Тема: Лялькові настрої
Мета: ознайомити учнів з поняттям: настрої в музиці;
формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;
виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.
Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;
Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; ноутбук з колонками,
дитячі музичні інструменти.
Хід уроку
І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
1.Привітання
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
2. Перевірка готовності до уроку.
Подивіться чи у вас є все необхідне до уроку та чи є порядок на ваших партах.
3. Емоційне налаштування на урок.
-Чи всі сьогодні прийшли з гарним настроєм?(діти піднімають зелений круг, якщо гарний настрій, червони- якщо сумний)
ІІ.Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
(Лялька зображена на слайді презентації).
Діти, сьогодні у нас в гостях лялька Галина. Подивиться, будь ласка, яка вона гарна наша Галина!( обговорення з учнями вигляду ляльки). Дівчата, я впевнена, що і у вас вдома теж є ляльки. (Бесіда з дівчатами про їхні ляльки.) Звичайно, хлопці в ляльки не грають, але ви, хлопці, мені сьогодні допоможете.
По-перше, хто з вас нагадає мені що таке форте і що таке піано, як у нотах виглядає знак повторення.
Дякую, справа в тому, що все це нам сьогодні знадобиться на уроці.
По-друге, питання до всіх: Що будь-яка дівчина думає про настрій своєї ляльки, коли вона, наприклад , їй одягає нову сукню?
А коли її лялька приймає гіркі ліки? Так, настрої різні.
2. Лялька Галина має подруг. Зараз, діти, ви їх побачите у відеоролику до п`єси Л. Колодуба «Лялька співає».
Який настрій панує в музиці?
Чи відповідають лялькові персонажі у відеоролику настрою п`єси Л. Колодуба?
3. А зараз ви можете взяти олівці та намалювати веселку. Тільки ця веселка буде непроста. Вона в нас буде веселкою настроїв в музиці. Ви сьогодні почули три музичні твори. А веселка, як ви знаєте, має сім кольорів. Вам треба знайти та показати мені ті кольори, які відповідають настроям в п`єсах П. Чайковського і Л. Колодуба.
IV. Засвоєння нових знань.
4. Руханка «Ти щасливий». Гурт «Малдіви».
5. Виконання пісні «Бідолашна Маша».
Гра «Ми веселі, ми сумні».
Група «сумних» виконує слова р: Бідолашна Маша вчилась їсти кашу;
Тільки в рота Маші не попало каші.
Виконують пісню на f :
Група «веселих» виконує слова: Щоки Маші в каші, носик Маші в каші;
Ну й смачненьку кашу з`їла наша Маша.
6. Діти, подивиться, будь ласка, в підручники, на стр. 21 ви бачите ноти і знак.
Що він означає? – Повторення.
( Вчитель співає поспівку про бичка. Слова: « Іде бичок, хитається, зітхає на ходу» вчитель співає на р, а слова: «Ох, кладочка кінчається, я зараз упаду» вчитель співає на f. )
Музику можна характеризувати не тільки словами «весело-сумно». В музиці можна почути багато відтінків настрою. Наприклад, настрій бичка можна охарактеризувати як тривожний, неспокійний, збентежений.
7. Різні настрої твоїх улюблених іграшок ми можемо побачити в мультфільмах.(показ фрагменту мультфільма «Незнайко в Сонячному місті»)
Діти поміркуйте які характери героїв в казці.
Давайте зараз намалюємо святковий феєрверк у ляльковому місті для цього вам потрібно використати акварельні фарби.
Але спочатку розглянемо малюнок святкового феєрверку на сторінці підручника 23.
(Малювання)
-Як на малюнку можна відтворити веселий святковий настрій?
ІІІ Заключна частина уроку.
Діти сьогодні ми усі переконалися в тому, що в музиці можуть панувати різні настрої, ми послухали твори з різними настроями.
Давайте з вами згадаємо настрої, які ми сьогодні почули на уроці. Твір буває веселий, сумний, в нього може бути неспокійний характер…
Хто бажає може знову відкрити вже дома свої робочі зошити-альбоми та зробити з Барвиком завдання 2 на стр 10
. Сьогодні ви були активні. Усі молодці! Зустрінемося наступного тижня