Тема. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці.

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури Тема. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці.
Перегляд файлу

Тема. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці.

Мета:

□ Навчальна: опрацювати ідейно-художній зміст програмного твору, визначити його тему, ідею та морально-етичні проблеми.

□ Виховна: виховувати співчуття, бажання допомагати іншим.

□ Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

Обладнання, наочність: дидактичний матеріал

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

2. Перевірка домашнього завдання

▼ Які факти біографії Г. Малик ви пам’ятаєте?

▼ Назвіть казки Г. Малик та їхніх персонажів.

3. Актуалізація опорних знань

▼ Чи завжди ви доводите до кінця розпочату справу?

▼ Як ви ставитесь до тих, хто полишає діло на середині?

▼ Чи були у вашому житті випадки, коли ви мали неприємності через незакінчену справу? Наведіть приклади.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛ

Епіграф:

 

Добрі слова,  мов дощик весняний,

Що впав на землю висушену рясно.

Від них в людей прибавиться снаги,

Які ж бо люди в щедрості прекрасні!

 

 

Доки я жива – книжка не помре:

я буду її читати і видавати.

 

Галина Малик

 

І. Організаційний момент.

Вітання до класу.

Якомога краще виконуйте те, що маєте робити.

Сьогодні роби все так,

щоби завтра не мав ти червоніти зі стида.
Боско

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Сьогодні, діти, ми ще раз поринемо в чарівний казковий світ. Казка знову відкриє нам світ мудрості, добра і фантазії, навчить долати будь-які перешкоди.

Кожна дитина ,а інколи і дорослі мріють про справжю казку,про дивних персонажів,про незвичайні події,про перемогу добра над злом.І так переносимося в неймовірну казку…

Отже, нас чекають «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – цікавий твір сучасної письменниці Галини Малик.

- Чого ви очікуєте від уроку?

- Про що хотіли б дізнатися?

 

Самоналаштування.

- Покладіть руки на парту, заплющіть  очі та промовляйте:

Я гарно буду слухати вчителя( 2 р.)

Я буду старанно працювати на уроці ( 2р.)

У мене вийде! (2р.)

Я отримаю за урок 12 балів   ( 2р. )

 

2.Слово учням.

Група «Філологи».

У казці розповідається про дівчинку Алю, яка завжди недороблювала свої справи і потрапила до країни Недоладії. Це країна, у якій ніколи нічого не дороблюється. Мешканці цієї країни називаються недоладянами. І тільки один герой доводить справи до кінця. Це — Кат. Він відрубує голови героям, яких приводить злий, недобрий Перший Недорадник. У кінці цієї повісті-казки Аля повертається додому, але в неї є список, до кого б вона мала завітати, попередити інших, щоб вони не потрапили до країни Недоладії. І питає авторка в читачів: «А до тебе вона ще не приходила?». Цікаво, а у вас є справи, які ви маєте доробити?
Щоб забавити дітей оповіддю, Галина Малик робить її веселою і повчальною водночас. її герої мають і фантастичні здібності, як, наприклад, Недочеревик, який може подорожувати в наш світ з Недоладії, так і звичайні, притаманні людям риси — ледащі, гнів, непослідовність. Не забула казкарка і про батьків, нагадуючи їм зі сторінок книжки, що виховувати малих дітей треба, насамперед, казкою. Тому що хто, як не улюблені персонажі, можуть власним прикладом продемонструвати, як треба чинити в тій чи іншій ситуації, а які дії можуть накликати біду.
У казці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії порушено дуже цікаве питання: «Чи треба доводити справи до кінця?» Дівчинка Аля, яка все полишала на половині, потрапила за це в чарівну країну Недоладію, де зрозуміла, що незакінчені справи можуть призвести до великих неприємностей. Тому, повернувшись додому, вона не тільки доробила усі свої справи, а ще почала попереджати інших, щоб закінчували почате. Отже, авторка за допомогою Алі доносить до читачів головну думку казки про те, що кожна розпочата справа має бути завершена.

 

 «Перевірка домашнього завдання»

З раннього дитинства нас супроводжують казкові герої. Казка – це чарівна країна. Це давній і мудрий порадник. Це вона дає нам перші уявлення про добро і зло, правду і кривду, чесність і справедливість. То сьогодні ми знову помандруємо у світ казки.

Для того щоб краще розібратися у всьому, давайте перенесемося до країни Недоладії.  Щоб відкрилися перед нами двері країни , треба проказати  чарівні слова:

Недо-роби!
Недо-пиши!
Недо-почни!
Недо-лиши!
І недо-їж!
І недо-пий!
І в Недоладію
Мерщій!


- Перед опрацюванням нового матеріалу мені потрібно знати чи уважно ви прочитали казку.

 

3.Гра «Чи уважний ти читач?»

Учитель читає твердження за змістом твору.

Якщо твердження правильнее, то учні плескать .

 Якщо твердження неправильне, то не плескать.

 

1.Аля подарувала бабусі чудового рушника. (ні)

2. Недочеревик чекав на неї в її власній кімнаті. (так)

3.Аля опинилась на березі озера в якійсь дивній країні. (так)

4. Недоладько був дуже красивим хлопцем. (ні)

5.Будинки в Недограді були рівні та ошатні. (ні)

6. Недороль злякався Алі під час першої зустрічі. (так)

7. Недорадник носив шолом замість голови. (так)

8.Аля потрапила до будинку Недочеревика через вікно. (ні)

9.Із в’язниці Алі допоміг втекти охоронець. (так)

10. Годинника на центральній башті не вдалося відремонтувати. (ні)

11. Недоладько відправився додому разом з Алею. (ні)

12. Аля звільнила Недоладію від Першого недорадника. (так)

Картка №1

1. Напишіть міні-твір на тему «Справи, які я ще не доробив» (5-7 речень).

2. Як ви розумієте прислів’я: «У ледачого хазяїна і чоботи з ніг украдуть»?

3. Поміркуйте, що б ви робили, якби були Алею.

Картка №2

1. Напишіть міні-твір на тему «Не хочу потрапляти в Недоладію, тому що...» (5-7речень).

2. Як ви розумієте прислів’я: «Лінивий у своїй хаті змокне»?

3. Поміркуйте, що б ви робили, якби були Недоладьком.

 

Фізкультхвилинка

 

      Раз! Два! Всі присіли,               

      Потім вгору підлетіли.

      Три, чотири - нахилились

       Із струмочка дружно вмились.

 

       П’ять, шість – всі веселі             

       Крутимось на каруселі.              

       Сім, вісім – в поїзд сіли

       Ніжками затупотіли 

       Дев’ять, десять - відпочили

       Й за навчання дружно сіли.

Рефлексія

«Незакінчене речення».

  Інформація, отримана на уроці, дозволяє зробити висновок… .

– Сьогодні я дізнався…; навчився…; зрозумів…; змінив погляд на…; мені сподобалось... .

– На уроці мені було… .

– Удома  я розповім батькам (сестрі, брату) про....

 

 

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчить нас, що завжди треба доробляти розпочаті справи, а не полишати їх незавершеними. Треба боротися з власними лінощами та пам’ятати, що найкраща справа та, яка має результат.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати твір «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», звертаючи увагу на характеристику дійових осіб.

 

docx
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку