Тема:Грошові одиниці країн світу. Що таке гроші?

Про матеріал
Поглибити та уточнити знання дітей про гроші, історію винекнення, їхнє значення для людини. Ознайомити з понятям "валюта", узагальнити уявлення про гроші України.
Перегляд файлу

                          

 

  Заняття : Формування економічної свідомості дітей дошкільного віку.

            

                            Тема: « Грошові одиниці країн світу. Що таке гроші?»

Мета: поглибити та уточнити знання дітей про гроші, історію виникнення. Їхнє значення для людини ; ознайомити з поняттям «валюта»; узагальнити уявлення про гроші України. Ввести в активний словник дітей поняття «товар» та розуміти його зміст. Підвести дітей до висновку , що не все можна купити за гроші. Формувати елементарні економічні знання. Розвивати інтерес  пізнавати економіку, діалогічне мовлення, памꜥять, мислення, дрібну моторику пальців рук.

Матеріал: презентація «Стародавні часи»; дидактична гра: «Обмін», «Знайди гривні»,  «Де чия валюта»,  «Що можна придбати за гроші, а що ні»,«Де мешкають гроші»; лего цеглинки; валюта; мꜥяч; прапори; іграшковий сейф.

                                            Хід заняття

  1. Організаційний момент

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться до гостей.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день.

  1. Мотивація

- Дітки , по дорозі до нашого садка я, знайшла дуже цікаву річ.(показую гаманець).

- Дітки, що це я знайшла?( гаманець).

- Як ви гадаєте, що може бути в цьому гаманці? (гроші). Відкриємо та подивимось що в ньому. Сьогодні, я хочу запропонувати вам, вирушити в подорож у стародавні часи. І щоб ви дізналися, що гроші були не завжди.

(Діти проходять тунелем часу)

  1. Основна частина
  1. Презентація: «Стародавні часи»

Подивіться, як виглядали люди в стародавні часи. Як ви думаєте, чи вміли люди в ті часи розмовляти? А як же вони віталися один з одним? Покажіть, як це відбувалося. Де вони жили, у що одягалися? Діти, а як ви думаєте, чи були гроші в ті часи? Так. Був час, коли людство, ще не знало, що таке гроші.

Річ у тому, що кожне племꜥя займалося своєю справою: одні ловили рибу – і в них було багато риби ; інші збирали мед – і в них було дуже багато меду ; треті вирощували зерно й збирали плоди – і тому в них цього завжди було вдосталь. Поміркуйте, що потрібно було зробити племенам, щоб спробувати  продукти інших племен? Правильно, помінятись. Це називається обмін.

Спробуємо і ми, як це без грошей, будемо міняти один товар на інший.

  1. Дидактична гра: «Обмін»
  • Діти ми поділимось на три команди, і кожному з вас я роздам круги із зображенням товару, якого у вас немає, ви дуже хочете його у кого є виміняти. А в руки вам дам картинки із зображенням товару який у вас є, і ви повинні постаратися так зробити обмін щоб отримати потрібну вам річ.

(гра)

  • Сподобалося вам обмінюватись своїм товаром? Отримали бажаний результат? Які ви молодці , впоралися із завданням та обміняли один товар на інший. Відбувся обмін.
  • Колись люди, щоб отримати необхідний товар обмінювались між собою: рибу міняли на сіль, мед на м'ясо, зерно на корів і курей. А що ж робити, коли у вас багато меду, а вам потрібне молоко, а ваші сусіди міняють молоко  тільки на зерно? Ось і здогадалися люди, що можна використовувати дорогі товари для  буд ь – якого обміну. Так і зꜥявилися перші гроші. Це були: хутро, коштовні камені, золото, срібло, красиві прикраси, це ті речі,які були не у всіх. Саме тому вони цінувались. Їх можна  було обміняти на що завгодно.
  • Час нам повертатися. Вже ми з вами побачили, що гроші  були не завжди.

(повернення через тунель часу)

  1. Бесіда: «Наші гроші»
  • Подумайте і скажіть, з чого роблять гроші? ( папір, метал)
  • Як називаються гроші з паперу?(купюри) Ходімо подивимось, які були  паперові гроші в різні часи.
  • Скажіть будь ласка вони всі однакові?
  • Чим вони відрізняються?    Так, це для того, щоб люди не путали їх між собою.
  • А як називаються металеві гроші?(монети)
  • Дітки, а де ми живемо?(Україні) Можливо, ви знаєте як називаються наші гроші?(гривні)
  • Подивіться на цю купюру, що на ній зображено?(портрет людини, визначна памꜥятка) Подумайте, чому на купюрах зображений портрет людини? Це видатні люди нашої країни.
  1. Дидактична гра: « Знайди гривні»
  • Молодці! Вже ми трішки потомились, потрібно відпочити.
  1. Фізкультхвилинка « Пальчик,  пальчик тук-тук-тук»

    Пальчик, пальчик тук-тук-тук

    По цеглинці тук-тук-тук

    Плес, плес. Раз, два, три.

    Ти цеглиночку бери.

    Її другу передай.

    Гру з початку починай.

Відпочили трішки, час далі працювати.

  1. Дидактична гра: «Де чия валюта»

Погляньте в кожного з вас є аркуш на якому зображено гроші інших країн. Вам потрібно зꜥєднати прапор з національною валютою.

Молодці,справились.

Зараз ми з вами підемо на килимок та пограємо в гру з м’ячем.

  1. Дидактична гра з м’ячем: «Що можна придбати за гроші, а що ні?

Я буду називати слова, якщо це можна придбати за гроші, ви передаєте м’яч,  якщо ні, залишаєте собі.

Слова до гри: вітер, торт, машина, повітря, небо, іграшка, печиво, ковбасу, повагу, веселку, рибу, одяг, любов, сонце, книгу, цукерку, здоровꜥя, хліб, дітей, батьків.

 

Ми сьогодні з вами дуже багато розмовляли про гроші. А ви знаєте, де мешкають гроші?

  1. Дидактична гра: « Де мешкають гроші?»

-Я буду вам показувати картинку, якщо тут мешкають гроші, ви піднімаєте купюру, ні лего цеглинку.

  • Молодці!
  • Дітки, подивіться в нас у групі є щось де  можуть мешкати гроші? Тільки будьте уважні.  

   Сюрпризний момент.

  1. Підсумок: 

 

 

 

 

          

 

       

 

docx
Додано
16 березня 2022
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку