Тема. Крок у своє майбутнє

Про матеріал
Курс – тренінгу «Стратегія вибору» Тема. Крок у своє майбутнє Мета: сприяти саморозвитку особистості учня, розвитку вмінь та навичок, необхідних для забезпечення належного рівня формування професійних планів на майбутнє; розвивати вміння працювати самостійно та в групах, планувати та оцінювати свою діяльність; виховувати в учнів впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника, шанобливе ставлення до людей різних професій. Форма роботи: заняття з елементами тренінгу. Вік учнів: 14 – 15 років Обладнання: терміни (ПРОФЕСІЯ, СПЕЦІАЛЬНІСТЬ, КВАЛІФІКАЦІЯ,ПОСАДА); на столах по 3 ватмани А-3, аркуші, маркери (по 4 штуки на столах = 16), алгоритм до завдань 2 та 3, 120 жетонів, лоти для аукціону по 10 штук кожен, банк для аукціону, формула (ХОЧУ + МОЖУ + ТРЕБА = УСВІДОМЛЕНИЙ ВИБІР).
Перегляд файлу

 

Курс – тренінгу «Стратегія вибору»

Тема. Крок у своє майбутнє

Мета: сприяти саморозвитку особистості учня, розвитку вмінь та навичок, необхідних для забезпечення належного рівня формування професійних планів на майбутнє; розвивати вміння працювати самостійно та в групах, планувати та оцінювати свою діяльність; виховувати в учнів впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника, шанобливе ставлення до людей різних професій.              

Форма роботи: заняття з елементами тренінгу.

Вік учнів: 14 – 15 років

Обладнання: терміни (ПРОФЕСІЯ, СПЕЦІАЛЬНІСТЬ, КВАЛІФІКАЦІЯ,ПОСАДА); на столах по 3 ватмани А-3, аркуші, маркери (по 4 штуки на столах = 16), алгоритм до завдань 2 та 3, 120 жетонів, лоти для аукціону по 10 штук кожен, банк для аукціону, формула (ХОЧУ + МОЖУ + ТРЕБА = УСВІДОМЛЕНИЙ ВИБІР).

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Вступна частина

«У кожного з нас є заповітна мрія. Щоб вона стала реальністю, потрібен план, процес, наполегливість, терпіння і бажання».

– Сьогодні ми продовжуємо наші зустрічі, які допоможуть вам втілити в реальність вашу мрію, допоможуть зробити свідомий крок у своє майбутнє, бо пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не 3, як в казці, а 50 тис. доріг - саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить дуже багато: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя в житті. Недарма кажуть, що, обираючи професію, людина вибирає свою долю.

ІІІ.  Правила роботи

– А перш ніж ми почнемо працювати  давайте пригадаємо правила роботи і спілкування в групі.

  • Цінувати час. 
  • Говорити по черзі.
  • Говорити коротко і не часто, по темі.
  • Говорити тільки від свого імені.
  • Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +). 
  • Правило додавання (Я + Ти + Ми).   
  • Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂).
  • Правило добровільної активності.
  • Правило конфіденційності.  

ІV. Основна частина

Завдання 1.

– А тепер давайте згадаємо, що ж таке професія. На дошці ви бачите терміни, які відносяться до професійної діяльності: ПРОФЕСІЯ     СПЕЦІАЛЬНІСТЬ     КВАЛІФІКАЦІЯ     ПОСАДА.

Ваше завдання пояснити їх значення. У вас на столах лежать ватмани і маркери. Ви можете ними користуватись, щоб підготуватися до роз’яснення цього питання. Також вам потрібно вибрати спікера, який буде представляти вашу роботу. У вас є 1 хвилина. Час пішов.

(Спеціальність – комплекс набутих людиною знань і практичних навичок, що дає їй можливість займатися певним родом занять у якійсь галузі діяльності.

Професія – рід діяльності і система виконуваних людиною трудових функцій.

Кваліфікація – рівень підготовленості, майстерності, ступінь готовності до виконання праці за визначеною спеціальністю чи посадою, що визначається розрядом, класом чи іншими атестаційними категоріями.

Посада – закріплене місце працівника в трудовому колективі, яке передбачає виконання посадових обов'язків.)

– Ми бачимо, що поняття «Професія» багатозначне, а «спеціальність» - це підвид професії ( лікар – професія, хірург - спеціальність), «кваліфікація»  рівень оволодіння професійними навичками (вчитель – категорія, слюсар – розряд), а  «посада» визначається професією та спеціальністю людини.

Завдання 2.

– Ми знаємо, що у світі багато  професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об'єднують їх у великі класи та групи («типи»). Всі професії об'єднують в п'ять великих груп. Ваше завдання назвати та охарактеризувати ці групи. (Вчитель показує зразок оформлення та характеризує одну з груп, наприклад, тип професії «ЛЛ»).

– На ваших столах є алгоритм виконання даного завдання. Будь ласка подумайте, пригадайте всі знання з цього питання, узагальніть їх. Не забутьте про те, хто буде представляти вашу роботу. У вас є 1 хвилина. Час пішов.

Алгоритм до завдання:

1. Тип професії

2. Предмет праці

3. Приклад професій

4. Особисті якості

– Ви бачите, що важливим у виборі професії є психологічний аспект. Тому щоб не помилитися, потрібно враховувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості.

Завдання 3.

– Зверніть увагу, скільки професій ви назвали. Але їх, як уже було сказано, дуже багато, коло професій постійно розширюється. З розвитком економіки з’являються нові, а іноді за назвою не зрозуміло навіть, що це за професія. Сьогодні на ринку праці є такі професії, які з’явилися не так давно. Для того, щоб ми з вами познайомилися з ними, ви працювали вдома. Кожен з вас працював над своєю професією, розглядав її аспекти. Тому, обговоріть, узагальніть і представте  вашу професію іншим групам. У вас на столах також є алгоритм виконання цього завдання. На це вам дається 1 хвилина.  Не забудьте вибрати спікера. Час.

Алгоритм до завдання:

  1. Специфіка професії.
  2. Місце роботи.
  3. Особисті якості.
  4. Кар'єра.
  5. Освіта.

– Сьогодні ми збільшили свій багаж професій, і одна з них  може  бути для вас  можливістю визначитися з майбутнім. Ви завжди можете ввести зміни до свого плану, чи навіть скласти новий. Але кожен з вас повинен мати мету і розробити  життєві кроки.

Завдання4.

– Закон економіки визначає, що ми маємо необмежені потреби при обмежених можливостях. Тому, де б ви не працювали, яку б професію ви не обрали, яку б заробітну плату чи прибуток не отримували – вам завжди потрібно робити вибір. Іноді цей вибір необхідно зробити дуже швидко. Зараз ми з вами потренуємось це робити – пограємо в гру «Аукціон життя». Кожен з вас отримує 10 жетонів. Я вам пропоную на вибір дві речі. Необхідно вибрати 1, або не купити жодну з них. Якщо річ вам потрібна, і ви хочете її купити дайте знати піднявши руку. На столах у вас є аркуші, на них ви робите позначки про покупку. А свої жетони ви кладете до банку. Почали.

Перелік лотів:

1.

Гарна квартира чи будинок

(1 жетон)

Новий спортивний автомобіль

( 1жетон)

2.

Відпочинок у будь-якому місці земної кулі на 1 місяць на двох ( 2 жетони)

Успішна кар’єра

(2 жетони)

3.

Стрімка політична кар’єра

(9 жетонів)

Можливість постійного самовдосконалення

(2 жетони)

4.

Якісна освіта

( 2 жетони)

Підприємство, що приносить великі прибутки ( 9 жетонів)

5.

Міцна родина

( 3 жетони )

Всесвітня слава

( 3 жетони)

6.

Чиста совість

( 2 жетони)

Успіх за будь-яку ціну

( 6 жетонів)

7.

Матеріальне благополуччя

(1 жетон)

Повага і визнання оточуючих

(3 жетон)

8.

Керувати і підкоряти

(6 жетонів)

Працювати в команді однодумців

( 2 жетони)

 

9.

 

Стрімка кар’єра завдяки випадку

(3 жетони)

Поступове сходження до успіху шляхом безперервного самовдосконалення

 (1 жетон)

10.

Сім додаткових років

(3 жетони)

Безболісна смерть, коли прийде час

(3 жетони)

  •  Є ті в кого залишились жетони?
  •  Є те, щоб ви хотіли купити на ці жетони, але не купили? Що саме? (Шановні це ваші невикористані можливості. Краще пожалкувати про те, що зробив, а ніж про те, що не зробив).
  • Чи є ті, кому не вистачило жетонів?
  • Є ті, хто змінив би свій вибір?
  • Є ті, хто повністю задоволений і нічого не змінив би?
  • Це гра і ми можемо зіграти ще раз, а можемо змінити правила гри. А чи реально зробити це в житті? На жаль, ні. Тому треба серйозно  помислити над тим, до якого життя ви прагнете.
  • Як на вашу думку не помилитися у виборі?
  • У кожної людини повинен бути довгостроковий план, його іноді називають мріями.
  • Чим відрізняється план від мрії? (Щоб вступити до вузу – треба знання, а знання ми можемо отримати гарно навчаючись у школі + займатися самоосвітою).
  • Кожен з нас в житті ніколи не знатиме, що чекає його далі. Але наприклад, я чітко знаю, що які б матеріальні блага мені не сулили я ніколи не зраджу своїх рідних, друзів.
  • Ви завжди можете внести зміни до свого плану, чи навіть скласти новий. Але кожен з вас повинен мати мету і розробити  життєві кроки.

Завдання 5.

  • Наступна вправа дозволить вам зробити перший крок у вашому плануванні. Наші мрії визначаються трьома основними діями: ХОЧУ + МОЖУ + ТРЕБА. Давайте розберемося, що вони символізують.
  • Що ж таке можу? (хочу, треба)
  • А моя думка: хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа; можу - це все, що мені по силам, за здібностями; треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.
  • Давайте визначимо, чи наші бажання, потреби і дійсність співпадають. У вас на столах є аркуші на яких напишіть, що ви хочете. І обов’язково вкажіть чи можете ви це зробити, чи є у вас відповідні ресурси. Дана вправа стосується професійного вибору.
  • Наприклад,
  1. Свою професію вибрала за покликом душі. Бо ще в дитинстві я хотіла стати вчителем.
  2. Для цього я добре навчалася в школі. Потім закінчила Олександрійський педагогічний коледж, пізніше продовжила навчання в Кіровоградському педагогічному університеті. На даний час продовжую навчання –  здобуваючи ІІ вищу освіту.
  3. Вибираючи професію я знала, що хороші кваліфіковані педагоги потрібні скрізь. А ще  навчаючи дітей зможу принести користь суспільству.

– Продовжуємо. У вас є 1 хвилина, щоб виконати певні записи, користуючись формулою:

ХОЧУ + МОЖУ + ТРЕБА = УСВІДОМЛЕНИЙ ВИБІР.

  • Почали. Хто буде готовий раніше дайте знать, піднявши руку.
  • Ми бачимо, що співвідношення між «хочу» і «можу» - у наших руках.  Якщо у людини є мрія і він твердо йде до своєї мети, він обов'язково її досягне.
  • Вибір професії - це дуже важлива подія в житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому постарайтеся більше читати, набиратися досвіду та знань.

V. Заключна частина

– А на останок мені хочеться розповісти вам притчу.

Притча "Тачка"

  • Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі тачки з камінням. Перехожий ставить кожному з них те саме запитання:
  • Що ти робиш?

Перший відповів:

  • Везу цю кляту тачку.

Другий відповів:

  • Заробляю собі на хліб.

Третій же мовив:

  • Будую місто.
  • Чому в кожного, хто віз тачку були різні відповіді, адже вони виконували одну й ту ж роботу?
  • Які мотиви кожного з них?
  •  Отже, для одного важливо – заробляти гроші, для іншого робота стає каторгою, а для когось – це завдання реалізувати себе.
  • Тому, ми бажаємо вам, щоб кожен з вас зробив правильний вибір професії.
  • Дякумо за увагу!

 

doc
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку