Матеріал запропоновано для використання на уроках в початковій школі. Даний урок бажано проводити під час закріплення та систематизації набутих знань.
Інтегрований урок з літературного читання і трудового навчання
в 4 класі
Дата проведення: 03. 11. 2017 р.
Тема уроку з літературного читання. Ліна Костенко « Осінь, ось вона,
осінь»
Мета: продовжити знайомити учнів із зображенням осені в художніх
творах, вчити бачити, розуміти і відчувати прекрасне в природі;
формувати естетичні смаки; розвивати образне мислення,
заохочувати дітей до творчості; створити піднесений настрій,
виховувати любов до природи рідного краю.
Тема уроку з трудового навчання. Послідовність виготовлення виробів
технікою витинанки.
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення витинанок на Україні,
удосконалювати навички роботи в техніці витинанки; розвивати
річні вміння; виховувати акуратність, наполегливість, сумлінне
ставлення до праці; любов до традицій та історії нашого народу.
Обладнання: портрет Ліни Костенко, карта світу, картки, ножиці, клей,
папір, зразки витинанок
План уроку
Щастя, здоров’я вам кожної днини,
Миру і злагоди вашій родині!
Реклама уроку
Довідка: реклама – об’ява, плакат, повідомлення, розповсюдження відомостей про щось.
Сумно в гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
В темних сінях день осінній
Пахне сіном і насінням.
Брами ( ворота)
Пакував чемодан (збирав, складав)
Подалось ( полетіло, пішло)
Погубила ключі ( втратила)
Припинили ( закінчили)
Чорногуз ( лелека, бусел, бузько)
Африка ( материк, теплий край), робота біля карти
(перший раз читає вчитель, другий раз – учні пояснюють значення слів, третій раз – швидко)
Підкреслити слова на тему « Осінь» ( робота в парах)
Червень, жовтень, парта, книжка, листопад, позолотила, сумна, вересень.
( золотокоса, золота, чудова, мила, сумна. дощова, примхлива, вередлива, тепла, рання, пізня, холодна, невесела, щедра, багата, багряна, барвиста, кольорова, суха, вітряна, яскрава, волога )
В різних регіонах України витинанки називалися по своєму:
стриганці, зірочки, хрестики тощо. З паперу, сладеного у кілька разів, вирізали хороводи. Цим мистецтвом займалися переважно дівчата і жінки. Розквіт витинанок припадає на кінець ІХ – початок ХХ століття.
ПАМ’ЯТКА
Діти вирізають яблучка, складають їх кошик.
Дилеген чітпри кизка швірі
3 Повідомлення теми і мети уроку.
4 Вивчення нового матеріалу.
( Читають частинами, «Ти – мені, я – тобі», « Диктор телебачення». Гра «Підніжка» : Африка, ключі, радіючи, брами, рами, цвіркуни, перепілочки, тарілочки)
Любі діти!
Я весь час спостерігала за вами у вікно класу. Дуже вдячна за добрі слова. Ви багато про мене знаєте. Дарую вам гостинці. Будьте здоровими і розумними.
Барвиста Осінь
6. Підсумок уроку
Вправа « Мікрофон»
Шануйте, оберігайте, спостерігайте. Нехай добро і любов будуть з вами поруч протягом усього життя.
Сніг піднімуть від землі.
Відлітають, відлітають,
Відлетіли журавлі.
Додаткові завдання:
Я люблю осінь, тому що…
Я не люблю осінь, тому що…
Хлопчик повертався з бібліотеки. Він ніс збірку віршів. Хто автор збірки, якщо до збірки ввійшли такі вірші: « Вже сонечко в море сіда…»,
« Плине білий човник, хвилечка колише…», « Сосна»?