Тема досвіду "Методичні рекомендації щодо виховання в учнів інтересу до занять фізичною культурою, як умова формування умінь та навичок самостійно займатися фізичними вправами"

Про матеріал
Матеріал для вчителів, які атестуються. Розкрита тема, щодо виховання в учнів інтересу до занять фізичною культурою: актуальність дослідження, методи дослідження, завдання дослідження, теоретичне і практичне значення, зміст домашніх завдань, стимули навчання висновки
Перегляд файлу

Тема: Методичні рекомендації щодо

Виховання в учнів інтересу до занять фізичною культурою, як умова формування умінь та навичок самостійно займатися фізичними вправами.

Актуальність дослідження:

  • Упродовж останніх років в Україні погіршилося здоров'я й фізична підготовленість дітей. Як результат такого стану є дуже низький рівень позитивної мотивації до систематичних занять фізичною культурою в учнів загальноосвітніх шкіл.
  •  Протидією негативним наслідкам обмеження рухового режиму дітей та підлітків є фізична культура та спорт, які можуть бути важливим чинником збереження і зміцнення здоров'я, всебічного розвитку, покращення працездатності та зниження втомлюваності, підвищення опірності організму до різних захворювань у період навчання.
  • Існують  різні способи мотивувати молодь до занять фізичними вправами: демонстрація позитивних впливів від фізичних навантажень; інтерес до нової справи; цікаві форми проведення секційних занять; можливість самоствердитись в оточенні та у змаганні з іншими; можливість мати красиве тіло; бути здоровим і зовнішньо привабливим; для розвитку кар'єрних можливостей; наслідування кумира; можливість проведення, спільно з друзями, цікавого і корисного дозвілля тощо.
  • У формуванні мотивації школярів до фізичного вдосконалення визначальне місце займає ВЧИТЕЛЬ з фізичної культури. Багатство його особистості, професійної культури і педагогічної майстерності повинно забезпечувати такі прийоми й способи педагогічного впливу, які збагачують емоційний досвід молодої людини, розвивають уяву, інтерес, формують у них ціннісне ставлення до занять фізичними вправами.

 

Об’єкт дослідження

Структура педагогічної технології виховання в учнів інтересу до занять фізичною культурою

Предмет дослідження

Форми, методи активізації педагогічної технології виховання інтересу до занять фізичною культурою

Мета дослідження

Науково обґрунтувати процес побудови педагогічної технології виховання інтересу в учнів до занять фізичною культурою

Методи дослідження:

  • спостереження
  • бесіди
  • вивчення педагогічної і психологічної літератури
  • аналіз роботи вчителів – практиків
  • тестування

Завдання дослідження

- вивчити та проаналізувати наукову педагогічну, психологічну та методичну літературу по даній темі, а також передовий досвід роботи вчителів-практиків у сучасній шкільній освіті в галузі фізичного виховання;

- визначити позитивні і негативні умови, що активізують чи гальмують вихованість в учнів інтересу до занять фізичними вправами, рухливими, спортивними іграми, улюбленими видами спорту;

- проаналізувати та узагальнити експериментальні дані щодо найбільш раціональних методів та прийомів виховання інтересу в учнів до занять фізичною культурою як на уроках, так і поза ними.

Теоретичне і практичне значення: 

Науково-обґрунтований підхід до процесу побудови педагогічної технології виховання інтересу в учнів до занять фізичною культурою і спортом дає змогу вчителям фізичної культури всебічно зрозуміти суть і причини тих чи інших явищ і процесів у розвитку масового охоплення школярів оздоровчою і фізкультурно-спортивною діяльністю через заняття на уроках фізкультури в школі, самостійні заняття, відвідування спортивних секцій, участі у спортивних змаганнях.

Будую урок так, щоб кожен хто навчається, прагнув до самооцінки, самоаналізу, самовдосконалення своїх можливостей, а це дозволяє включати в активну діяльність на уроці не тільки сильних, але і більш слабких, а так само повільних учнів і сприяє підняттю на більш високий рівень рухових умінь і навичок, що мотивує учнів до занять ФК і спортом

Розвиваю самостійність учнів – один з основних напрямків моделі сучасної школи сприяння здоров’я

Вибираю форми, методи і засоби навчання, організовую рухову діяльність дитини на уроці з обліком її вікових, статевих особливостей, динаміки фізичної підготовленості й індивідуальних психофізіологічних особливостей що навчаються, з огляду на індивідуальні показники стану здоров’я

Використовую методи організації навчальної праці на уроці: індивідуальні завдання відстаючим учням, які виконуються ними на уроці самостійно, а також за допомогою більш підготовлених учнів. Це як показав досвід, винятково підвищує активність школярів: кожному хочеться скоріше наздогнати товаришів.

Деференційовані домашні завдання у зміст яких включаю:

  • Закріплення вивчених на уроках теоретичних відомостей (про рух, техніку виконання вправи);
  • Практичні завдання (вправи з бігу, ходьби, метання, стрибків, лазіння, рівноваги, розвивальних фізичних якостей);
  • Змішані завдання (повторення стройових, ЗРВ, підготовчих та імітаційних вправ),
  • Випереджуючі домашні завдання (про новини досягнення у світі спорту, цікаві і повчальні факти).

 

 

Література: Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного виховання .

Використаний власний досвід

 

docx
Додано
27 січня 2023
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку