Тема : Інструменти графічного редактора «Paint».

Про матеріал

Мета : Повторити відомості про інструменти графічного редактора «Paint»; повторити призначення і характеристики інструментів; розвивати алгоритмічне мислення; виховувати наполегливість у навчанні.

Перегляд файлу

Тема : Інструменти графічного редактора «Paint».

Мета : Повторити відомості про інструменти графічного редактора «Paint»; повторити призначення і    характеристики інструментів; розвивати алгоритмічне мислення; виховувати наполегливість у навчанні.

Обладнання : програмне забезпечення : програма Paint, мікрофон, презентація, картки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І.Організаційна частина:

1. Привітання :

Продзвенів уже дзвінок,
Починаймо наш урок.
Урок не математика
А краще – інформатика
- Доброго дня, діти!
2. Перевірка готовності:

Все зайве з парт треба нам прибрати,

Щоб оцінки гарні мати.

3. Представлення:

- Діти, мене звати Оксана Станіславівна, і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «мікрофон»
  • Зараз ви кожному по черзі будете передавати мікрофон, той до кого він потрапить повинен буде відповісти на запитання, яке знаходиться на дошці.
  1. Що таке Paint?( графічний редактор)
  2. Для чого призначена ця програма?( для роботи малюнками)
  3. Опишіть зображення піктограми цієї програми. ( відеречко з пензлями)
  4. Які команди ми можемо виконувати за допомогою цієї програми? ( малювати, друкувати, затирати)
  5. Для чого нам потрібен інструмент «олівець»? ( щоб малювати тоненькі лінії)
  6. Яке призначення інструменту «гумка»? ( щоб видаляти помилки)
  7. Яке призначення інструменту «заливка»? ( щоб зафарбовувати великі площі)
  8. Як називається цей інструмент ? (гумка)
  9. Як називається цей інструмент  ? (олівець)
  10. Як називається цей інструмент ? (розпилювач)
  11. Як називається цей інструмент  ? ( пряма лінія)
  12. Як називається цей інструмент ? (заливка)
  13. Як називається цей інструмент ? ( введення тексту)
  14. Як називається цей інструмент  ? ( прямокутник)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

  1. Введення елементів нестандартності:
  • Діти, чи всі ви пам’ятаєте казку про «Івана царевича та царівну Жабу»?
  • Давайте сьогодні разом згадаємо  цю казку. А допоможе нам в цьому сам «Іван царевич» .
  • З царівною жабою трапилась біда, її схопила Баба Яга. Ви ж знаєте, яка вона хитра та підступна. Вона пообіцяла, що звільнить царівну, якщо Іван царевич виконає всі її завдання.
  • Діти, ми допоможемо Івану царевичу впоратися з завданнями Баби Яги?
  1. Повідомлення теми і мети уроку:
  • І так перше завдання, яке підготувала для нас Баба Яга називається анограми.
  • Вам потрібно розв’язати приклади, кожна відповідь буде відноситись до букви. І в кінці ви повинні будете скласти назву нашої сьогоднішньої теми.
  1. 500+35- 534=(1)
  2. 789-87-699=(3)
  3. 590-506-80=(4)
  4. 779-699- 69=(11)
  5. 89+13- 94=(5)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

P

o

a

i

t

z

m

e

w

u

n

  • Діти, отже сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати графічний редактор Paint.
  • Ось ми і виконали перше завдання Баби Яги.

IV. Вивчення нового матеріалу:

  1. Розповідь вчителя:
  • Давайте поглянемо, яке ж наступне завдання приготувала вам Баба Яга.
  • Перед вами з’явився вірш, але він не звичайний, в ньому заховалась цікавинка, здогадайтесь, яка?

Чарівницю

Осінь

Жар-птах

Закликає

Бабин

Сад

 Фарбувати

  • Кожна перша літера виділена, чому?

( Розташування кольорів веселки)

  • Молодці, ви виконали завдання.
  • Діти, ми продовжуємо вивчати з вами графічний редактор Paint.
  • Сьогодні ми з вами детально поговоримо про такі інструменти:
  •  Погляньте на цей значок . Цей інструмент називається заливка. Він призначений для зафарбовування великої площі малюнка. Для того, щоб зафарбувати за допомого заливки певний елемент малюнку, ви повинні впевнитися, що  всі лінії контуру цього елементу замкнені. Якщо це так, то ви наводите на зображення, яке потрібно зафарбувати,натискаєте клавішу миші і цей фрагмент замальовується, якщо ж  лінії були не з’єднані, то буде зафарбованою вся робоча частина.
  • Погляньте на цей значок . Цей інструмент називається щіточка. Він теж служить для зафарбовування, але більш делікатного, тобто для менших площ. Як ви звернули агу, коли ми натискаємо на цей елемент, то знизу з’являються, різні варіанти його використання, і ми можемо обрати саме той, яким нам більш потрібний: кружечок, квадрат, чи похилі лінії. Так можна обрати потрібний нам розмір.
  • Погляньте на цей значок . Цей інструмент називається розпилювач. Він використовується для нанесення фарби мовби крапочками. Його найчастіше використовують при малюванні снігу. Коли ми натискаємо на цей елемент, то знизу з’являються, різні варіанти його використання, і ми можемо обрати саме той розмір , яким нам більш потрібний.
  • Погляньте на цей значок . Цей інструмент називається еліпс. За його допомогою ми можемо малювати овали. Як ви звернули агу, коли ми натискаємо на цей елемент, то знизу з’являються

3 прямокутники. 1-й не зафарбований при його допомозі ми можемо створювати не зафарбовані овали. 2-й – зафарбований сірим, але з виділеною чорною рамку, при його допомозі ми можемо створювати не зафарбовані овали. 3-й – повність зафарбований при його допомозі ми можемо створювати зафарбовані овали.

  • Якщо наприклад ваш малюнок не вдався і вам потрібно його повністю видалити,то ви  в рядку меню, знаходите вкладку «рисунок», натискаєте лівою клавішею миші і обираєте функцію

« очистить». І перед вами з’являється знов чиста робота ділянка.

  • Діти, погляньте на палітру, ви мабуть помітили, що на палітрі зліва не один, а два окремих квадратики – верхній і нижній фон. Якщо клацнути лівою кнопкою миші на жовтий колір на палітрі, то верхній квадратик стане жовтим. А якщо клацнути правою клавішею миші на зелений колір, то нижній квадратик ( фон) стене зеленого кольору. Тепер ми можемо малювати за допомогою правої та лівої кнопки миші. Якщо натиснути ліву кнопку, то будете малювати жовтою фарбою, а якщо правою, то зеленою.
  • Баба яга підготувала нам  такі запитання:
  1. Робота в зошитах:
  • Відкрийте свої зошити. Запишіть число і тему уроку. Зверніть увагу на тему уроку, яка  записана на дошці. Я вам роздам картки, а ваше завдання вклеїти їх в зошит  та вивчити.
  1. Бліц опитування:
  • Баба Яга зову приготувала нам запитання.
  • Погляньте на дошку.
  1. За допомогою якого інструменту ми можемо малювати овал?
  2. Який інструмент призначений для зафарбовування великої площі?
  3. Як ми можемо очистити всю робочу поверхню?
  4. Чи можна малювати одночасно двома кольорами?
  5. Як це зробити?
  • Молодці, ви справились ще з одним завданням.

V. Фізкультхвилинка

- А зараз всі підведіться, треба трохи відпочити.

Раз-двавсі пірнають, 
   Три, чотиривиринають, 
   П'ять, шістьна воді 
   Кріпнуть крильця молоді, 
   Сім, вісімщо є сили 
   Всі до берега поплили, 
   Дев'ять, десятьобтрусились 
   І за парти опустились.

  • Молодці, сідайте.

VI. Практична робота:

  1. Повторення правил техніки безпеки:
  • Давайте ж поглянемо, яке завдання приготувала нам Баба Яга.
  • Вам потрібно пригадати правила техніки безпеки.
  • Погляньте на дошку. На якому малюнку зображено правильну поведінку, а на якому неправильну?
  • Молодці діти, ви знову допомогли нашому Іванові царевичу.
  1. Інструктаж до практичної роботи.
  • Цікаво, що ж на приготувала Баба Яга?
  • Погляньте на дошку і відгадайте загадку :

Зелена «красуня» в болоті живе,

Куди захоче, туди і пливе.

                                         (Жаба)

  • Баба Яга загадала Івану царевичу намалювати жабу. А як саме, погляньте на дошку.
  1. Робота з пк:
  • А зараз, всі зайняли свої комп’ютери, відкрийте  Paint і починаймо малювати.
  • В кінці уроку, ми зробимо виставку найкращих робіт.
  • Найкращий малюнок намалював цей учень.  Я гадаю, що Баба яга задовольниться цим малюнком.

VII. Релаксація для очей:

Раз, два – очі вгору
Три, чотири – всі додолу
П’ять, шість – очі вправо
Сім, вісім – очі вліво
Дев’ять, десять – нам вже час
Працювати починать

VIIІ. Закріплення вивченого матеріалу:

  1. Поміркуймо. Гра «Знайди цифру»
  • Баба Яга, впевнена, що з цим завданням Іван царевич точно не впораєтесь. Але ми йому допоможемо.
  • Вам необхідно знайти всі цифри, які зображені на цій картинці.

809c2bba127b

 

 

 

 

 

  1.  
  2.  

Робота над загадками:

  • Останнє завдання Баба Яги.
  • Вам потрібно відгадати загадки:
  1. Може він порахувати,
    Може він пісні співати,
    Малювати і писати,
    Помилки перевіряти.
    Може він листа прийняти,
    З другом швидко нас зв’язати,
    Він багато чого може
    І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
  2. В неї довгий сірий хвіст,
    До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )
  3. Сотня клавіш, різні знаки
    Спершу учні – небораки,
    А тепер раз – два і готово
    Відстукали слово.
    Ось де пальцям фізкультура
    І це все – ......(клавіатура).
  4. Він покаже все на світі:
    Що малюють, пишуть діти,
    Грають як і що співають,
    І як пошту відправляють.
    Все, що є відображає,
    Без нього ПК немає! (Монітор)

ІХ. Підсумок уроку:

  1. Узагальнююча бесіда:
  • Це було останнє завдання Баби Яги, і ви його виконали. Отже, вона повинна відпустити царівну жабу. Ми допомогли Івану царевичу повернути свою кохану.
  • Я якою була тема нашого сьогоднішнього уроку?
  • Що нового ви дізналися?
  • Що ми малювали?
  1. Виставлення оцінок.
  2. Прощання.
  • До побачення діти!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литовко Светлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
4772
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку