25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Тема. Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах.

Про матеріал
Тема. Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах.
Перегляд файлу

1

 

Урок №41

  Тема. Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах.
   Очікувані результати:
 Предметні компетентності: учні висловлюють судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх; знаходять аналогії в повсякденному житті.
 Ключові компетентності: учні розуміють силу слова; аналізують життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей.
 Емоційно-ціннісне ставлення: учні усвідомлюють  важливість, актуальність проблем, порушених у творах.
 Тип уроку: комбінований.
 Епіграф:                                                         Казка вчить, як на світі жить
                                                                                                  Народна мудрість                                                                                                                                                                                                                                                   

Зміст уроку

   І. Перевірка домашнього завдання.
 1.1. Літературний диктант.
̶  Зараз ми напишемо літературний диктант за змістом казки «Говорюща риба». Ви маєте продовжити речення, не переписуючи його початку.
̶  Дія у творі відбувається у світі риб та світі…( Та світі людей).
̶  Чим головна героїня оповідання відрізнялася від інших риб? (Риба вміла говорити).
̶  Що, окрім балакучості, мала говорюща риба? (Вона мала добре серце).
̶  Чому говорюща риба перейшла в інший табун? ( Вона перейшла в інший табун, через страждання батьків).
̶  Чи змінилося її життя в іншому табуні? Чому? (Ні, її також ніхто не розумів).
̶  Що можна сказати про рибалку? (Рибалка був неговірким одинаком).
̶  Чому рибалці і говорющій рибі вдалося потоваришувати? ( Їм вдалося потоваришувати, тому що обидва були самотніми).
̶  З ким риба зустрічається у дворі рибалки? (Зустрічається з дітьми та дружиною).
̶  Яке враження справили на рибу люде? («..вони не вітаються і не помічають інших…»).
̶  Що можна сказати про жінку рибалки? (Жінка рибалки не слухає інших, заклопотана хатніми справами).
̶  Що трапилось з рибалкою в кінці оповідання? (Рибалка став одинаком знову).
̶  Дайте визначення поняттю «казка».
 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
 2.1. Робота з епіграфом.
̶  Уважно прочитайте епіграф до уроку.
̶  Як ви його розумієте?
̶  Чи дійсно казка вчить як на світі жить?
 2.2. Бесіда на повторення.
̶  В якому місті народилась Е. Андієвська? (Народилась у Донецьку).
̶  Назвіть дату народження письменниці. (19 березня 1931 року).
̶  Скільки картин намалювала Е. Андієвська? (Намалювала близько 9 тисяч картин).
̶  Дайте визначення поняттю «притча». (Сторінка 113).
̶  Визначте ідею казки-притчі  «Говорюща риба».
̶  Визначте ідею казки-притчі «Казка про яян».
̶  Де зараз живе Е. Андієвська? (Зараз вона живе у Німеччині).
 ІІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності
 3.1. Слово вчителя
 Твори Емми  Андієвської ми вивчали впродовж двох уроків, і сьогодні підсумуємо все вивчене, тож тема нашого уроку звучить так: «Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах».
 Запишіть число,  класна робота та тему уроку у свої зошити.
 ІV. Засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

  4.1. Складання таблиці «Реальне та фантастичне у казках-притчах «Казка про яян» та «Говорюща риба».

̶  Казка відрізняється від усіх інших жанрів літератури тим, що в ній переплітається реальне та фантастичне. Що ж є реального в «Казці про яян»?
̶ А що фантастичне у цьому творі? (діти називають реальні та фантастичні елементи казки, вчитель записує на дошці, а діти в зошит) .

«Казка  про яян»

Фантастичне

Реальне

  1.               Пастушок упав і потрапив до іншої місцевості;  
  2.               Місто з вузьких довгих веж, що весь час завалювалися;
  3.               Сім брам у місті;
  4.               Спосіб життя яян;  
  5.               Брама — жива істота (чекала, коли до неї звернуться і відкривалась тоді, коли їй скажеш «ти»);
  6.               Дідусь перетворився на мішок із самоцвітами.

1. Головний герой - реальна людина (пастушок, який пасе кіз);

2. Егоїстів, якими були яяни, багато і в реальному житті;

3. Одноманітне, нецікаве життя може бути і в реальності. Усе залежить від ставлення людини до себе й інших.

 

                                                 «Говорюща риба»

Фантастичне

Реальне

  1.      Говорюща риба, що живе на березі;
  2.      Cпілкування рибної громади; говорюча риба змушена піти від сім’ї, щоб не осоромити батьків;
  3.      Риб’ячий суд;
  4.      Дружба риби і рибалки;
  5.      Риба йде в гості до людини.

 

1. Праця рибалки, його родина;

2. Cмерть риби;

3. Cтосунки рибалки і його дружини (навіть найближчі люди в родині інколи не розуміють одне одного, не вміють спілкуватися)

 

̶  Отже, ми побачили що в обох творах Емми Андієвської наявне як реальне, так і фантастичне, що характерно для казки-притчі.

  4.2. Використання елементів аналізу художнього твору

̶  Давайте визначимо тему казки-притчі «Казка про яян» (Тема  ̶  розповідь про фантастичну  пригоду хлопчика-козопаса, який потрапив до міста яян).

̶ А яка ж тема казки «Говорюща риба»? (Тема  ̶  життя риби, яка була не такою, як всі, її дружба з людиною і смерть через неї).
̶   Давайте пригадаємо що називають проблемою? (Це питання, які автор ставить перед читачами, героями, часом).

̶ А які проблеми порушено у творах Емми Андієвської? Наведіть приклади цих проблем.
 «Казка про яян»:

  • проблема людської доброти, взаємодопомоги та байдужості й егоїзму;
  • любові лише до себе та любові до всього світу;
  • мовчання та сили слова,
  • егоїзму та щирої дружби.

  «Говорюща риба»:

  • проблеми особистості, яка чимось виділяється серед інших;
  • ролі щирої дружби в житті
  • взаєморозуміння та невміння спілкуватися, прислухатися до слів іншого
  • родинні проблеми

̶   Чи є ці проблеми актуальними в сьогоденні? Свою думку обґрунтуйте.
 4.3. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
̶  Для І підгрупи учнів: уявіть що ви психологи, які б поради ви б надали чоловікові, як йому пережити смерть найліпшого друга (половина класу).
̶  Для ІІ підгрупи: уявіть що ви експерти які приїхали до міста Яян, що б ви їм порадили?  кожного ряду викликати 2-3 учня).
 V. Підсумок уроку
 5.1. Робота з епіграфом.
̶  Зверніть ще раз увагу на епіграф.
̶  Чи дійсно «казка вчить, як на світі жить»?
̶  Чому навчають казки Емми Андієвської?
̶  Чи запам’ятали ви повчання, які містяться у казках авторки? Які саме?
 5.3. Підсумкове слово вчителя
̶  Отже, казки Емми Андієвської логічно пов’язані між собою. Звичайно, усі вони за тематикою різні. Однак своїми казками Емма Андієвська пропонує читачеві увійти в дивний, фантастичний світ. Він різний, змінний, непередбачуваний, однак завдяки йому ми вчимося гідно жити в реальному світі, не бути егоїстами, цінувати друзів і спілкування, помічати незвичне навіть у буденних речах.
 VІ. Оголошення і коментар домашнього завдання.
̶ Підготуватися до контрольної роботи за творчістю С. Чернілевського,
І. Жилеко, І. Калинця, Е. Андієвської. Повторити зміст творів, визначення (вірш, казка, притча, ліричний герой, художні засоби).
 

 

 

doc
Додано
7 лютого
Переглядів
1488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку