Тема . Гриби: їстівні та отруйні

Про матеріал
Тема . Гриби: їстівні та отруйні Мета: Навчальна: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби; Розвивальна: формувати уявлення про роль грибів у житті рослин і тварин лісу; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів; Виховна: виховувати обережне ставлення та любов до природи. ; розширювати світогляд учнів. Обладнання: підручник «Природознавство»( Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак), презентація, роздатковий матеріал (тести).
Перегляд файлу

 

План-конспект уроку природознавства,

проведеного у 3-А класі загальноосвітньої школи

I-III ступенів №6 м. Глухова

студенткою III курсу, 31-ПО групи

денної форми навчання

факультету початкової освіти

Глухівського національного

педагогічного університету

імені Олександра Довженка

Гололоб Олесею Романівною

 

 

Тему одержано:    13.02.2020 р.

Дата проведення уроку:   10.03.2020 р.

Перша консультація вчителя:       ____­­_____ ­­­­­­­"______" ______________20___р.

Друга консультація вчителя:      __________ "______" ______________20___р.

Перша консультація методиста:  __________"______" ______________20___р.

Друга консультація методиста:  __________ "______" ______________20___р.

З конспектом згоден вчитель:     ______________________________

Конспект затверджено методистом:_________________________

Оцінка за урок: 5 ( відмінно)

 

 

 

 

Тема . Гриби: їстівні та отруйні

Мета:

Навчальна: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби;

Розвивальна: формувати уявлення про роль грибів у житті  рослин і тварин лісу; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів;

Виховна: виховувати обережне ставлення та любов до природи. ; розширювати світогляд учнів.

 

Обладнання: підручник «Природознавство»( Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак), презентація, роздатковий матеріал (тести).

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання.

Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо

2. Хвилинка спостережень.

А зараз хвилинка спостережень за природою. (фронтальне опитування)

 - Яка зараз пора року? (весна)

- Які зміни відбуваються у природі?( тане сніг, починають розквітати весняні квіти, дерева, пташки прилітають з теплих країв, дні стають довші…)

 - Який місяць весни панує у природі? (березень)

-  Чому він так називається? (Багато хто асоціює назву місяця із початком руху соку у дерев)

- Яке сьогодні число? (10 березня)

- Яка температура повітря?

- Який стан неба?

 -Чи були опади?

ІI. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Очікування.

- Що ви чекаєте від нашого уроку, чого сподіваєтесь навчитися на  цьому уроці? (Нової інформації; чогось цікавого; чогось нового; спільної роботи; гарних оцінок;)

- Отже починаємо урок природознавства, який запрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в чарівний світ природи.

Вам про дивне диво

Розкажу правдиво.

Що малі звірята

Не могли впізнати?

Пробігала лиска.

— Величенька миска!

Пролітала сойка.

— Гарна парасолька!

А їжак міркує:

— Як ніхто не чує?

Парасолька свіжа,

Наче справжня їжа!

(Гриб)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

-  Пригадаємо що ми вже знаємо про гриби?

1. Перевірка домашнього завдання. Гра «Так чи ні»

- Гриби – живі організми. (так)

- Грибниця міститься в шапинці.(ні)

- Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.(так)

- У грибів  однакові плодові тіла.(ні)

-          Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. (так)

-          Гриби завжди шкодять рослинам. (ні)

-          З грибів плісняви виробляють ліки. (так)

-          Дріжджі – це мікроскопічні гриби (так)

 

  1. Бесіда

- До якої природи відносять гриби? (Живої)

- Доведіть свою думку. (Гриби ростуть, розмножуються, живляться, дихають і помирають.)

- Яку будову мають гриби? (капелюшка, ніжки і грибниці)

- Як називається та частина у гриба, яка знаходиться на поверхні, грунту? (Плодове тіло – це шапинка і ніжка)

- Як називається та частина у гриба, яка знаходиться у грунті?  (Грибниця)

- Яку функцію виконує грибниця? (Вона живить гриб поживними речовинами)

 

ІІI. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про їстівні та отруйні гриби. Ваше завдання запам’ятати правила збирання грибів а також  навчитися відрізняти їстівні гриби від отруйних.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

- Читання статті на ст. 123- 125 (Спочатку читає вчитель, потім читають учні вибірково)

1. Які ти знаєш їстівні гриби?

2. Які ти знаєш отруйні гриби? За якими ознаками їх впізнаєш?

 

- Розгляд малюнків.

1. Які їстівні гриби зображені на малюнку 98?

2. Як людина використовує гриби? Які страви можна з них приготувати?

- Гриби використовуються не тільки для приготування їжі або закаток. Їх застосовують у багатьох галузях промисловості. Гриби мають не тільки харчову цінність, але і цілющі властивості, тому їх часто використовують для виробництва ліків. Також гриби використовують у виноробстві, хлібопекарстві, для виробництва кисломолочних продуктів і сирів.

3. Які отруйні гриби зображені на малюнку 99?

4. А що буде якщо з’їсти отруйний гриб?

- Якщо з’їсти отруйний гриб то у вас може бути, нудота, блювота, біль у животі, розлад шлунку, підвищення температури тіла. Деякі гриби на стільки отруйні, що з’ївши їх можна померти. Тому ніколи не їжте отруйні гриби, або ті яких не знаєте

 

с. 124-125(самостійне читання)

- Чи доводилось вам коли- небудь збирати гриби? Як ви зриваєте гриби?

- Чи можна, збираючи гриби, виривати їх з грибницею?(Ні.)

-  Чому? Як розмножуються гриби?  (не можна руйнувати грибницю, адже  із частинок грибниці виростають нові гриби.)

- Як правильно збирати гриби, щоб не зашкодити собі ? (Треба добре знати, які гриби їстівні, а які – отруйні.)

- А де не можна збирати гриби?

V. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

VI. Узагальнення й систематизація знань.

1. Робота в парах. Завдання на картках.(перевірка відповідей сусіда)

1.Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід зробити?

     А) залишити його на місці;

     Б) зрізати й узяти із собою;

     В) збити ногою;

2. Який гриб найотрутніший?

    А) жовчний;

    Б) бліда поганка;

    В) опеньок несправжній;

3. Що не входить у будову гриба?

    А) шапинка;

    Б) ніжка;

    В) корінь;

4. З ким(з чим ) взаємозв’язані гриби?

   А) людиною;

   Б) деревами;

   В) тваринами;

5. Позначте «зайвий» гриб.

   А) підосичник;

   Б) боровик;

   В) мухомор;

6. Якщо раптом зникнуть у лісі гриби, як це вплине на життя лісу?

   А) ніяк не вплине;

   Б) деревам буде легше рости, ліс стане густішим;

   В) постраждають дерева і багато лісових тварин;

 

2. Робота з загадками ( з коментуванням отруйний чи їстівний)


Росте біля осичок звично

Красноголовець-...

(Підосичник).

 

В лісі виросли сестрички,

Жовті та смачні...

(Лисички).

 

І високі, і тонкі,

Шапочки темненькі,

Виростають на пеньках

Купами ...

(Опеньки).

 

Виросли гриби прекрасні —

Капелюшки в них, мов в маслі.

І збирають грибники

Маслянисті ...

(Маслюки).

 

Шапка коричнева, ніжка міцна,

Гриб цей найкращий, і кожен це зна,

Тому бажає усякий грибник

В лісі великий знайти ...

(Боровик).

 

Капелюхи в них яскраві:

Жовті, сірі, зеленаві,

Зачекайте, любі, трішки, —

Я зберу вас, ...

(Сироїжки).


 

  1. Слухайте уважно  вірш і доповнюйте за  змістом словами «так» чи «ні».(резерв)

Підберезовик назвався,

Загорів дивіться як.

У руденьку шапку вбрався,

Його можна брати? (ТАК) 

 

На його червоній шапці

Білі цяточки ясні.

Він красивий, мов у казці.

Гриб цей візьмете собі? (НІ)

 

Сироїжки кольорові

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Ми у кошик їх візьмемо? (ТАК)

 

Ця родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть цей гриб – бліда поганка.

Її візьмете собі? (НІ)

 

Це- жовтесенькі сестрички,

Любить їх поїсти всяк.

Бо грибочки ці – лисички.

Назбираємо їх? (ТАК)

 

Білий гриб міцний і дужий,

Як справжнісінький козак.

І його всі хвалять дуже.

Справді він найкращий? (ТАК) 

 

Хоч несправжні, теж опеньки,

І ростуть в ті самі дні.

Вони яскраві і гарненькі.

Ну, беріть їх швидше! (НІ)


 

— Молодці! Розумієтесь на грибах

 

I. Підсумок уроку, рефлексія.

- Про яке окреме царство живих організмів ми дізналися?(Про царство грибів)

- Чому при збиранні грибів треба  бути обережними? 

-  Давайте разом створимо правила збирання грибів.

 

Поради грибника:

  • збирати тільки ті гриби у яких впевненні;
  • ніколи не збирай старих грибів, червивих та зіпсованих;
  • не збирай грибів біля шосейних доріг, промислових підприємств;
  • Не хочеш брати гриб, залиш. Не збивай гриби.
  • не зривай гриб з грибницею.

- Які гриби їстівні запам’ятали?

- Які гриби небезпечні або отруйні є?

- Підтверди або спростуй думку «Я вважаю, що гриби – це важлива частина живої природи.»

  • Коли гриби приносять користь, а коли - завдають шкоди?

 

VІІI. Домашнє завдання.

  • ст..123-125 читати відповідати на питання.
  •  Практичне завдання (зліпити з пластиліну , або з солоного тіста їстівні і отруйні гриби)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Додаток

 

1.Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід зробити?

     А) залишити його на місці;

     Б) зрізати й узяти із собою;

     В) збити ногою;

 

2. Який гриб найотрутніший?

    А) жовчний;

    Б) бліда поганка;

    В) опеньок несправжній;

 

3. Що не входить у будову гриба?

    А) шапинка;

    Б) ніжка;

    В) корінь;

 

4. З ким(з чим ) взаємозв’язані гриби?

   А) людиною;

   Б) деревами;

   В) тваринами;

 

5. Позначте «зайвий» гриб.

   А) підосичник;

   Б) боровик;

   В) мухомор;

 

6. Якщо раптом зникнуть у лісі гриби, як це вплине на життя лісу?

   А) ніяк не вплине;

   Б) деревам буде легше рости, ліс стане густішим;

   В) постраждають дерева і багато лісових тварин;

 

 

 

1.Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід зробити?

     А) залишити його на місці;

     Б) зрізати й узяти із собою;

     В) збити ногою;

 

2. Який гриб найотрутніший?

    А) жовчний;

    Б) бліда поганка;

    В) опеньок несправжній;

 

3. Що не входить у будову гриба?

    А) шапинка;

    Б) ніжка;

    В) корінь;

 

4. З ким(з чим ) взаємозв’язані гриби?

   А) людиною;

   Б) деревами;

   В) тваринами;

 

5. Позначте «зайвий» гриб.

   А) підосичник;

   Б) боровик;

   В) мухомор;

 

6. Якщо раптом зникнуть у лісі гриби, як це вплине на життя лісу?

   А) ніяк не вплине;

   Б) деревам буде легше рости, ліс стане густішим;

   В) постраждають дерева і багато лісових тварин;

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку