, були ляльки. їх виготовляли з ганчірок, воску і паперу.

- Назвіть свої улюблені іграшки. З чого їх виготовлено?

••   Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Перевіряємо себе»

  • З якого матеріалу виготовлено стіл, парту? (З деревини)
  • З якого матеріалу виготовлено одяг? (З тканини, шкіри, хутра)
  • З якого матеріалу виготовлено лінійку? (З пластмаси)
  • З якого матеріалу виготовлено склянку? (Зі скла)
  • З чого виготовлено папір?
  • З чого виготовлені предмети, що зображені на малюнках? (Книга, хліб, манна каша, автомобіль, олівець, тарілка, сорочка, ліжко)
  • Які інструменти використовують у роботі з тканиною? (Но­жиці, голку)
  • Чим обробляють деревину? (Сокирою, пилою, рубанком)

2. Розподіл предметів на п'ять груп (з дерева, паперу, скла, металу, пластика)

V. Підсумок уроку

- Праця людини перетворює природу. Людина створює пред­мети вжитку, продукти, необхідні для її життєдіяльності Слід по­важати працю всіх людей, які працюють задля того, щоб наше життя було більш зручним, а побут - удосконаленим.

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку