Тема досвіду «Розвиток особистості учнів на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у на

Про матеріал

Тема досвіду «Розвиток особистості учнів на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності»

Перегляд файлу

Тема досвіду «Розвиток особистості учнів на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності»

Автор досвіду: Комбарова Анжеліка Олександрівна, учитель математики та інформатики вищої кваліфікаційної  категорії, старший вчитель Малинівської ЗОШ  І-ІІІ ступенів Чугуївської районної ради Харківської області, педагогічний стаж 19 років.

 

Ще з дитинства я мріяла про те, щоб колись мої учні змогли знайти собі вірного помічника у шкільному навчанні, мали можливості швидко знаходити будь-яку корисну інформацію та втілювати в життя власні задуми. Я завжди допомагала людям. І нарешті моя мрія здійснилася, я стала вчителем за спеціальністю «фізика та математика». Але доля підготувала мені інший подарунок викладати такий предмет як інформатику. Завдяки своїй наполегливості та самоосвіті я досягла багато результатів в професійній діяльності. 

Сучасна школа повинна допомогти учням відчувати себе впевненими на ринку праці, вміти адаптуватися до соціальних змін і криз у суспільстві, бути психологічно стійкими, розвивати здатність до самоорганізації. Тому я спрямувала свою діяльність на вирішення наступних задач:

- забезпечити високий інструментальний рівень знань випускників;

- розвивати кожного учня як творчу особистість, здатну до практичної роботи;

- залучати кожного учня до активної пізнавальної діяльності;

- формувати навички  дослідницької діяльності;

- розвивати критичне мислення, формувати в учнів цілісну картину світу;

- грамотно працювати з інформацією.

Серед комплексу методів навчання особливе місце відводжу саме методам стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів.

До них відносимо:

1) методи стимулювання інтересу до навчання:

- створення ситуації інтересу при викладанні матеріалу. (Цікаво учням – цікаво з ними і вчителеві.)

- пізнавальні ігри як метод набувають великого значення для стимулювання та формування інтересу до знань (ігри-подорожі, вікторини тощо).

2) методи стимулювання обов’язку й відповідальності. Головне в цьому методі – привчити дитину жити не тільки за стимулом «хочеться», а й за стимулом «треба», «необхідно». Основним правилом цього методу є: «Це згодиться в житті», «Без цього не можна бути та культурною людиною», «У майбутньому це стане тобі необхідним».

Важливими у процесі створення позитивного ставлення до вивчення будь-якого предмету є успіх та похвала. Успіх – головне джерело мотивації учня до

вивчення предмету. Похвала – це не що інше, як один із видів нагороди, що

підвищує почуття гідності і може подіяти як позитивний імпульс для нового

успіху. Крім того, сильним мотивуючим чинником буде використання інноваційних підходів до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках. Для ефективного застосування інноваційних технологій, зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити,а не перетворити технології на безглузді „ігри заради ігор”, педагог повинен старанно планувати свою роботу, щоб:

-дати завдання учням для попередньої підготовки;

-відібрати для уроку такі технології, які дали б учням „ключ” до освоєння теми;

-під час інноваційних вправ дати учням час подумати над завданням, щоб вони

сприйняли його серйозно, а не механічно або „граючись” виконали його;

-на одному занятті не доцільно використовувати багато інноваційних вправ;

-проводити швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних

матеріалів теми, які не були пов’язані з інтерактивними вправами;

-дуже важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками

інтерактивної вправи, зокрема акцентуючи й увагу на іншому матеріалі теми.

Я радію за успіхи своїх учнів: за перемоги у олімпіадах та різних конкурсів. Вони радіють за мої успіхи. Вважаю, що кожен вчитель повинен приймати участь в конкурсах професійної діяльності.

Мої перемоги:

  • Переможець конкурсу "Вчитель-новатор" (2011 р.).
  • Переможець Всеукраїнського конкурсу "Творчий учитель - обдарований учень" (2011 рік та 2017 рік)
  • Диплом учасника Національний проект "ВІДКРИТИЙ СВІТ".
  • Сертифікат №000000837 публікації «Усі уроки курсу «Сліпий метод друку»» на сайті  http://helpinformatik.net.ua/.
  • Сертифікат на публікацію власного авторського матеріалу на сайті http://UROK-UA.com.
  •  Переможець обласного  фестивалю Інтернет ресурсів.
  • Переможець Харківської обласної виставка-презентація педагогічних ідей та технологій.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку