Тема: «Історія рідного міста»
Мета: продовжувати формувати знання про рідне місто, його назву, вулиці, видатні місця, пам`ятники культури. Розвивати увагу, спостережливість, зв`зне мовлення. Виховувати інтерес до рідного міста, повагу до людей різних професій.
Обладнання: ілюстрації, дидактичні ігри «Минуле і сучасне», «Що ми бачили у місті?».
Хід:
Організаційний момент.
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Посміхнулися мені,
Посміхнулися собі.
Привіталися: «Добрий день!»
Кожне село, місто, як і людина, мають своє ім’я. І воно в них не випадкове. Віками священник при охрещенні дитини давав ім’я, поселення хрестили засновники і будівничі. В назві кожного поселення лежить щось найхарактерніше, найістотніше, пов’язане з даною місцевістю, її історією та будівничими.
- Діти, давайте пригадаємо, як називається наше місто?
- Чому місто має таку назву?
Перш ніж виникло місто, було село Вараш над Стиром, коріння і згадки про яке ведуть у сиву давнину до наших пращурів – волхвів. Варажб – давня назва волхвів на Поліссі. За переказами, волхви мали здатність впливати на сили природи, зціляти хворих, пророкувати майбутнє. Можливо, Варажб вже тоді і пророкував майбутню долю села Вараш. Серед краю неповторної краси лісів, боліт розпочато будівництво потужного підприємства - АЕС.
- Діти, давайте пограємо в гру « Минуле і сучасне».
Дидактична гра «Минуле і сучасне».
Мета. Закріпити та розширити знання дітей про предмети домашнього вжитку стародавньої та сучасної оселі, розвивати вміння спілкуватися рідною мовою, виховувати повагу, інтерес до національних звичаїв, бережливе ставлення до народних реліквій.
Матеріал. Картинки з предметами домашнього вжитку стародавньої та сучасної осель, фішки.
Хід гри. На столі у довільному порядку лежать картинки, вихователь пропонує брати по одній картинці та пояснювати, що зображено на ній. Картинки з предметами стародавньої оселі позначити фішкою з хатиною, сучасної – будинком.
- Діти, давайте помандруємо нашим містом.
Динамічна гра «Подорож рідним містом».
Щоб нашим містом мандрувати,
Треба транспорт добре знати (діти крокують на місті).
У метро йдемо по сходах -
Поїзди під містом ходять (діти крокують присідаючи).
А коли в автобус сіли,
То у вікнах видно місто (діти повертають тулуб праворуч-ліворуч)
І тролейбусу дорогу!
Наче в кізки, в нього роги (діти піднімають руки вгору, долоньки зігнуті вперед, нахили ліворуч – праворуч).
У трамвайчик ми сідаєм
І у вікна визираєм (діти тримають руки на поясі, нахили вперед).
А додому як захочем -
У маршрутку ми заскочем (діти стрибають на місці).
- Діти, які є цікаві місця у нашому місті?
- Що вам найбільше запам`яталось?
Вихователь пропонує пограти в гру « Що ми бачили у місті?»
Дидактична гра «Що ми бачили у місті?»
Мета. Закріпити знання про рідне місто, цікаві місця, пам`ятники культури, продовжувати розвивати зв`язне мовлення, виховувати любов до рідного міста, повагу до праці людей.
Матеріал. Підбір ілюстрацій із зображенням різних цікавих закладів, пам`ятників, видатних місць.
Хід гри. Діти, по черзі витягують ілюстрації із зображенням цікавих, визначних місць, закладів тощо. Розповідають, що зображено на ілюстрації, для чого воно існує в нашому місті, чи відвідували його, які враження залишились.
- І наступне завдання: розповісти про видатних людей нашого міста (відома поетеса – Лариса Сай, автор герба та прапора Варашу – Сергій Максимчук, засновник Вараша – Володимир Коровкін).
- Ось і закінчилось наше заняття. Що вам найбільше сподобалось? Чому? А що ще ви хотіли б дізнатися про рідне місто.