Тема. Мозаїка «Півень». Аплікація з кольорового паперу.

Про матеріал
План конспекту уроку
Перегляд файлу

Тема. Мозаїка «Півень». Аплікація з кольорового паперу.

Описание: D:\Documents\Таня\малюнки для уроків\images (9).jpg

 

Мета: познайомити учнів із новою технікою роботи з кольоровим папером; дати визначення терміна «мозаїка»; розвивати почуття кольору і відтінків; закріпити знання з кольорознавства; формувати уміння створювати символічні колірні композиції.

Обладнання: кольоровий папір; клей ПВА; альбомний аркуш; репродукції мозаїк, виконаних майстрами Візантії, Рима, Русі, сучасними художниками; готова робота.

Матеріали: кольоровий папір і журнальні сторінки ніжного відтінку, клей ПВА, альбомний аркуш, ножиці, простий олівець.

ХІД   ЗАНЯТТЯ

І.   ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Бесіда.

 

  • Назвіть відомі центри кераміки в Україні. (Косів, Полтава, Опішня.)
  • З якого матеріалу виконані керамічні вироби? (З глини.)
  •   Що відбувається з глиною, коли її відправляють у піч? (Твердіє, стає вогнетривкою, не пропускає воду.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ

  •   На сьогоднішньому занятті ми познайомимося з одним із видів роботи з папером — мозаїкою. Ви побачите роботи художників, виконані в цій техніці, починаючи з давніх часів і до наших днів, і самі, використовуючи отримані знання, виконаєте подібну роботу.

IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда.

— Мозаїка — один із найдавніших матеріалів образотворчого мистецтва. Застосовують її при прикрасі будинків, храмів. Відома вона ще з часів Давнього Єгипту, але саме давні римляни назвали це мистецтво мозаїка, що означає «складений зі шматочків».

У мозаїці використовують морські і напівкоштовні камені і смальту. Смальта — це кубики різнобарвного скла. Смальта має нерівну поверхню, тому світло, ковзаючи по ній, створює чарівне мерехтливе сяяння.

Як виконується мозаїка? Шматочки матеріалу занурюють у спеціальний розчин, який, висихаючи, закріплює їх.

Розквіт цього виду декоративного мистецтва припадає на XIV— XV сторіччя. У Візантії мозаїка покривала величезні площі храмів та палаців.

У Давній Русі мозаїка стала відома із X сторіччя. її ви можете побачити в церквах святої Софії й архангела Михайла у Києві. (Вчитель під час розповіді демонструє репродукції мозаїчних робіт.)

І в наш час мозаїка знаходить широке застосування в оформленні станцій метро, будинків, інтер'єрів житлових і службових помешкань.

У нас немає смальти, ми спробуємо виконати роботу зі шматочків паперу, підбираючи їх так, як це робили майстри мозаїки. Наша робота буде називатися «Півник».

2.Аналіз готової роботи.

(Вчитель демонструє готову роботу.)

  •   Діти, які ви знаєте казки про півника? («Кіт, лиса і півень», « Коза-дереза », « Золотий півник ».)

Вчитель може прочитати уривки з перелічених казок або запропонувати дітям відгадати загадки:

Не княжої породи, А ходить із короною. Скочив скочень на жердину, випнув груди, вигнув спину,— та лише тоді заспівав, Як сам собі поплескав.

 

  •   Діти, опишіть півня. (Він важливий, гордий, ошатний, у нього різнобарвне оперення, розпущений хвіст.)
  •   У чому відмінність цієї аплікації від виконаних вами раніше? (Зображення складене з квадратів різних кольорів.)
  •   Які кольори використані в роботі? (Основні і похідні відтінки.)
  •   Як наклеєні кольорові квадратики — щільно, перекриваючи один одного, або на відстані? (На невеличкій відстані.)

Зараз ми спробуємо виконати цю роботу.

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА

  1. Організація робочого місця.
  2. Повторення правил роботи ножицями і клеєм.
  3. Етапи роботи.

 

  •      На білому аркуші простим олівцем малюємо півня.
  •      Кольоровий папір краємо на дрібні квадратики.
  •      Дивлячись  на  готову  роботу,  підбираємо  необхідні  кольори  й  виклеюємо  фігурку півня квадратиками, залишаючи між ними невелику відстань.
  •      Аналогічно виконаємо фон.
  •      Обклеюємо готову роботу білою рамочкою шириною 1 см, вирізаною з білого паперу .

 

Описание: D:\Documents\Таня\малюнки для уроків\images (40).jpg

 

Описание: D:\Documents\Таня\малюнки для уроків\images (42).jpg

VI.   ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

  1. Демонстрація й аналіз готових робіт учнів.
  2. Підсумкова бесіда.

— Про яку нову техніку роботи з папером ви дізналися сьогодні? — З яких матеріалів викладається мозаїка?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завершити роботу вдома. Виконати мозаїку на тему «Квіти».

 

 

 

 

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку