Урок
з образотворчого мистецтва
у 2 класі
на тему
«Підводне царство»
З досвіду роботи
вчителя початкових класів
Срібненького НВК
Єрмоленко С. І.
2019 р.
2 клас. Мова образотворчого мистецтва
Тема 2. Мова скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва
Тема. Підводне царство.
Мета:
Завдання:
І. К. Айвазовського.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Техніка малювання: Живопис «по сухому», «по вологому».
Обладнання: зразки дитячих робіт, репродукції картин І. Айвазовського, комп’ютер з проектною установкою, аудіо-відеозапис, фарби, пензлики, папір.
Очікувані результати:
Хід уроку
Діти стоять у колі, тримаються за руки.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У світ малювання ми зробимо крок.
Із творчістю ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
- Ми сьогодні продовжимо роботу пензлями, навчимось зображувати водний простір та його мешканців.
- Для цього нам потрібно згадати, як правильно підбирати кольори, їх відтінки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(море)
4.Сприймання учнями творів мистецтва. (Розгляд репродукцій картин
І.К. Айвазовського)
«Ночь. Голубая волна» «Штиль» «Неаполитанский залив»
Перед вами репродукції картин Івана Костянтиновича Айвазовського.
В історію мистецтва він увійшов, як видатний мариніст, тобто художник, що малює морські пейзажи- марини. Художник неперевершено передавав прозору товщу води, гойдання хвиль, штормову піняву, світлі сонячні промені, що пробиваються крізь товщу води.
5.Словникова робота.
Марина – картина, на якій зображено морський краєвид.
Маринист – художник, який малює марини.
- Які емоції у вас викликають його картини?
- За допомогою яких кольорів художник передав стихію води? Який колір переважає в картинах художника?(синій, фіолетовий, зелений, голубий)
6. Хвилинка-цікавинка. Підводнай світ надзвичайно красивий та різноманітний (перегляд відео про риб) http://5fan.ru/wievjob.php?id=75034
- У глибинах океанів, морів, озер та річок живе безліч мешканців: риби, краби, раки, восьминоги, морські зірки та морські коники, молюски. Вони дуже різні: великі і маленькі, яскраві й непомітні, сміливі та боязкі.
7.Об'єднання в групи .
У кожного учня на парті є елемент малюнка. Шукаючі відповідні елементи , вони складають пазл. Тим самим об'єднуються в групи.
8.Фізкультхвилинка «Черепаха Аха» https://www.youtube.com/watch?v=cpEAYxMUYNw
(або можна запропонувати дітям музичну фізкультхвилинку пісня«Черепаха Аха» https://www.youtube.com/watch?v=7tdvrQiQroM
9.Практична діяльність учнів.
Завдання для груп: створити композицію «Підводне царство»
10. Пояснення вчителя перед початком роботи.
Учитель пропонує дітям намалювати підводне царство та його мешканців.
Спочатку діти заповнюють лист малюнком (олівцем), учитель нагадує, що це зображення того, що є під водою . Після цього учні приступають до розфарбування водного простору.
Перед початком роботи аркуш великим пензлем, змоченим водою злегка зволожуємо. Це робимо обережно, ледь торкаючись пензлем аркуша, щоб не пошкодити поверхні паперу.
Далі кожен учень працює самостійно (розфарбовую шаблони рибок та предмети, які можуть бути під водою), по закінченні усі шаблони розташовуються на одному аркуші і утворюється композиція.
11. Інструктаж.
Перед практичною роботою вчитель пояснює, що при виконанні завдання фарбою пензель не треба сильно змочувати, кількість фарби на пензлі має бути помірною. Так само і води на пензлі не повинно бути багато або мало. Фарбу наносять на аркуш дуже акуратно, щільним шаром.
При нанесенні клею на шаблони, треба змазати тільки його край, щоб клей не виходив за його межі. Розташовувати готові шаблони на відстані один від одного по всій площині аркуша.
(під музичний супровід учні створюють композицію https://www.youtube.com/watch?v=WoIBXpDctpc )
ІV.Підсумок уроку.
1.Виставка дитячих робіт «Вернісаж».
2. Прийом «мікрофон»
Закінчіть речення:
«Сьогодні на уроці я дізнався »…
«Мене здивувало »…
«Сьогодні на уроці я навчився »…
«Ці знання я зможу використати » …
1