Математика
Тема: Досліджуємо взаємопов‘язані величини
Мета: формувати вміння розв’язувати задачі, що містять взаємопов’язані величини удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через розряд, табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння залежності значення добутку від зміни одного з множників; ознайомити і з залежністю загальної величини від зміни величини одиниці вимірювання при сталій кількості, загальної величини від зміни кількості при сталій величині одиниці вимірювання; закріплювати уявлення про порівняння частин цілого на основі залежності величини частини від її знаменника; формувати вміння розв’язувати прості та ускладнені рівняння;, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати вміння співпрацювати у групі.
Обладнання: картки для опитування, приклади на дошці,
Тип уроку: Урок –подорож.
Хід уроку
I. Організація класу.
Проспівав дзвінок –
Починається урок.
З ласки,
Маминої казки,
З щирого старання,
Цікавого навчання
Клас готовий працювати? (так)
Додавати й віднімати, (так)
Числа й вирази рівняти, (так)
Вчасно руку піднімати, (так)
Щоб складну задачу розв’язати. (так)
II. Актуалізація опорних знань
1) Мотивація навчання
Подивіться, будь ласка у вікно-яка зараз пора року?
Так, зима. Вона буває дуже різною: і доброю, і злою, і красивою, і потворною, і теплою, і холодною.
Гадаю, що ми в цьому скоро переконаємося.
1. Перевірка домашнього завдання
- А зараз, пропоную продемонструвати вашу готовність до уроку і звірити дом. завдання.
- Що потрібно було знайти у задачі 1 під дужкою 1)
- Хто склав вираз до задачі? 2×3=6(км)
- Перевіремо задачу 1 під дужкою 2)
Що потрібно було знайти у задачі 1 під дужкою 2)
- Хто склав вираз до задачі? 42:6=7(кг)
3. Повідомлення теми уроку.
Перш ніж вирушити у подорож ознайомимося із завданням:
• подорожувати, а й рахувати;
• числа двоцифрові усно додавати;
• задачі на взаємопов язані величични з легкістю розв'язати;
• на уроці плідно працювати.
- Схоже випробування вже почалися. Зима вирішила нас випробувати.
- Яке явище природи ви побачили на слайді? снігопад
- В яку пору року воно відбувається? взимку
- Які ще подібні явища знаєте? заметіль, завірюха, метелиця, хуга, хурделиця
- Які це слова за значенням? близькі,
- Як вони ще називаються? Синоніми
- А чи не злякалися ви зими?
- Чи можливо забули правила поводження у лісі?давайте згадаємо.
II. Контроль, корекція і закріплення знань.
- Ось ми і прибули, пропоную погратися в сніжки.
1.Усний рахунок
1) Гра з сніжкою «Я –тобі, ти – мені»
- А хто це нас гукає? А, все зрозуміло, це сніговики, прохають допомогти і нарядити їм їхню ялинку.
2) Гра «Прикрашання ялинки»
- Сніг помалу припиняється, отже ми на вірному шляху.
- Хто був уважним і запам'ятав яка відповідь була першою і останньою?/число 4/
3) Гра «Асоціативний кущ»
- Що ви пов'язуєте з цим числом?
( 4 пори року, 4 океани, 4 сторони горизонту…)(Одна із 4 пір року як ми можемо назвати?)
Відкрили свої робочі зошити записали сьгоднішнє число: 10 грудня відразу під числом записуємо Класна робота
Давайте зробимо каліграфічну хвилинку, а для цього скажіть мені будь ласка які числа ми можемо утворити лише з цифри 4? Запишемо їх в порядку зростання:
4 44 запишемо рядочок
III. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителем. з.3
Досліди, як змінюється загальна величина від зміни величини одиниці виміру; від зміни кількості. Які висновки можна зробити?
Висновок: Якщо величина одиниці виміру або кількість предметів збільшиться (зменшиться) в кілька разів, то й загальна величина так само збільшиться (зменшиться) у стільки ж разів.
5. Первинне закріплення
1) Задача на дошці(інтерактивній)
Дорога до ялинки складалася із 4 частин, кожна з яких мала відстань 5 м. Яку відстань пройшли діти до ялинки?
4×5=20 (м)
Відповідь:20 метрів
IV. Розвиток математичних знань
Подивіться, завдяки вашій роботі як сонячно і гарно стало в лісі. Ви чудово працювали, пора тпішки відпочити
Фізкультхвилинка.
Час настав для відпочинку –
Проведем фізкультхвилинку.
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо —
Знання здобуваємо!
Діти, ми добре працювали в лісі, але, як бачите завірюха тріщки і в класі попрацювала, тай розсипала безладно дроби. Давайте наведемо лад, та розташуємо дроби у порядку спадання, тобто від найбільшого до найменшого
У вас на парті знаходяться картки , у кожного своє завдання, відразу після виконання підіймаємо руку!
Ми так гарно працювали, що наша ялинка засяяла!
Зробимо останній крок:
Підсумуємо урок.
- Порахуйте скільки ви заробили сніжинок.
- Найактивніші отримують додаткові сніжинки.
V. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»: - Чи сподобався вам урок? - Діти, а чому ж ми не зрубали ялинку?
IV. Домашнє завдання.
С. 110, завдання 6. До кожного тексту необхідно дібрати рівняня та розв язати