Тема:Ліплення.
Мета: продовжувати вчити дітей ліпити предмет, що складається з декількох частин; розкочувати пластилін між долонями круговими рухами. Закріпити прийом прищипування кінчиками пальців (хвостик). Тренувати в міцному скріпленні частин, щільно притискаючи їх один до одного. Розвивати творчі здібності, уважність, дрібну моторику пальчиків. Виховувати естетичний смак та бажання доводити роботу до кінця.
Добрий день, усім присутнім.
Сьогодні ми з вами потрапимо у чарівний світ творчості. Дізнаємося про техніку образотворчого мистецтва і спробуємо її відтворити.
Для сьогоднішнього уроку вам знадобляться: пластилін, дощечка, серветки (вологі), кольоровий картон (папір), гарний настрій та трішечки фантазії.
Ми з вами підготувалися, застелили парти плівкою та одягли фартушки.
На парті окрім перелічених предметів нічого не залишається.
Будь ласка, не забувайте також про техніку безпеки.
Щоб від творчого процесу нас нічого не відволікало.
(Давайте переглянемо презентацію.)
3.Зацікавлення темою
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з ліпленням.
Ліплення - це різновид скульптурної техніки, спосіб формоутворення під час роботи з м’якими або вологими речовинами (глиною, воском, пластиліном, гіпсом, гарячою скломасою, тістом, сиром тощо)
Ми з вами сьогодні будемо працювати з м’яким матеріалом — пластиліном.
Пластика від грецького (plastike, від plaso) — ліплю, вид образотворчого мистецтва заснований на принципі об’ємного, фізичного тривимірного зображення.
Він заснований на принципі об’ємного, тривимірного фізичного зображення.
Що це означає? Це означає, що його можна покрутити і побачити з різних сторін, на відміну від малюнка.
4 Прийоми
Погляньте на слайд. Тут зображені основні прийоми ліплення виробу:
Розкочування, ще можна сказати — валочок;
скочування — кулька;
розплющування — млинчик;
а, зліплювання — це з’єднання деталей;
також, ще є розгладжування та декорування форми.
5 Способи
На цьому слайді можна ознайомитись з способами ліплення з м’яких матеріалів:
1) ліплення з цілого шматка (пластичний спосіб ліплення)
-Ось погляньте він зображений перед вами на фото.
2) ліплення з окремих частин (конструктивний спосіб ліплення)
- Ми розтягуємо і видовжуємо шматочок пластиліну, який гарненько розім’яли нашими рученятами. Він також зображений на цьому слайді.
3) комбінований спосіб ліплення (поєднує 1 і 2 спосіб)
—Допомагає поєднати деталі нашої поробки.
Давайте з вами уявимо, що можна робити з цього дивовижного матеріалу такими способами.
— Продовгувасті валочки знадобляться нам, коли ми будемо робити ніжки у тваринок, а також ніжки стільця.
— А також не забуваємо про хвостики
— З кружечків може вийти голова тваринки.
—З млинчиків, які ми розплющили можуть вийти крильця метелика або вушка (наприклад: у мишки, і у слоника теж круглі вушка)
Я знаю, які ви фантазери. Я впевнена, що ви собі уявили, що можна зробити з таких частинок, якщо їх буде декілька
6 загадки Ми вже сказали, що почалась прекрасна пора – весна. Усе оживає.
В це чудовий сонячний день пропоную відгадати весняні загадки.
1.Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина,–
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: ...
2. Не вогонь, а боляче палить,
Не ліхтар, а яскраво світить,
І не пекар, а пече? (Сонце)
3.Солодкий, а не цукор,
Лепкий, а не клей,
Смачний, а не цукерка.
(Мед)
— Молодці! Прекрасно. Знайшли відповіді дуже швидко.
7. Руханка
Сьогодні наша руханка пройде з одним мультгероєм. Не знаю як вам, а мені він дуже подобається. Це розумний баранчик Тіммі.
(Дивимось руханку!)
Ви помітили, що цей персонаж мультфільму теж зліплений, а потім він став рухатись за допомогою комп'ютерних технологій.
Чудово що ми можемо провести фізкультхвилинку в такі чудові компанії .
8. Види роботи
Ви можете сьогодні ліпити поробку по прикладу. Є такий вид роботи називається ліплення з натури.
А також можете використовувати свою фантазію. Таке поняття у мистецтві називається ліплення за уявою на основі фантазії. А ми з вами в цьому просто супер.
Підготовка до творчої роботи
9. Комахи
За вікном весна. Щастя дарує всім сонечко.
І ми можемо сьогодні згадати, як співають пташки, як вони чудово щебечуть.
І пригадаємо красу рослин і різнобарв’я квітів. Запах квітів такий приємний!
Разом з квіточкам, невідомо звідки з'являються бджілки.
Цікаво нам, звідки вона дізналася, що вже розпустилися її улюблені сорти квітів.
А ви пам'ятаєте, які звуки чути, коли підлітає близенько бджілка, а ви пам'ятаєте? (Дз-дз. Бз-бз).
Раптом, хтось призабув, як вона виглядає?
Нагадаємо вам цими фото.
Скільки різних комашок ми знаємо.
Може хтось хоче назвати нам ще комашок крім бджілки?
А зараз мерщій до роботи, починаємо творити!
Наші пальчики не звикли байдикувати, і вже хочуть працювати.
Давайте ми вам розкажемо і покажемо, як створити чудову бджілку.
1. Нам знадобиться пластилін (жовтий, білий та чорний колір). Беремо жовтий пластилін і катаємо кульку, беремо чорний пластилін і катаємо так само кружечки.
2. Потім із жовтого кольору робимо тулуб нашої бджілки.
3. Далі робимо полиці з чорного кольору, бджілка у нас буде смугаста.
4.Робимо нашій бджілки очі з чорного кольору крутимо два маленькі кружечки з чорного кольору.
5. Беремо білий колір і робимо крильця нашій бджілці.
6. Потім об’єднуємо очі, смужки та крила до нашого тулуба. Ось і готова наша бджілка.
Рефлексія
Сьогодні всі великі молодці. Погляньте, які чудові роботи ви створили.
А який матеріал ми сьогодні використовували, може це було солоне тісто, або сир? (пластилін)
А чи запам’ятали вищо таке ліплення?
Поділіться своїми враженнями, кому що сподобалося, сьогодні на уроці?
Бажаю творчого натхнення та гарного настрою. Не зупиняйтесь. Якщо захочете, створіть цілу колекцію живої природи вдома. Дякую вам за урок.