Тема досвіду «Розвиток особистості учнів на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності»
Тема досвіду «Розвиток особистості учнів на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності»
Автор досвіду: Комбарова Анжеліка Олександрівна, учитель математики та інформатики вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель Малинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чугуївської районної ради Харківської області, педагогічний стаж 19 років.
Ще з дитинства я мріяла про те, щоб колись мої учні змогли знайти собі вірного помічника у шкільному навчанні, мали можливості швидко знаходити будь-яку корисну інформацію та втілювати в життя власні задуми. Я завжди допомагала людям. І нарешті моя мрія здійснилася, я стала вчителем за спеціальністю «фізика та математика». Але доля підготувала мені інший подарунок викладати такий предмет як інформатику. Завдяки своїй наполегливості та самоосвіті я досягла багато результатів в професійній діяльності.
Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Тому я спрямувала свою діяльність на вирішення наступних задач:
- забезпечити високий інструментальний рівень знань випускників;
- розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи;
- залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності;
- формувати навички дослідницької діяльності;
- розвивати критичне мислення, формувати в учнів цілісну картину світу;
- грамотно працювати з інформацією.
Серед комплексу методів навчання особливе місце відводжу саме методам стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів.
До них відносимо:
1) методи стимулювання інтересу до навчання:
- створення ситуації інтересу при викладанні матеріалу. (Цікаво учням – цікаво з ними і вчителеві.)
- пізнавальні ігри як метод набувають великого значення для стимулювання та формування інтересу до знань (ігри-подорожі, вікторини тощо).
2) методи стимулювання обов’язку й відповідальності. Головне в цьому методі – привчити дитину жити не тільки за стимулом «хочеться», а й за стимулом «треба», «необхідно». Основним правилом цього методу є: «Це згодиться в житті», «Без цього не можна бути та культурною людиною», «У майбутньому це стане тобі необхідним».
Важливими у процесі створення позитивного ставлення до вивчення будь-якого предмету є успіх та похвала. Успіх – головне джерело мотивації учня до
вивчення предмету. Похвала – це не що інше, як один із видів нагороди, що
підвищує почуття гідності і може подіяти як позитивний імпульс для нового
успіху. Крім того, сильним мотивуючим чинником буде використання інноваційних підходів до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках. Для ефективного застосування інноваційних технологій, зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити,а не перетворити технології на безглузді „ігри заради ігор”, педагог повинен старанно планувати свою роботу, щоб:
-дати завдання учням для попередньої підготовки;
-відібрати для уроку такі технології, які дали б учням „ключ” до освоєння теми;
-під час інноваційних вправ дати учням час подумати над завданням, щоб вони
сприйняли його серйозно, а не механічно або „граючись” виконали його;
-на одному занятті не доцільно використовувати багато інноваційних вправ;
-проводити швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних
матеріалів теми, які не були пов’язані з інтерактивними вправами;
-дуже важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками
інтерактивної вправи, зокрема акцентуючи й увагу на іншому матеріалі теми.
Я радію за успіхи своїх учнів: за перемоги у олімпіадах та різних конкурсів. Вони радіють за мої успіхи. Вважаю, що кожен вчитель повинен приймати участь в конкурсах професійної діяльності.
Мої перемоги: