Тема:"На гостини до казки"

Про матеріал
Розвивати мовленнєво-творчі здібності дітей під час інноваційної роботи з казкою використовуючи контурні таблиці.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

Старший дошкільний вік.

Вихователь  КЗДО КТ №186 КМР

Шкарупа Т.В.

 

ТЕМА: На гостини до казки

 

 

Мета: Продовжувати розвивати мовленнєво-творчі здібності дітей під час інноваційної  роботи з казкою, використовуючи методику ТРВЗ . Вчити бачити протиріччя у предметах та явищах оточуючого життя, використовувати системно - функціональне мислення та

вміння знаходити ресурси в оточуючих предметах через ігри «Що вміє робити?», «Як можна використати»? Формувати пізнавальну активність, спонукаючи дітей до самостійного пошуку відповідей на запитання; систематизувати навичку класифікувати предмети за певною ознакою, використовуючи коректурні таблиці . Виховувати увагу,сприяти підвищенню інтересу до занять з розвитку мови.

 

Хід заняття

 

Вихователь: Діти, ви сьогодні гарно спали?

Без плачу сьогодні встали?

Тож до мене посміхніться,

Один одному вклоніться

Й за гостей не забувайте -

Їм здоров’я побажайте!

 

Діти :Доброго дня вам, гості шановні,

Раді вас бачити в добрім здоров'ї.

Вихователь: А я заняття розпочинаю

І до уваги закликаю.

Вихователь: Щоб ми посміхалися і в нас був цілий день добрий настрій, побажаємо один одному щось хороше і приємне.

Проводиться гра «Низка побажань» (Я сьогодні щаслива, і тобі, Олю, бажаю бути щасливою ) (добра, здорова, весела, спокійна, слухняна, привітна, розумна, хороша, красива, добра...).

Відчули, як приємно і хороше всім стало? Та , мабуть, не всім. Хто це тут сидить засмучений та сумний?

Вихователь: Та це ж метелик!

Вихователь: Як ви думаєте, а як він до нас потрапив?

- А чому він такий сумний?

Метелик каже, що прилетів до нас з казки датського письменника Ганса -Христиана Андерсена «Дюймовочка». Метелик хоче, щоб ми допомогли йому дізнатися про долю дівчинки.

  • Допоможемо метелику? Сідайте на стільчики, згадаємо казку.

Вихователь: В одному місті жила жінка. Але у неї не було дітей. Одного разу жінка пішла до старої чаклунки просити, щоб та їй допомогла. Дала чаклунка жінці зернятко і вона посадила його у горщик.. Жінка поливала зернятко і з нього виросла чудова велика квітка. (ілюстрація картинки)

 

Вихователь: Уявімо себе зернятком, яке посадили у землю.

 

Гра – емпатія «Квіточки»

 

Я – зернятко – присідають, руки схрещені над головою

Я напилось водички і ожило – ручки опускають

Сонце гріє мені: я росту, росту - піднімають руки

Я розкриваюсь все більше і більше – руки в гору і всторони

Мої листочки граються з вітерцем

Нахиляються вліво-вправо., вгору-вниз – хитаються вліво вправо

Мені так хочеться крутитися в таночку – кружляють

 

  • Ой , які гарні квіточки навкруг мене.

І кожна квітка пахне по-своєму

Давайте вдихнемо цей чудовий аромат: вдихнули носом, видихнули ротом 4р

 

Вихователь: Метелику також дуже ви сподобались діточки-квіточки і він хоче з вами пограти .

 Дидактична гра «Що вміє квітка»

 Метелик хоче, щоб ви назвали всі дії, які відбуваються з квітами. ( проростає, росте, мокне, розкривається, закривається, цвіте, нахиляється, пахне, відцвітає і т.д.).

Вихователь: Метелику цікаво, а як і де можна використати квітку? Проводиться гра «Як можна використати квітку?».

(квіти можна посадити на квітнику або в горщики і прикрасити кімнату , можна зірвати і подарувати мамі; можна зібрати великий букет і поставити в вазу, з квітів роблять парфуми, з лікарських квітів роблять ліки, плетуть вінки, прикрашають залу... )

 

Вихователь: Слухаємо казочку далі :

В середині квіточки сиділа привітна дівчинка. Спочатку жінка здивувалася.

  • Відтворимо за допомогою міміки здивування.
  • Потім зраділа -(показали радість),
  • І назвала дівчинку, як?(Дюймовочка)(ілюстрація).

Якось уночі, коли Дюймовочка спала у відчинене вікно залізла бридка і велика жаба і вкрала дівчинку для свого сина.(ілюстрація)

Вихователь: Якою була Дюймовочка?

- Якби вона була звичайною дівчинкою, то чи змогла б її викрасти жаба? --- Поміркуйте, що в житті може бути то маленьким , то великим( Хмаринка, калюжка, річка, повітряна кулька, , вогонь – то тухне, то розгоряється)

 

Уявіть, що ви стали чарівниками. Ось вам чарівна паличка, яка може збільшувати та зменшувати предмети та явища. Що б ви збільшили, а що б зменшили ? (Збільшити листочок, якщо дощ можна заховатися; збільшити маму, щоб могла обняти всіх діток зразу; збільшити день, щоб можна було довше гуляти. Зменшити свого братика, щоб я побула старшою;дерево, щоб не лізти так високо за яблучком; тиху годину, щоб менше спати...)

Вихователь: Сідайте на стільчики,слухаємо казочку далі.

Жаба залишила Дюймовочку на листку латаття, а сама попливла за сином.

Коли рано-вранці Дюймовочка прокинулася і побачила куди вона потрапила,то гірко заплакала. Дівчина була така гарна, що рибкам стало її шкода. Вони перегризли стебло латаття на якому сиділа Дюймовочка і її понесла течія. Мимо пролітав наш метелик і сів на листочок. Дюймовочка прив’язала Метелика поясом і листок поплив швидше. Її на шляху оточувало дуже багато предметів. (ілюстрація).

 

Вихователь: А до кожного предмета чи істоти можна поставити питання. Питання хто? Ми ставимо до яких предметів?(до живих)

Питання що? (до неживих) Як називаються слова, до яких можна поставити питання : Який ? Яка? Яке? ( слова-ознаки) А слова до

яких ставимо питання: Що робить?Що робив? Що зробив?(слова-дії)

Метелик хоче пограти з вами. Він ставитиме питання, а ви скажете слово, яке відповідає на це питання.

 Д гра «Хто? Що? Який? Що робить?»

Вихователь: Метелику дуже подобається гратися з вами., але він хоче швидше дізнатися, що трапилось з Дюймовочкою.

Казочка продовжується

Повз річки пролітав Хрущ. Він схопив Дюймовочку і поніс до себе на високе дерево.

Пізніше до жука прийшли гості , щоб подивитись на незнайомку, але вона їм не сподобалася, бо не була схожа на них.(ілюстрація).

 

Вихователь: Метелик приніс нам картинки з зображенням хруща та Дюймовочки (картинка)

Подивіться уважно і скажіть: чим схожі, а чим різняться жук і Дюймовочка? (Спільне те,що у жука й у дівчинки: є голова, рот, очі, тулуб, обидва відносяться до живої природи).

 Різняться тим, що у дівчинки: (дві ноги, дві руки, а у жука шість ніг. У дівчинки є волосся, а в жука немає. У жука є вуса, роги, крила, панцир. Дівчинка ходить, а жук літає)

Вихователь: Дюймовочка дуже сумувала за Метеликом, хвилювалася, чи врятується він, бігала по гаю.

 Станемо у коло і допоможемо Дюймовочці шукати Метелика.

 

Фізхвилинка:

 Я біжу, біжу по гаю (біг на місці)

Я метелика спіймаю (руки вгору, стрибаємо)

А метелик не схотів (змахи руками )

Геть від мене полетів (навкруги поворот)

Полетів він на лужок (біг)

Заховався між квіток (присідання)

Я іду , іду,іду

І метелика знайду (ходьба)

 

Вихователь: Метелик теж сумував за Дюймовочкою і приніс нам чарівні картинки, які знайшов шукаючи дівчинку

Робота з коректурними таблицями « Тваринний світ»

Поділити дітей на дві команди

 

Завдання 1. «Відгадай , про кого мова

- Живе у лісі, влітку має шубу руденьку, а взимку сріблясто-сіру, стрибає по деревах;

- Хитра, лукава, улеслива, підступна.

 

Завдання 2. «Назви картинку»

- назвіть, хто знаходиться в клітинці під номером 5;

- назвіть, хто знаходиться між бджолою і шпаком;

- назвіть, хто знаходиться над куркою;

- назвіть, хто розташований зліва від білки.

 

Завдання 3. «Назви адресу»

- В якому рядку та стовпчику живе шпак;

- В якому рядку та стовпчику живе слон.

 

Завдання 4. «Поміркуй»

- Яка картинка зайва в першому рядку? Чому?

- Яка картинка зайва в третьому рядку? Чому?

Завдання 5. «Не помились»

- Закрийте фішками всіх комах, порахуйте їх і

 покажіть цифру, яка відповідає їх цій

кількості.

- Закрийте фішками перелітних птахів, порахуйте їх і покажіть цифру, яка відповідає

цій кількості.

Завдання 6. «Порахуй»

- Назвіть тварин, в назві яких тільки один склад.

- Назвіть комах, в назві яких два склади.

Завдання 7. Описати об’єкт під номером 1, 3

- за мнемотаблицею

Вихователь: Молодці, справились з завданням , але метелику цікаво, що ж сталось з Дюймовочкою. Слухаємо казку далі.

Ціле літо і осінь прожила Дюймовочка в лісі одна. Та ось настала зима. Блукаючи бідолашна дівчинка опинилася біля нори Миші. Так і залишилася вона там зимувати. Та одного разу Дюймовочка знайшла знесилену замерзлу Ластівку. Вона накрила пташку клаптиком тканини і щодня годувала її. (ілюстрація)

Вихователь: Скажіть, а чи в будь-яку пору року ми можемо побачити ластівку? Чому?

  • Давайте пригадаємо нашу гру «Добре –погано» і поміркуємо над тим що доброго, а що погане в тому, що птахи летять до інших країн , здійснюючи довгі перельоти?
  • Повернемося до нашої казочки.

Якось до Миші завітав Кріт і вирішив одружитися з Дюймовочкою. Коли настав день весілля дівчинка попросила , щоб їй дозволили востаннє попрощатися з сонечком і її випустили з нори. Дівчинка вийшла на поверхню простягнула руки до сонця і раптом побачила Ластівку, яка й врятувала Дюймовочку від підземного життя в норі Крота. (ілюстрація)

Вона віднесла її до короля ельфів. З того дня для Дюймовочки настали щасливі часи.(ілюстрація)

Вихователь: Ось і закінчилася наша подорож .

Підсумок.

Ну, що ж ми справились із нашим завданням і розповіли метелику про долю дівчинки .

Ви сьогодні дуже гарно працювали, були старанними.

- Яке завдання вам сподобалось найбільше?

-У чому відчували труднощі?

Метелик вам дякує .А на згадку про наше заняття дарує вам розмальовки до казки «Дюймовочка».

doc
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку