Мета уроку:
Урок 7
Тема: Об’єкти та їх властивості.
Мета уроку:
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання.
III. Актуалізація опорних знань.
1. Охарактеризуйте кожен з цих предметів: стіл, книга, м'яч.
2. Які ви знаєте числа?
3. Які ви знаєте види речень?
4. Де вам траплявся термін об’єкт?
5. Опишіть, як ви провели літо?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з поняттям об’єкти та їх властивостями і значеннями властивостей, дізнатися які об’єкти знаходяться навколо нас.
V. Вивчення нової теми.
Світ, що нас оточує, складається з предметів і явищ. Предметами є стіл, шафа, парча, книга, м'яч, будинок, Сонце, Місяць, птах та багато інших. Вам, звичайно, відомі такі явища як снігопад, дощ, землетрус, повінь.
Кожен предмет або явище є об'єктом.
Крім об'єктів, які існують реально, є об'єкти, які існують уявно, у нашій свідомості.
Уявними об'єктами є малюнок, який ми збираємося намалювати, автомобіль-літак, робот-учитель, комп'ютер майбутнього.
Об'єкт (від латинською objectus — предмет) — це предмети, явища та процеси, які реально існують і розглядаються як єдине ціле.
Ми живемо в оточенні величезної кількості різноманітних об'єктів. Будь-яка інформація, яку ми отримуємо, пов'язана з певними об'єктами. Об'єктами є не лише предмети чи явища матеріального світу, але й поняття, які створюють і використовують люди під час спілкування. Наприклад «освіта», «держава» тощо. Кожний об'єкт має свою назву: «м'яч», «годинник», «чашка», «книга». Крім назви кожний об'єкт має низку властивостей (параметрів), величина яких повністю описує об'єкт. Наприклад, об'єкт «учень» має такі властивості: вік, зріст, маса тіла, успішність з певного предмету тощо. Інколи властивості об'єкта називають його параметрами. Кожна властивість об'єкта має своє значення. Значення властивостей можуть змінюватися.
Властивості бувають:
кількісні — такі властивості можна подати числом у певних одиницях виміру (метрах, секундах, грамах);
якісні — такі властивості можна лише назвати.
Об'єкти |
Властивості |
Значення властивостей |
Україна |
Площа Довжина кордону Чисельність населення Кольори прапору Наявність виходу до моря |
603,7 тис. кв.км 7590 км 44 млн. Синій, жовтий Так |
Учень |
Прізвище Ім'я Вага Зріст Колір волосся Колір очей Дата народження Адреса проживання Номер мобільного телефону Школа Клас Оцінка з інформатики Відвідує музичний гурток |
Вакуленко Сергій 60 кг 1, 66 м Шатен Сірий 25.01.2003 м.Іванівка 099954487793 Іванівська ЗОШ 5 9 Так |
Класна дошка |
Довжина Ширина Колір Матеріал Розташування |
220см 110 см Зелений Пластик Кабінет інформатики |
Трикуткник |
Ім'я Кількість сторін Периметр Площа Колір заливки |
АВС 3 50 см 28 кв. см
синій
|
Над об'єктами можуть виконувати дії інші об'єкти. Об'єкт Людина може пофарбувати об'єкт Аркуш паперу в інший колір, може змінити його розміри.
Деякі об'єкти можуть самі виконувати дії.
об'єкт Учень ходить, їсть, відповідає урок;
об'єкт Дерево росте;
об'єкт Птах літає.
У результаті дій об'єктів або над об'єктами можуть змінюватися значення їх властивостей.
Наприклад, якщо дерево росте, то змінюється його висота. А якщо пофарбувати паркан, то змінюється його колір.
VI. Релаксація.
–– Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
1. Повільно поводіть очима зліва направо i справа наліво по 3 рази.
2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.
Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку i слідкуйте за обертанням цієї уявної точки. А зараз тихенько сядьте за свої парти.
VII. Повторення правил техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.
Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки.
VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
Робота з клавіатурним тренажером.
IX. Підсумок уроку.
Учитель викликає двох-трьох учнів, тихенько говорить їм слово, пов'язане з будовою комп'ютера, а учні повинні без слів, тільки жестами пояснити класу, що це за слово (якщо учні не можуть самі виконати це завдання, учитель повинен допомогти).
Слова для гри: навушники, клавіатура, монітор.
У кінці гри нагадати, що інформація кодувалася й передавалася у вигляді жестів.
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці.
Учні розповідають:
Сьогодні на уроці я:
Діти висловлюють свої враження від уроку і малюють у робочому зошиті біля назви уроку відповідний смайлик.
X. Домашнє завдання
Опрацювати п.2.3.