Тема: «Годинник того не підведе, хто час цінує»

Про матеріал
Мета: розповісти про виникнення та еволюцію годинників, навчити виконувати навчально-пошукову роботу, виховувати бережливе та раціональне ставлення до використання свого та чужого часу.
Перегляд файлу

План-конспект виховного заходу зі спеціалізації

Дата проведення:   12.02.19

До проведення уроку допускають: _______

Оцінка:______

 

Підпис учителя:__________

 

Тема:  «Годинник того не підведе, хто час цінує»

Мета: розповісти про виникнення та еволюцію годинників, навчити виконувати навчально-пошукову роботу, виховувати бережливе та раціональне ставлення до використання свого та чужого часу.

Обладнання: ілюстрації із зо­браженням різних годинників.

 

Хід виховної години

 

  • Доброго дня,діти, сьогодні в нас не звичайна виховна година, а для того щоб дізнатися, якою ж саме вона буде, пропоную вам  відгадати загадки.

-      Ніг не маю, а ходжу,

Рота не маю, а скажу:

Коли тобі спати,

А коли вставати. (Годинник)

 

-     Хто біжить без ніг? (Час)

  • Отже як ви вже здогадалися ми будемо говорити про час і годинник.
  •  Ми звикли до годин­ника. Вже й не віриться, що в давни­ну люди не знали його. А такий час був. Наші далекі предки розпізнава­ли лише ніч, ранок, день і вечір. Піз­ніше час стали вимірювати довжи­ною тіні: подовжилася тінь людини на три ступні — незабаром вечір. Ти маєш прийти в гості «у 4 ступні» — не поспішай, бо ще рано.

      Незабаром було виявлено незручнос­ті цього способу: взимку тінь стає дов­шою швидше, ніж улітку, та й ступні у людей не однакові, через що таке обчислення часу призводило до ба­гатьох непорозумінь.

      Край цьому поклали винахідники. На рівному, відкритому для сонця май­данчику вони вкопали палицю, обве­ли її колом і стали уважно-спостерігати за рухом тіні від неї. Так почалася історія годинника.

Отже, першим був годинник соняч­ний. (1 слайд)   

  • Послухайте уважно і скажіть, про кого ця загадка?

·        Годинника не має, а час знає. (Півень)

ГОДИННИК-ПІВЕНЬ (слайд 2)

  •  Дізнавалися люди час і по живому годиннику. Цей годинник ходить по подвір'ю, махає крилами і кричить: «Ку-ку-рі-ку!». Ще сонце не зійшло, а півень кричить, дере горло: «Скоро ранок! Досить спати!»

ВОДЯНИЙ ГОДИННИК (слайд 3)

  •  У високий і вузький скляний посуд з дірочкою біля дна наливалася вода. Крапля за краплею вона текла із отвору. Води в посудині ставало все менше. На стінках посуди­ни були зроблені рисочки — відмітки, які показували, скільки часу минуло відтоді, коли в посуд налили воду. Во­дяний годинник був теж незручним, тому що треба було постійно долива­ти воду в порожній посуд.

ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК (слайд 4)

  • . Стали люди голо­ву ламати, як придумати годинник, щоб він однаково точно показував час і вдень, і вночі, і взимку, і влітку, і в будь-яку погоду. І придумали. У цьому годиннику немає ні стрі­лок, ні кружка з цифрами, ні зубча­тих коліщат усередині. Зроблені вони із скла. Два скляних пузирчики з'єд­нані разом з тонесеньким отвором. Всередині — пісок. Коли годинник працює, пісок з верхнього пузирчика сиплеться в нижній. Висипався пі­сок — це означає, що минуло 3, 5,10  хвилин. Годинник перевертають, і рахунок часу продовжується. Пісочним годинником люди корис­туються і тепер.


ГОДИННИК-КВІТИ (слайд 5)

  •  Давним-давно люди помітили, що одні квіти розкрива­ються вранці, а вдень закриваються, інші розкриваються під вечір, тре­ті — тільки вночі, а вдень завжди за­криті. Відкриваються квіти не тоді, коли вони захочуть, а у «свій влас­ний час». Так з'явився квітковий годинник. Але «ходить» він тільки в сонячну погоду.

МЕХАНІЧНИЙ ГОДИННИК (слайд 6)

  • За переказами, пер­ший механічний годинник з'явився у Німеччині На початку XVI ст. нюрнберзький ви­нахідник Петер Генлейн змайстрував кишенькового годинника. Через пів­століття винайшли хвилинну стрілку, а ще через 200 років — секундну.

 

  • Чи замислювалися ви, що таке час? Вдумайтеся: з одного  мільйони, мільярди літ, протягом яких відбувалися космічні, геологічні та багато інших подій: виникають нові світи, квітучі долини пе­ретворюються в пустелі, зникають острови і з'являються гори; а з іншо­го боку,— найменші, мізерні відтин­ки часу, які потрібно фіксувати для найточніших обчислень і прогнозів. Крім того, й у природі є дива, скажі­мо, один із видів метеликів живе всього годину, встигаючи за ці 60 хвилин пройти весь біологічний цикл. Але ж людина — не метелик, в її роз­порядженні довге-довге (і водночас, можна сказати, зовсім коротке) жит­тя. То чи варто, мовляв, відраховува­ти секунди? Лише мала частка секун­ди минає з миті уколу голкою доти, поки ми відчуємо біль. 20 секунд — такий рекордний час, потрібний для того, щоб доросла людина промови­ла 100 слів. А за 60 секунд, тобто, за хвилину, дорослі пишуть у середньо­му 94 знаки.

 

Поради щоб зберегти свій час


1. Заведіть щонденник
Планування своїх справ означає контроль над своїм часом. Ви не будете безцільно проводити його в пошуках заняття або байдикувати. З вечора беріться за написання справ на наступний день. Залишайте між окремими подіями дня не менше 15-30 хвилин. В цей час ви зможете втиснути ще одне більш важливу справу. Також можуть відбутися непередбачувані ситуації. Якщо ви встигнете все врегулювати в призначені півгодини, то ви не виб'єтеся з графіка.

2. Не відкладайте на завтра. Цей принцип повинен якомога міцніше лягти в основу вашого життя. Як можна зберегти час ? Тільки якщо робити все заздалегідь. Лише в самому крайньому випадку переносите справи на завтра. Як показує практика, більшість людей не виконують перенесені справи у встановлений термін. Від цього втрата часу. Тим більше не відкладайте нічого в дальній ящик.

3. Не відволікайтеся від наміченої мети. Це один з основних факторів втрати часу. Для цього повністю пориньте в виконувану роботу. Не грайте в комп'ютерні ігри, коли займаєтеся справами. Навіть просте читання новин або перевірка пошти займе до години вашого часу. Пам'ятайте, що за комп'ютером воно летить дуже швидко. Тим більше не зупиняйте хід вашого життя через цікавої передачі по телевізору. Для підтримки своєї культури краще читайте книги, ходите в театр і кіно.
4. Намагайтеся використовувати кожну вільну хвилинку протягом світлових діб. Постарайтеся визначити, які моменти протягом дня можуть бути використані для задуманих вами справ.

Якщо ви пишете, в'яжете, вивчаєте мову або фотосправу, вам цілком може підійти час в дорозі. Плеєр, професійний журнал, зручні спиці або мініатюрний ноутбук можуть вам допомогти значно скоротити дорогу, ефективно використавши пару вільних годин.
5. Налаштуйте свої внутрішні годинники. У кожного з нас всередині є тонкий годинниковий механізм, з самого початку налаштований самою природою. Життя у великому місті і звички, які принесла нам цивілізація, часто збивають роботу цього механізму. Більш того, якщо ви коли-небудь відчували відчуття, що спите на ходу протягом усього дня, значить, ваш внутрішній будильник іноді забуває продзвонити.

Як з цим впоратися? Як залишатися бадьорим і повним сил протягом цілого дня? У першу чергу, постарайтеся налаштувати свій режим дня відповідно до внутрішніх годинами. Наприклад, якщо найбільша працездатність властива вам до 11 годин ранку, спробуйте раніше лягати і вставати раніше. За рахунок цього у вас буде залишатися більше часу до роботи, щоб зайнятися своїми справами.

Крім того, якщо ви відчуваєте, що енергії протягом дня вам катастрофічно не вистачає, спробуйте приймати більше вітамінів і вести спосіб життя , хоча б відносно близький до здорової. Душ вранці, легка розминка, поживний сніданок, хороші сорти чаю і навіть вечірня медитація незабаром допоможуть вам повернути запас сил, яким ви мали в незабутні 17 років.

6. Мабуть, у світі знайдеться дуже мало людей, які "страждають" такою рисою, як організованість. Решта, як правило, страждають від її відсутності. Насправді, невміння організувати свій день приносить нам часом набагато більше неприємностей, ніж ми відносимо на його рахунок. Ми просто не замислюємося про це. На совісті неорганізованості вашого дня можуть лежати провалені справи, недоотримані гроші або увагу, невиконаного мрії і плани, відкладені в довгий ящик.

7. Спробуйте елементарно організувати і розпланувати свій день. Звичайно, не завжди вдається відразу виконати все, що ви записали в щоденнику, і далеко не в перший же день ви отримаєте відчутні результати. Не варто чекати негайних чудес, якщо всю попередню життя ви провели в безсумнівно приємному, але малорезультативним хаосі.

Рухайтеся до вміння організовувати ваш день крок за кроком. Вчіться планувати в силу можливостей і виконувати, відчуваючи при цьому почуття глибокого задоволення. Повірте мені, це відчуття може зрівнятися тільки з перемогою у великих змаганнях або любовної ейфорією. Відчуття "я зміг, я зробив, я молодець!" з часом саме по собі почне стимулювати вас до подальших досягнень і перемог над старими звичками. А там вже і виконання мрії не за горами.

8.  Обов'язково приділяйте час собі і своїм захопленням.

Навіть якщо 15 хвилин в день на самомасаж з аромамаслами або відвідування інтернет-магазинів  біжутерії спочатку здадуться вам як людині зайнятого марною тратою часу, не забувайте одне важливе правило. Найкраще працює той, хто добре відпочив.

Завжди пам'ятайте про це, і за тими справами, що займають вас протягом дня, ви навіть не помітите, як легко і швидко прийде до вас виконання всіх планів і надій, саме втілення вашої мрії та інші земні радості. Отримуйте щире задоволення від життя, і у вас обов'язково знайдеться час зробити все, що вам захочеться!

 

  • Діти, пригадайте які ви знаєте  прислів'я про час.(відповіді учнів)

·        Годинник їсти не просить, а свою ро­боту робить.

·        Годинник для краси, а час по сонцю.

·        Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш.

·        Час, як вода,— все йде вперед.

·        Час, мов віз,— з гори чкурне, його не доженеш.

·        Час за гроші не купиш.

·        Час минає, а не вертає.

Практична робота.

Знайдіть інші ілюстрації годинників які я назвала, або ще  якісь інші годинники.

  • Для цього Ввімкніть комп’ютер, відкрийте браузер, у рядку пошуку уведіть годинники, збережіть на робочий стіл 5 картинок, щоб зберегти відкрийте розділ картинки , оберіть картинку та натисніть на неї, натисніть на неї тепер лівою кнопкою миші та оберіть «Зберегти як…» зберігаєте на робочий стіл, хто зробить підійміть руку.
  • Тепер хтось один повторить алгоритм роботи (відповідь учня), але перед цим повторимо правила техніки безпеки. Діти які ви пам’ятаєте правила?(відповіді учнів)
  • Тепер можете сідати за компютери
  • Дякую,можете сідати на свої місця, ви добре попрацювали, я вам дуже вдячна, ви всі молодці, до побачення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
1926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку