Засоби перегляду й перетворення графічної інформації

Про матеріал

Конспект уроку "Засоби перегляду й перетворення графічної інформації" призначений для учнів 6 класу. Урок розроблений у формі веб-квіесту. Веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.

Перегляд файлу

Клас  - 6

Тема: Засоби перегляду й перетворення графічної інформації

Мета:

Навчальна: формувати знання про основні типи графічних файлів; ввести поняття: векторного й растрового зображення; колiрної системи; розглянути: властивостi векторних i растрових зображень; призначення та рiзновиди засобiв обробки графiчних даних; можливостi редакторiв векторної i растрової графiки; властивостi поширених форматiв графiчних файлiв, таких, як BMP, GIF, JPEG, PNG; принцип кодування кольору в системах RGB, CMYK.

Розвивальна: розвивати вміння пошуку інформації в Інтернеті, працювати в групах, аналізувати, порівнювати, робити висновки.

Виховна: виховувати Інтернет-безпеку учнів, комп’ютерну і художню грамотність, увагу, інформаційну компетентність, зосередженість, відповідальність, вміння працювати самостійно. Виховати естетичний смак, розвинути гармонійне  сприйняття  світу, інтерес  до комп’ютерної графіки.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: презентація до уроку, браузер, сайт «Веб-квест «Графічна інформація»», роздатковий матеріал (штрих-код, картки самооцінювання)

Форми роботи: Фронтальна, групова, індивідуальна.

Базовi поняття й термiни: векторнi i растровi зображення, колiрнi системи, формати графічних файлiв.

Очікувані результати:

Учні повинні

Пояснювати:

  •       поняття векторного і растрового зображень;
  •       поняття колірної системи;

описувати:

  •       властивості поширених форматів графічних файлів, таких як ВМР, GIF, JPEG
  •       принцип кодування кольору в системах RGB, СМУК, НSВ;
  •       призначення та різновиди засобів опрацювання графічних даних;

порівнювати:

  •       властивості векторних і растрових зображень;
  •       колірні системи;
  •       можливості редакторів векторної і растрової графіки

 

Структура уроку:

  1.            Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності
  3. Визначення теми уроку та очікуваних навчальних результатів
  4. Обговорення загальної стратегії
  5. Засвоєння нових знань
  6. Первинна перевірка матеріалу
  7. Формування вмінь і навичок
  8. Фізкультхвилинка
  9. Первинна перевірка матеріалу
  10. Закріплення знань і способів дій
  11. Узагальнення і систематизація знань
  12. Оцінювання
  13. Домашнє завдання
  14. Підбиття підсумків уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Хід уроку

  1.            Організаційний момент

 «Передайте тепло по колу»

Відчуйте в собі тепло та доброту.

Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло.

«Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра та передайте її однокласнику зліва

Подаруйте щиру посмішку один одному.

Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою добра.

  • Мені дуже цікаво з яким настроєм ви прийшли на урок, як налаштовані працювати на уроці. У кожного з вас є штрих-коди, за допомогою сканера, який установлений на вашому гаджеті, перейдіть по посилання на електронну дошку і залиште свої коментарі.
  1. Інструктаж з БЖД

Повторення правил техніки безпеки

  1. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

G:\Обласний семінар++++\яблуко.pngУ сучасному житті ми все глибше і ширше застосовуємо графічну інформацію. Комп'ютерна графіка міцно увійшла в наше життя. З'являється все більше кліпів, зроблених за допомогою комп'ютерної графіки. Без суперечки, комп'ютерна графіка розширює можливості. Ми не маємо уявлення як би виглядали соціальні мережі, комп’ютерні ігри без комп’ютерної графіки. В процесі творчого її використання реклама набуває дивовижну силу впливу на глядача. Сторінка, оформлена без комп’ютерної графіки, не має шансів виділитися на тлі широкого кола конкурсантів та привернути до себе увагу.

А  чи можемо ми в сучасному інформаційному просторі бути особистістю без основних знань про графічну інформацію та способи її перетворення?

 

  1. Визначення теми уроку та очікуваних навчальних результатів
  • Тема уроку «Засоби перегляду й перетворення графічної інформації». Мета: розглянути типи графічних файлів; ввести поняття: векторного й растрового зображення; колiрної системи; розглянути: властивостi векторних i растрових зображень; призначення та рiзновиди засобiв обробки графiчних даних; можливостi редакторiв векторної i растрової графiки; властивостi поширених форматiв графiчних файлiв, таких, як BMP, GIF, JPEG, PNG; принцип кодування кольору в системах RGB, CMYK. Сьогодні ми будемо працювати з технологією веб-квест.
  • Вам необхідно виступити в одній із ролей: Дослідники, Аналітики, Консультанти. Кожна мінігрупа після проходження веб-квесту повинна відповісти на головне питання веб-квесту:  "Чи можемо ми у сучасному інформаційному просторі бути особистістю без основних знань про графічну інформацію та способи її перетворення".  
  • Групі «Дослідників» потрібно провести дослідження поняття комп’ютерної графіки, її основні види. Дослідити основні властивості форматів графічних файлів. Підготувати звіт у вигляді презентації.
  • Групі «Аналітики» потрібно дати аналіз способам побудови растрового і векторного зображень, проаналізувати їх переваги і недоліки. Провести аналіз редакторів растрової і векторної графіки. Підготувати звіт у вигляді буклета.
  • Групі «Консультанти» надати консультацію, які є способи класифікації колірних моделей. Проконсультувати про програми, які призначені  для створення та перегляду графічних зображень. Підготувати звіт у вигляді презентації.
  1. Обговорення загальної стратегії
  • Для проходження веб-квесту вам необхідно обговорити план пошуку  інформації, розробити загальні стратегії своєї роботи. Всі члени команди повинні допомагати один одному.
  • Поради щодо роботи:
  •  1. Обговоріть в групі ваше завдання, розподіліть обов'язки.
  •  2. Знайдіть в Інтернет-ресурсах відповіді на задані завдання.
  •  3. Із знайденої інформації сформулюйте рекомендації, правила тощо.
  •  4. В свої відповіді можете добавляти таблиці, схеми, малюнки тощо.
  •  5. Перевіряйте помилки.
  •  6. Пам'ятайте - у вас колективна робота

 

  1. Засвоєння нових знань

Учні займають робочі місця за комп’ютерами, переходять за посиланням: http://kompgraf1.blogspot.com/p/blog-page.html. Опрацьовують подані  для кожної ролі сервіси, накопичують інформацію.

  1. Первинна перевірка матеріалу

Учні фіксують на електронній дошці свої успіхи над виконанням поставлених завдань.

(http://linoit.com/users/julianna260988/canvases/%D0%92%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

  1. Формування вмінь і навичок

Обговорення результатів роботи в групі і підготовка звіту.

  1. Фізкультхвилинка

Комплекс вправ для зняття зорової втоми

  1. Первинна перевірка матеріалу

Учні визначають лідера своєї групи, який буде виступати зі звітом

  1. Закріплення знань і способів дій

Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань

Фронтальне опитування

1. Що розуміють під графічною інформацією?

2. Що таке графічний формат?

3. Які графічні формати вам відомі?

4. Які існують види графічної інформації?

6. Чим відрізняється растрове і векторне зображення?

7. Назвіть основні системи кодування кольорів?

8. Як називають програми для роботи з графічними зображеннями?

  1. Оцінювання

Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

  1. Домашнє завдання
  1. Опрацювати відповідний параграф підручника
  2. підготувати повідомлення про історію розвитку комп’ютерної графіки
  1. Підбиття підсумків уроку

Учні залишають на електронній дошці (http://linoit.com) коментарі, побажання

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку