Конспект уроку "Засоби перегляду й перетворення графічної інформації" призначений для учнів 6 класу. Урок розроблений у формі веб-квіесту. Веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні або вчителі, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.
Клас - 6
Тема: Засоби перегляду й перетворення графічної інформації
Мета:
Навчальна: формувати знання про основні типи графічних файлів; ввести поняття: векторного й растрового зображення; колiрної системи; розглянути: властивостi векторних i растрових зображень; призначення та рiзновиди засобiв обробки графiчних даних; можливостi редакторiв векторної i растрової графiки; властивостi поширених форматiв графiчних файлiв, таких, як BMP, GIF, JPEG, PNG; принцип кодування кольору в системах RGB, CMYK.
Розвивальна: розвивати вміння пошуку інформації в Інтернеті, працювати в групах, аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Виховна: виховувати Інтернет-безпеку учнів, комп’ютерну і художню грамотність, увагу, інформаційну компетентність, зосередженість, відповідальність, вміння працювати самостійно. Виховати естетичний смак, розвинути гармонійне сприйняття світу, інтерес до комп’ютерної графіки.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: презентація до уроку, браузер, сайт «Веб-квест «Графічна інформація»», роздатковий матеріал (штрих-код, картки самооцінювання)
Форми роботи: Фронтальна, групова, індивідуальна.
Базовi поняття й термiни: векторнi i растровi зображення, колiрнi системи, формати графічних файлiв.
Очікувані результати:
Учні повинні
Пояснювати:
описувати:
порівнювати:
Структура уроку:
Хід уроку
«Передайте тепло по колу»
Відчуйте в собі тепло та доброту.
Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло.
«Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра та передайте її однокласнику зліва
Подаруйте щиру посмішку один одному.
Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою добра.
Повторення правил техніки безпеки
У сучасному житті ми все глибше і ширше застосовуємо графічну інформацію. Комп'ютерна графіка міцно увійшла в наше життя. З'являється все більше кліпів, зроблених за допомогою комп'ютерної графіки. Без суперечки, комп'ютерна графіка розширює можливості. Ми не маємо уявлення як би виглядали соціальні мережі, комп’ютерні ігри без комп’ютерної графіки. В процесі творчого її використання реклама набуває дивовижну силу впливу на глядача. Сторінка, оформлена без комп’ютерної графіки, не має шансів виділитися на тлі широкого кола конкурсантів та привернути до себе увагу.
А чи можемо ми в сучасному інформаційному просторі бути особистістю без основних знань про графічну інформацію та способи її перетворення?
Учні займають робочі місця за комп’ютерами, переходять за посиланням: http://kompgraf1.blogspot.com/p/blog-page.html. Опрацьовують подані для кожної ролі сервіси, накопичують інформацію.
Учні фіксують на електронній дошці свої успіхи над виконанням поставлених завдань.
(http://linoit.com/users/julianna260988/canvases/%D0%92%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)
Обговорення результатів роботи в групі і підготовка звіту.
Комплекс вправ для зняття зорової втоми
Учні визначають лідера своєї групи, який буде виступати зі звітом
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
Фронтальне опитування
1. Що розуміють під графічною інформацією?
2. Що таке графічний формат?
3. Які графічні формати вам відомі?
4. Які існують види графічної інформації?
6. Чим відрізняється растрове і векторне зображення?
7. Назвіть основні системи кодування кольорів?
8. Як називають програми для роботи з графічними зображеннями?
Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.
Учні залишають на електронній дошці (http://linoit.com) коментарі, побажання