Тема: Папороті, хвощі ,плауни
Лабораторне дослідження
Будова папоротей Цілі і завдання уроку:
! Сформувати уявлення, знання та вміння про папороті, хвощі і плауни їх особливості будови та значення.
! Дослідити будову папороті ,а також причини утворення кам'яного вугілля ,використання людиною .
! Виховувати в учнів дбайливе ставлення до рослин.
! Узагальнити і систематизувати знання учнів .
Очікувані результати:
Знати:
1) особливості будови та життєдіяльності хвощів ,плаунів ,папоротей
2) особливості розмноження та життєві форми 3) роль рослин у природі та значення в житті людини.
Уміти:
1) розпізнавати хвощі плауни папороті на малюнках , живих об'єктах
2) порівнювати рослин різних екологічних груп їх життєві форми 3) пояснювати на прикладах значення рослин у житті людини, їх пристосованість до умов середовища
4) робити висновки та оцінювати значення рослин для існування життя на планеті Земля
Ключові компетентності:
*Вільне володіння державною мовою
*Уміння навчатися впродовж життя
*Екологічна
*Інформаційно-комунікаційна
*Компетентності у галузі природничих наук техніки і технологій
*Математична
Структура уроку
1. Організаційний етап
Вправа,,Як себе почуваю,,
2. Оголошення теми, завдань, очікуванні результати…
Вправа ,, Що очікую від сьогоднішнього уроку?,,
3. Проблемне запитання
?Чи цвітуть папороті ,хвощі, плауни
Пісня ,,Папороті цвіт,,
Вправа,, Вимірюємо температуру знань,,
4. Актуалізація опорних знань ! Пригадаємо:
Метод,, Незакінченого речення…,,
Мохи - вищі рослини у яких функції коренів виконують…
5. Вивчаємо на уроці: плауни ,хвощі, папороті
1) представники 2) яка будова?
3) як живуть?
4)яке значення?
5) цікаво знати…
Робота в домашніх групах
! Учні презентують попереднього опрацьований матеріал, вчитель доповнює, вербально оцінюється
В процесі вивчення діти заповнюють таблицю у робочий зошит
Питання для порівняння |
Плауни |
Хвощі |
Папороті |
Представники |
|
|
|
Будова |
|
|
|
Де живуть |
|
|
|
Значення |
|
|
|
? Чи цвітуть плауни ,хвощі ,папороті
Вправа ,,Мікрофон,,
Фізхвилинка-руханка (пісня: Я твоє мале зернятко…)
6. Узагальнення і систематизація знань
1) Лабораторне дослідження(вчитель проводить інструктаж)
Будова папоротей
( індивідуальна робота учнів, де учні виконують завдання у лабораторно практичних зошитах сторінка 24-25)
! Самоперевірка
2) учні індивідуально виконують завдання для самоконтролю:
?Тести
?Розв'яжи задачу
! Взаємоперевірка/взаємооцінювання
3) Робота в парах
? Порівняння спорових рослин
! Поміркуйте
Що спільного та відмінного :плаунів,хвощів, папоротей, мохів
! Взаємооцінювання 7. Визначення домашнього завдання:
&43,с.159-163 прочитати, дозаповнити таблицю в робочому зошиті; виконати міні-проект: ,,Як утворилося кам'яне вугілля,,
8. Рефлексія
1)Чи збулися ваші очікування ?
2) Чи збільшилась ,,температура ,,знань ?
3) Ваші враження про себе від праці на уроці ?!
!!!Оціни себе /обери браслет закладку з вербальним оцінюванням /