Тема: Українські сувеніри. Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів

Про матеріал
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури та культури поведінки, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в суспільстві; предметних компетентностей: розширювати уявлення учнів про види мистецтв, художнє конструювання та роботу художників-дизайнерів; ознайомити з різноманітністю декоративно оформлених вітрин магазинів; дати уявлення про відповідність художнього смаку і стилю профілю магазину; оволодіти навиками роботи з матеріалами та інструментами в техніці
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Урок 32

 

Тема: Українські сувеніри. Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів.

Практичне завдання: створення ескізу оформлення магазину «Українські сувеніри»

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури та культури поведінки, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в суспільстві; предметних компетентностей: розширювати уявлення  учнів про види мистецтв, художнє конструювання та роботу художників-дизайнерів; ознайомити з різноманітністю декоративно оформлених вітрин магазинів; дати уявлення про відповідність художнього смаку і стилю профілю магазину; оволодіти навиками роботи з матеріалами та інструментами в техніці колаж; удосконалювати  вміння створювати  на основі  побаченого власні художні образи, композиції; розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію,здатність цінувати красу. Виховувати почуття прекрасного, формувати емоційне ставлення до краси рідного міста (села).

Обладнання: зразки робіт, аудіопрогравач.

Візуальний ряд: ілюстрації, фото з прикладами оформлення вітрин, зразки робіт, заготовки оформлення для показу способів компонування.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, клей вирізки з журналів та газет, кольорові олівці та ручки, лінійка, ножиці.

Техніка виконання:  колаж.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

1. Організація класу. Створення емоційного настрою

2. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда з учнями

- Діти, ви неодноразова мандрували вулицями нашого міста, знайомились з різноманітними спорудами, парками, скверами, будівлями, які створила людина. Це все створює обличчя кожного міста, його образ. Саме за цими ознаками ми можемо сказати, в якому місті знаходимось. Скажіть, візиткою якого міста є Софіївський собор? (Київ).

 - А Ейфелева вежа? (Париж).

 - Біг-Бен? (Лондон).

  • Хто ж створює обличчя міста неповторним, красивим, хто прикрашає вулиці міста квітами, скульптурами?
  • Художники, дизайнери, архітектори.
  • Звичайно, завдячуючи праці архітекторів, художників і дизайнерів кожне місто красиве по-своєму. Сьогодні ми продовжимо говорити про роль художників в нашому житті,  здійснимо заочну подорож вулицями міста.

У кожної вулиці, як і у людини, є свої неповторні риси. Їх складають красиві будівлі, оформлення нижніх поверхів і магазинів.

Відгадування загадок

- Діти послухайте загадки і спробуйте їх відгадати.

1) Чи хліб потрібно купувати,

Чи подарунок вибирати,

  • сумку в руки ми беремо

      і на вулицю ідемо.

Там проходим вздовж вітрин

І заходим  в …    (магазин).

 2)  Йшов  в дворі футбольний матч.

І порвався старий м’яч.

Довго думали - гадали

І звернулись в … («Спорттовари»).

3) Безліч якісних товарів нам покаже , ніби маг,

Магазин Універсальний, коротко - … (Універмаг).

4) Ручки , маркери, блокноти,

Гумки, папки і футляри,

Все для  вашої роботи 

В магазині  -… (Канцтовари).

 - Вірно. А хто знає, як називаються гарно оформлені вікна в магазинах, які виходять на вулицю. (Вітрини).

 - Кожен магазин намагається зробити вітрини магазинів яскравими і привабливими,  оздоблюють їх різними прикрасами, підсвічують. Діти  як ви вважаєте, для чого магазинам вітрини? (Вітрини рекламують товари , на вітринах розміщують зразки нового товару. Вони приваблюють покупців, прикрашають вулиці).

3. Повідомлення теми і мети уроку

 -   Сьогодні ми з вами познайомимось з оформленням вітрин магазинів, дізнаємось для чого їх прикрашають, і звичайно, хто це робить. Крім цього ми спробуємо створити ескіз вітрини магазину «Українські сувеніри» у техніці «колаж». Для цього нам будуть потрібні ножиці, клей, журнали, заготовки вітрин.

4. Робота над темою уроку

Розповідь учителя з елементами бесіди

 - Перш ніж, стати до роботи , давайте поміркуємо, хто оформляє вітрини? (Художники, художники-дизайнери).

   - Художник-дизайнер створює оформлення вітрин для того, вулиці міста стали красивими, а головне, щоб перетворити звичайних перехожих у відвідувачів магазину, а ще краще в покупців, тобто привабити якомога більше покупців. Художник спочатку розробляє ескіз оформлення вітрини, відповідно правил, після цього за ескізом виконують і саме оформлення.

Магазин завжди розпочинається з вітрини. Нерідко покупці заходять до магазину , побачивши щось цікаве на вітрині, як правило по вітрині судять про асортимент товарів в магазині. Вітрина - це реклама, з якої ми можемо судити про товар. Отже, як і для реклами, існують правила.

Опрацювання правил оформлення вітрин

 - хороший смак, фантазія і почуття міри;

 - розумне поєднання кольорів;

 - хороше освітлення;

 - грамотне композиційне рішення (правильною вважається композиція, в якій всі предмети знаходяться на своєму місці, якщо прибрати один з них, то порушиться цілісність картини; в поганій композиції зникнення предмета ніхто не помітить);

 - наявність назви магазину;

 - відповідність стилю оформлення вітрини іміджу самого магазину;

 - доглянутий і відремонтований фасад будівлі.

Ознайомлення з різновидами вітрин

 - Вітрини бувають сюжетними, товарними і товарно-сюжетними. Сюжетні вітрини акцентують увагу не на товарі, а на вигаданій дизайнером сцені з елементами оздоблення.

  Товарні вітрини зустрічаються частіше. Вони характерні для магазинів, які продають товари для дому, сувеніри. Товарні вітрини демонструють перехожим  частину асортименту.

Погляди перехожих фокусуються в середній і нижній частині. Предмети, які розташовані в цій зоні, покупець приділяє в 10 разів більше уваги. Ніж розташованим у верхній частині вітрини. Хоча існує думка, що предмети на яких власник магазину хоче акцентувати увагу, повинні бути розташовані на рівні очей людини. Головною частиною вітрини є центральна композиція, яка заповнює основний простір. На ескізі можна виявити і усунути недоліки композиції. Художники намагаються підбирати кольори вітрин відповідно до пір року. Взимку переважають золотисті і сріблясті, червоні та сині відтінки; навесні – ніжні, світлі; влітку – барвисті, соковиті; восени – жовті, помаранчеві, коричневі. В спеціалізованих магазинах колів вітрин визначається товаром і категорією покупців. Наприклад, там, де продаються іграшки, оформлення повинне бути різнокольоровим, яскравим.

Яка неймовірна краса — твори українського декоративно-прикладного мистецтва! Фантазія народних майстрів — творців такого дива, не має меж.

Фізкультхвилинка

Стоячи -  руки вперед, вверх, вниз 5 – 6 разів, руки вгору – кругові руки кистями рук.

На вулицях – машини,

Будинки, магазини.

Магазин – це ніби ліс,

На вітрині – хитрий лис,

Клаповухе зайченя,

 Сніжно-біле мишеня,

Буре ведмежатко,

Вухате слоненятко.

5. Практична робота

Щоб виконати завдання, об’єднайтесь у групи. Порадьтесь між собою, які вироби будуть представлені у вітрині. Поміркуйте, які товари за розміром та кольором краще розмістити на передньому плані, а які — на дальньому. Намітьте ескіз розміщення предметів на аркуші. Визначтеся, хто який предмет зображатиме. Готові малюнки виріжте та наклейте у спільну композицію. Серед ескізів вітрин, представлених на конкурсі, оберіть найцікавіші.

1) Визначення послідовності виконання роботи

 - Приємне заняття розглядати вітрини магазинів. Але сьогодні ми всі з вами художники і наше завдання  - оформити вітрини магазинів. Для цього давайте ще раз  виділимо головне для оформлення вітрин. (Відповіді дітей).

- Для виконання завдання скористаємось журналами (в них є велика кількість намальованих сувенірів та їх фото).

Щоб розробити ескіз оформлення вітрини необхідно:

Вирізати необхідні елементи із журналу;

Наклеїти елементи, створивши красиву композицію вітрини.

Повторення правил користування інструментами та матеріалами

 - Перед початком роботи давайте згадаємо, як правильно користуватися інструментами:

Ножиці під час роботи тримати кінчиками від себе;

Не залишати ножиці відкритими;

Клеєм користуватися акуратно, на клейонці, прибирати зайвий клей серветкою;

Після закінчення роботи прибрати робоче місце, викинути сміття.

Самостійна робота учнів

Учні самостійно (групами по 2 особи (за бажанням)) виконують завдання.

6. Підсумок уроку

Після закінчення роботи кожен учень (чи група)  під керівництвом учителя прикріплюють оформлену вітрину.

Рефлексія

  • Мені сподобалося працювати в групі тому, що…
  • Робота дизайнера цікава тим, що…

Виставка та аналіз робіт

 

1

 

doc
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку