Тема: Досліджуємо взаємопов‘язані величини

Про матеріал
Тема: Досліджуємо взаємопов‘язані величини Мета: формувати вміння розв’язувати задачі, що містять взаємопов’язані величини удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через розряд, табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння залежності значення добутку від зміни одного з множників; ознайомити і з залежністю загальної величини від зміни величини одиниці вимірювання при сталій кількості, загальної величини від зміни кількості при сталій величині одиниці вимірювання; закріплювати уявлення про порівняння частин цілого на основі залежності величини частини від її знаменника; формувати вміння розв’язувати прості та ускладнені рівняння;, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати вміння співпрацювати у групі. Обладнання: картки для опитування, приклади на дошці, Тип уроку: Урок –подорож.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Досліджуємо взаємопов‘язані величини

Мета: формувати вміння розв’язувати задачі, що містять взаємопов’язані величини удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання              з переходом через розряд, табличного множення  та              ділення; актуалізувати розуміння залежності значення добутку від зміни одного з множників; ознайомити              і з залежністю загальної величини від зміни величини одиниці вимірювання при сталій кількості, загальної величини від зміни кількості при сталій величині одиниці вимірювання; закріплювати уявлення про порівняння частин цілого на основі  залежності величини частини від її знаменника; формувати вміння розв’язувати прості та ускладнені рівняння;, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати вміння співпрацювати у групі.

 

Обладнання: картки для опитування, приклади на дошці,

Тип уроку: Урок –подорож.

Хід уроку

I. Організація класу.

Проспівав дзвінок –

Починається урок.

З ласки,

Маминої казки,

З щирого старання,

Цікавого навчання

Клас готовий працювати? (так)

Додавати й віднімати, (так)

Числа й вирази рівняти, (так)

Вчасно руку піднімати, (так)

Щоб складну задачу розв’язати. (так)

II. Актуалізація опорних знань

1) Мотивація навчання

       Подивіться, будь ласка у вікно-яка зараз пора року?

       Так, зима. Вона буває дуже різною: і доброю, і злою, і красивою, і потворною, і теплою, і холодною.

Гадаю, що ми в цьому скоро переконаємося.

 

1.  Перевірка домашнього завдання

- А зараз, пропоную продемонструвати  вашу готовність до уроку і звірити дом. завдання.

- Що потрібно було знайти у задачі  1 під дужкою 1)

- Хто склав вираз до задачі?                                                                     2×3=6(км)

- Перевіремо задачу  1 під дужкою 2)

Що потрібно було знайти у задачі  1 під дужкою 2)

- Хто склав вираз до задачі?                                                                     42:6=7(кг)

3. Повідомлення теми уроку.

  • Пропоную на сьогоднішній уроці математики відправитися в ліс за ялинкою, подивіться скільки у нас прикрас. Нам потрібна велетенська ялинка.
  • Як і в будь-якій подорожі на шляху нам будуть траплятися різні перепони, а ми їх будемо долати Погоджуєтесь?
  • Тоді давайте знайомитися з темою нашого уроку і вирушаймо у подорож.

Перш ніж вирушити у подорож ознайомимося із завданням:

подорожувати, а й рахувати;

• числа двоцифрові усно додавати;

 задачі на взаємопов язані величични з легкістю розв'язати;

  на уроці плідно працювати.

 

  • А гасло нашого уроку: «Все , що в природі існує, математика нам порахує».

- Схоже випробування вже почалися. Зима вирішила нас випробувати.

- Яке явище природи ви побачили на слайді?                                                                снігопад

- В яку пору року воно відбувається?                                                                              взимку

- Які ще подібні явища знаєте?                                                заметіль, завірюха, метелиця, хуга, хурделиця

- Які це слова за значенням?                                                                                            близькі,

- Як вони ще називаються?                                                                                             Синоніми

- А чи не злякалися ви зими?

- Чи можливо забули правила поводження у лісі?давайте згадаємо.

 

  • Гімнастика для очей

 

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

- Ось ми і прибули, пропоную погратися в сніжки.

1.Усний рахунок

1) Гра з сніжкою «Я –тобі, ти – мені»

- А хто це нас гукає? А, все зрозуміло, це сніговики, прохають допомогти і нарядити їм їхню ялинку.

2) Гра «Прикрашання ялинки»

- Сніг помалу припиняється, отже ми на вірному шляху.

- Хто був уважним і запам'ятав яка відповідь була першою і останньою?/число 4/

   3) Гра «Асоціативний кущ»

- Що ви пов'язуєте з цим числом?

( 4 пори року, 4 океани, 4 сторони горизонту…)(Одна із 4 пір року як ми можемо назвати?)

 

  1. Хвилинка каліграфії

Відкрили свої робочі зошити записали сьгоднішнє число: 10 грудня відразу під числом записуємо  Класна робота

Давайте зробимо каліграфічну хвилинку, а для цього скажіть мені будь ласка які числа ми можемо утворити лише з цифри 4? Запишемо їх в порядку зростання:

4 44 запишемо рядочок

 

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота за підручником с. 109

Пояснення вчителем. з.3

Досліди, як змінюється загальна величина від зміни величини одиниці виміру; від зміни кількості. Які висновки можна зробити?

Висновок: Якщо величина одиниці виміру або кількість предметів збільшиться (зменшиться) в кілька разів, то й загальна величина так само збільшиться (зменшиться) у стільки ж разів. 

  1. Правило.

     5.  Первинне закріплення

1)  Задача на дошці(інтерактивній)

Дорога до ялинки складалася із 4 частин, кожна з яких мала відстань 5 м. Яку відстань пройшли діти до ялинки?

4×5=20 (м)

Відповідь:20 метрів

 

IV. Розвиток математичних знань

  1. Зараз працюємо в книжці на с. 110 завдання 4  і розглянемо, що ж нам необхідно знайти   

Подивіться, завдяки вашій роботі як сонячно і гарно стало в лісі. Ви чудово працювали, пора тпішки відпочити

Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку –

Проведем фізкультхвилинку.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо —

Знання здобуваємо!

 

Діти, ми добре працювали в лісі, але, як бачите завірюха тріщки і в класі попрацювала, тай розсипала безладно дроби. Давайте наведемо лад, та розташуємо дроби у порядку спадання, тобто від найбільшого до найменшого

 

  1. Самостійна робота
  • Пропоную попрацювати самостійно:

 

У вас на парті знаходяться картки , у кожного своє завдання, відразу після виконання підіймаємо руку!

 

 

Ми так гарно працювали, що наша ялинка засяяла!

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.

- Порахуйте скільки ви заробили сніжинок.

- Найактивніші отримують додаткові сніжинки.

V. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»: - Чи сподобався вам урок?     - Діти, а чому ж ми не зрубали ялинку?

IV. Домашнє завдання.       

    С. 110, завдання 6. До кожного тексту необхідно дібрати рівняня та розв язати

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня 2021
Переглядів
3587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку