Заняття : Формування економічної свідомості дітей дошкільного віку.
Тема: « Грошові одиниці країн світу. Що таке гроші?»
Мета: поглибити та уточнити знання дітей про гроші, історію виникнення. Їхнє значення для людини ; ознайомити з поняттям «валюта»; узагальнити уявлення про гроші України. Ввести в активний словник дітей поняття «товар» та розуміти його зміст. Підвести дітей до висновку , що не все можна купити за гроші. Формувати елементарні економічні знання. Розвивати інтерес пізнавати економіку, діалогічне мовлення, памꜥять, мислення, дрібну моторику пальців рук.
Матеріал: презентація «Стародавні часи»; дидактична гра: «Обмін», «Знайди гривні», «Де чия валюта», «Що можна придбати за гроші, а що ні»,«Де мешкають гроші»; лего цеглинки; валюта; мꜥяч; прапори; іграшковий сейф.
Хід заняття
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться до гостей.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день.
- Дітки , по дорозі до нашого садка я, знайшла дуже цікаву річ.(показую гаманець).
- Дітки, що це я знайшла?( гаманець).
- Як ви гадаєте, що може бути в цьому гаманці? (гроші). Відкриємо та подивимось що в ньому. Сьогодні, я хочу запропонувати вам, вирушити в подорож у стародавні часи. І щоб ви дізналися, що гроші були не завжди.
(Діти проходять тунелем часу)
Подивіться, як виглядали люди в стародавні часи. Як ви думаєте, чи вміли люди в ті часи розмовляти? А як же вони віталися один з одним? Покажіть, як це відбувалося. Де вони жили, у що одягалися? Діти, а як ви думаєте, чи були гроші в ті часи? Так. Був час, коли людство, ще не знало, що таке гроші.
Річ у тому, що кожне племꜥя займалося своєю справою: одні ловили рибу – і в них було багато риби ; інші збирали мед – і в них було дуже багато меду ; треті вирощували зерно й збирали плоди – і тому в них цього завжди було вдосталь. Поміркуйте, що потрібно було зробити племенам, щоб спробувати продукти інших племен? Правильно, помінятись. Це називається обмін.
Спробуємо і ми, як це без грошей, будемо міняти один товар на інший.
(гра)
(повернення через тунель часу)
Пальчик, пальчик тук-тук-тук
По цеглинці тук-тук-тук
Плес, плес. Раз, два, три.
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай.
Гру з початку починай.
Відпочили трішки, час далі працювати.
Погляньте в кожного з вас є аркуш на якому зображено гроші інших країн. Вам потрібно зꜥєднати прапор з національною валютою.
Молодці,справились.
Зараз ми з вами підемо на килимок та пограємо в гру з м’ячем.
Я буду називати слова, якщо це можна придбати за гроші, ви передаєте м’яч, якщо ні, залишаєте собі.
Слова до гри: вітер, торт, машина, повітря, небо, іграшка, печиво, ковбасу, повагу, веселку, рибу, одяг, любов, сонце, книгу, цукерку, здоровꜥя, хліб, дітей, батьків.
Ми сьогодні з вами дуже багато розмовляли про гроші. А ви знаєте, де мешкають гроші?
-Я буду вам показувати картинку, якщо тут мешкають гроші, ви піднімаєте купюру, ні лего цеглинку.
Сюрпризний момент.