Тема: Конструювання малюнка писанки метод фантазування та біоформ.

Про матеріал
Тема: Конструювання малюнка писанки метод фантазування та біоформ. Мета: Формувати в учнів навички проектної діяльності, технологічну компетентність; розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці.
Перегляд файлу

Дата: 21.01.2019

Клас: 6-А

Тема: Конструювання малюнка писанки метод фантазування та біоформ.

Мета: Формувати в учнів навички проектної діяльності, технологічну компетентність; розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: зображення, презентація, відеоролик.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Доброго дня, діти!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 2.1  Фронтальне опитування.

- Що таке проект? (задум, щодо створення індивідуального стилю виробу)

- Давайте разом пригадаємо, що таке писанка? (розписане куряче яйце)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Продукти технологічної діяльності надзвичайно різноманітні. Це будинки, машини, одяг, меблі, їжа. Так як продукти діяльності дуже різноманітні, то і процеси їх проектування та виготовлення також  відрізняються. Існує багато таких методів і сьогодні ми ближче познайомимось з деякими з них.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогоднішня  тема заняття звучить так: «Конструювання малюнка писанки метод фантазування та біоформ.». Запишіть тему в зошит. (Слайд 1)

  V. Вивчення нового матеріалу.

Існують такі методи проектування:(Слайд 2)

Фантазування, Комбінування, Фокальних об’єктів, Ідеальності, Функціональних аналогів.

Сьогодні ми познайомимось із цікавим, широко застосовуваним методом створення нових зразків технологічних об'єктів - методом фантазування. (Слайд 3)

       Метою методу фантазування є створення чогось нового, такого, чого ще не було. Основне питання фантазування — «а що, коли...». При фантазуванні ви самі створюєте будь-який сюжет, зокрема й казковий, будь-яку ситуацію, будь-яке завдання й самі розв'язуєте все це так, як захочете. При фантазуванні прийнятне будь-яке рішення. Фантазування надає цілковиту свободу, оскільки не існує заборон з боку фізичних законів і не потрібні великі знання. Класичним носієм фантазії є казка.(Слайд 4)

Міні-тренінг

— Згадайте відомі вам казки та наведіть приклади застосування такого методу.

   Як приклади можна навести такі персонажі, як Дюймовочка, хлопчик-мізинчик, Гуллівер, ліліпути, гобіт (зменшена людина-фермер), гном (зменшена людина-рудокоп і коваль, гоблін (зменшена людина-технік, піроман, терорист із зеленою шкірою. Зменшувати або збільшувати можна необмежено — до нескінченно великих або малих розмірів.

Міні-тренінг

  Виберіть реальний об'єкт неживої або живої природи (небесне тіло, автомобіль, міфічну істоту, рослину, тварину тощо)та якусь здатність людини (мислення, здатність рухатися тощо). Наділіть цей об'єкт обраною здатністю.

У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми. Це називається методом біоформ. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо. (Слайд 5-6)

Міні-тренінг

Запропонуйте біоформи (природні аналоги) для проектування якого-небудь виробу.

«Мікрофон»

— Що таке ескіз? У яких випадках ви виконували ескіз? 

   Ескіз  — це попередній начерк, що фіксує задум художнього твору, споруди, механізму або окремої його частини.  Ескіз — швидко виконаний вільний рисунок, не передбачуваний як готова робота, часто складається з безлічі перекривних ліній.

Ескізи виконують: 

а) художники;

б) скульптори;

 в) письменники;

 г) модельєри.

— Чи потрібно створювати ескізи перед виконанням роботи?  Обґрунтуйте свою відповідь.

    Перед виконанням роботи на етапі художнього проектування також створюють ескіз рисунка. Такі ескізи являють собою спрощене (стилізоване) зображення реальних об'єктів та персонажів.

VІ. Практична робота.

Повторення правил техніки безпеки.

  • А ще треба дотримуватись певних правил безпечної праці. Отже, пригадаємо і повторимо їх.

Методика «незакінчених речень»

1.У процесі роботи слід сидіти (рівно, не сутулитись)

2.Необхідно використовувати лише (справні інструменти)

3. Вказівки вчителя виконувати (уважно й чітко)

4. Сидіти на закріплених місцях, не вставати (без дозволу вчителя)

6.На робочому столі слід зберігати (порядок та чистоту)

7. В кінці заняття (прибрати своє робоче місце)

 

Вашим завданням на практичну роботу є створення ескізу вашого виробу. Не обмежуйте себе в фантазії. Але час обмежений – 15 хв.

VІІ. Підсумок уроку.

Метод фантазування розвиває творчі здібності, спостережливість, уяву, дозволяє реалізувати найбільш сміливі задуми. Створення ескізного рисунка дає можливість на початковій стадії проектування уявити, як буде виглядати виріб, скорегувати його властивості, риси, характеристики.  Доцільніше створити кілька начерків і вибрати серед них найкращий варіант: найбільш цікавий,незвичайний, красивий, простий.

           Наш урок підходить до завершення. Ви сьогодні гарно попрацювали, я дякую вам за таку роботу.

Рефлексія «Намалюйте як Ви себе почуваєте»

- У кожного з вас на парті лежить пустий кружечок , вашим завданням буде відобразити ті почуття, які були у вас на уроці.

- У вас є 2 хвилинки і потім всі піднімають свої смайлики.

- Дякую за урок мені дуже приємно з вами працювати!

 

 

Учитель:______________________Гайдук С.А.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галкін Вадік
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
2439
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку