Тема: "Назустріч весняній красі"

Про матеріал
Конспект заняття можна використовувати в своїй роботі вчителям - логопедам для розвитку зв'язного мовлення дітей логопедичної групи. В конспекті ізаняття представлені прийоми, за допомогою яких можна навчати дітей утворювати асоціативні зв’язки між об’єктами неживої та живої природи. Лексичний матеріал направлений на виховання творчої уяви, дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття. Старший дошкільний вік. Спеціальна група для дітей з порушенням мовлення.

Тема: Назустріч весняній красі

 Мета: закріпити уявлення дітей про красу навколишнього світу, продовжувати вчити на основі сприймання схематичних зображень створювати нові образи. Формувати уміння користуватися наочною моделлю при вирішенні елементарних логічних завдань на класифікацію. Вчити утворювати асоціативні зв’язки між об’єктами неживої та живої природи. Розвивати фонематичні процеси, збагачувати лексичний запас, формувати комунікативні уміння та навички. Виховувати  творчу уяву, естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи.

 Словник: назви кольорів, прикмети весни, узагальнюючі поняття.

Обладнання:  матеріал до дидактичних ігор «Де   хто  живе?»,  «Поверніть сонечку промінці»,   «Склади квітку»,  макети сонця, хмаринки, веселки, багатошарова квітка.

Дидактичні ігри: «Яка картинка зайва?», «Впізнай предмет»,

 «Повернемо веселці кольори»,  «Збери букет», «Що звучить?».

 

                                                Хід заняття:

Логопед­:

  Діти, сьогодні у нас незвичайний чудовий казковий день. До нас завітав незвичайний зайчик.       Якого він кольору?

   Це колір чого? ( Сонечка) Тому, діти. цей зайчик сонячний.

   Зайчику, виходь до нас, будь ласка. А погляньте, наш сонячний зайчик завітав до нас з портфелем.

Діти запитують зайчика:  

  • А що в  тебе у портфелі?

Зайчик: 

Зараз  я  вам покажу. Це книга, вона чарівна. В цій книзі чарівні казки, я вам зараз  прочитаю одну казку. Жив-був король Сонце. Його палац  знаходився за високими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав своїх дочок Зиму, Осінь, Літо і Весну. Найдужче король любив наймолодшу доньку Весну.

   Діти, а за що король любив Весну?

Зайчик:Діти,  так давайте помандруємо назустріч весні, їй незвичайній красі. А дорогу нам буде показувати сонечко. Давайте його разом покличемо:

                            


Вийди, вийди сонечко

На дідове полечко,

На бабине зіллячко

На наше подвір’ячко.

           На весняні квіточки.

           На маленькі діточки.

          Тут вони граються.

        Тебе дожидаються.


 

 

 

Логопед:

- Погляньте, яке сонечко весняне, і лагідне, і привітне. Але щось воно не дуже гріє. Щось   у сонечка не вистачає.( Промінців).

 Дидактична гра «Яка картинка зайва?»

Зайчик: Вірно, діти, у сонечка не вистачає промінців. Давайте повернемо йому промінці. Але для цього нам потрібно виконати завдання. Ось загублені промінці, вони чарівні. На промінцях картинки, серед них одна картинка зайва. Знайдіть зайву картинку, скажіть , чому вона зайва  і якщо ваша відповідь буде вірною, промінчик повернеться до сонечка.

   Промінці з картинками:

  • підсніжник,конвалія, кульбаба, айстра;
  • мурашка, жук-сонечко, бабка, сова;
  • помідор, вишні, редиска, часник;
  • соловей,ластівка, горобець, журавель;
  • кішка,корова, ведмідь, собака;
  •  редиска, сніжинка, шпаківня, бузок.

 

Молодці, діти, ви впоралися з завданням. Відчуваєте, як лагідно пригріває сонечко, посміхається нам. Воно дуже зраділо, що ми повернули йому промінці. Воно пробуджує травичку, квіти, дерева.

 А  мені час з вами прощатися,до побачення. Щасливої подорожі.

Логопед: А ми, діти , відправляємося далі (звучить музика, яка нагадує стукіт дощу)

 Дидактична гра «Впізнай предмет»

Що це? Це дощик капає. А ось і хмаринка. Вона  дуже засмучена, тому що загубила свої краплинки. Ці краплинки не прості, вони зачаровані. Щоб їх повернути, потрібно нам знову виконати завдання. Весна намалювала дітей, які ідуть на прогулянку, але не встигла домалювати те, що вони взяли з собою на прогулянку.

Дітям демонструється картина, на якій зображені діти, в руках вони тримають замінники предметів. Вихованці устанавлюють асоціативні зв язки між предметами і їх замінниками:

 

  •             прапорець, квітка, морозиво;

 

          

                  кошик, відро, сумка, портфель;

                 

                  вагончик, паровоз, машина;                      

 

                  човен, кораблик, миска, відро; 

 

                

                  м’яч, повітряна кулька, обруч .

 

Логопед. Ось тепер хмаринка весела, вона напоїть землю дощем, зазеленіє трава, розцвітуть квіти.

  • А скажіть, що з’являється після такого теплого дощу? Кольорова дуга через річку пролягла? (Веселка).

З’являється дівчинка-Веселка:

   Дидактична гра «Повернемо веселці кольори»

Дівчинка-Веселка:

 Діти, назвіть мої кольори. Вогонь якого кольору?  Червоного.

Морква якого  кольору? Оранжевого. А пшениця в полі? Жовтого.

А листя весняне? Зеленого. Небо весняне? Блакитного. Річка ігриста? Синього.

 Логопед одягає Дівчинці – Веселці вінок з різнокольоровими стрічками:

Логопед:

  • Веселко, ми повертаємо тобі твої яскраві кольори.

Веселка: Дякую, вам діти. А тепер давайте затанцюємо веселий танок. (Діти виконують танок з стірчками )

Логопед:Діти, наша мандрівка триває. Гріє сонечко, розквітають квіти.(Перед дітьми з’являється багатошарова квітка).

Це, діти, квітка не проста, всі   її пелюстки розкриються тільки тоді, коли ми виконаємо завдання.

  1. завдання:  Логопед: Нашій квітці самотньо. Давайте знайдемо їй друзів.

 

Дидактична  гра «Збери букет»: діти розкладають пелюстки за кольором і формою. Коли діти впораються з завданням, педагог розкриває перший шар квітки.

 

2 завдання: Дидактична гра «Хто де живе і чим живиться?»

Логопед пропонує дітям подивитися на наступний  шар пелюсток

Діти, кого ви впізнаєте? (На пелюстках зображення диких тварин: ведмідь, їжак, вовк, лисиця, дикий кабан.)

Дітям демонструється картина, по якій діти встановлюють зв’язки:

  Тварина - житло – їжа.  Вовк- лігво- заєць;  лисиця- нора – заєць;  ведмідь-барліг -  ожина;

  Їжак -   ямка -   гадюка;   дикий кабан  -  зарослі  - жолуді.

Логопед: Діти, а кого немає серед цих тварин? Він взимку білий, а влітку сірий?

Мабуть, зайчик  злякався, бо в його хатинці сидить коза-дереза, яку вигнав дід, тому що вона була брехливою. Давайте згадаємо, хто із звірів допоміг вигнати козу – дерезу. (Ведмідь, вовк, лисиця ,  рак).А тепер я пропоную пограти  і розказати казку «Коза – дереза».

                      Інсценівка  казки.

           


Дидактична гра «Що звучить або що чи хто розмовляє?»

Весна  уміє розмовляти, а ми уміємо слухати весну (Звучить запис  дощу, грози, співу пташок)

  • Діти, що ви почули? (Спів пташок, дзюрчання струмочка, стукіт дощу, грозу) .

Ви все правильно  сказали, але квітка чомусь не розкривається. Мабуть, тому, що весни немає.

  Давайте її покличемо.

Заходить Весна (дівчинка в українському костюмі).

  •                   Весна розкриває квітку і дарує дітям пташок, діти розповідають вірші про весну, говорять весні компліменти:  весела, сонячна, незвичайна, радісна  квітуча, елегантна, ароматна, запашна, різнокольорова.
  •                         Логопед: Діти, давайте разом з Весною заспіваємо веселу пісню і  запросимо Весну до себе на гостину. Діти виконують пісню і запрошують

Весну до групи.                 


 

doc
Додав(-ла)
Шукшина Любов
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку