Тема : ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА: ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, ДІЄВІ МЕТОДИ ЗАЛУЧЕННЯ ДО СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Форма проведення : педагогічний коучинг

Про матеріал
Мета: Оновлення інструментарію сучасного педагога для реалізації Концепції Нової української школи. Завдання: Визначити особливості і способи партнерської взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу. Мотивувати педагогів на формування партнерських відносин з колегами, учнями та батьками. Дати практичні навички педагогам в побудові партнерських взаємин
Перегляд файлу

Тема :  ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА:  ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ,
ДІЄВІ МЕТОДИ ЗАЛУЧЕННЯ ДО СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Форма проведення : педагогічний коучинг

 

 Запрошені: заступник начальника управління освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради  Черненко Ю.І.

Прокопенко Г.Т. старший інспектор шкіл сектору юридичного та кадрового забезпечення

 

  1. Вправа « Знайомство »

Для початку давайте познайомимось , ми ніби давно один одного знаємо , але інколи виявляється , що не знаємо зовсім. 

Номер будинку і квартири, номер телефону і авто, номер паспорта і дата народження. Скільки чисел у нашому житті! Нумерологія - містика чисел - переконує, що ці цифри даються долею не випадково.

У кожного є своє число, дане йому при народженні. Запишіть свою дату народження. Наприклад, 25.07.1976. знайдіть суму всіх цифр. Додаємо доти, поки не буде число з однією цифрою.  Давайте визначимося які числа ви отримали.

1- у багатьох релігіях світу це - символ божественної сили. Його носії-яскраво виражені лідери. Вони цілеспрямовані і прагнуть до влади. Для досягнення мети такі люди розраховують тільки на себе і не сприймають натиску з боку. Вони впевненні в унікальності і часто досягають успіху.

2- цим людям притаманні романтизм і фантазія. Вони мають філософські нахили, вміють добре пристосовуватися до різних обставин. Легко поступаються в дрібницях, але від головної мети не відступають, тому дуже часто успішні в бізнесі. Двоїстість особистості робить їх непостійними. Але «двієчники» - ласкаві і не люблять лишатися на самоті.

3- саме своєю триєдністю сильна «Свята Трійця». Трійка - символ динамічності особистості. Люди з числом «З» - артистичні, мають нахили до творчості. Вони щедрі. Але повсякденності вони не переносять, потребують різноманітності.

4- люди з цією цифрою надійні. Вони друзів не зраджують. Понад усе в житті цінять надійність, стабільність. У почуттях і вчинках вони, як правило, простодушні, через це вибирати для спілкування «трієчників» їм не рекомендують - «четвірочник» швидко засумує. Але для тих, хто шукає партнера серйозного і надовго - то це те, що вам треба.

5- у п'ятірці криється сильна, але суперечлива енергетика. Якщо п'ятиконечна зірка дивиться вершиною вгору – це енергія позитивна, якщо вершиною вниз - навпаки. Кожний носій «5» робить для себе цей вибір. Ці люди люблять волю і експерименти, прекрасні працівники.

6  - шестиконечна зірка в давнину вважалась символом гармонії. Пізніше до шістки почали ставитися як до символу переходу, незавершеності. Люди з символом «6» вміють узагальнювати, підкорювати собі інших. Мета їхнього життя - постійність. Їхня вимогливість до інших - підвищена. Вони розумні, але їх легко вивести з рівноваги.

7  - це - щаслива цифра. Людям з цифрою «7» притаманно більше удачі ніж іншим. Вони «везучі». Якщо у вашому житті це не так, то ви відійшли від цього шляху. Намагайтесь зрозуміти, що ви зробили не так. Люди з цією цифрою - потайні, мають сильний незалежний характер і сильні до нестандартних вчинків. Але в душі емоційні, тому з ними не доведеться сумувати.

8  - символ влади. Покладена на бік вісімка стає символом безпомічності. Носії цифри«8» мають сильну волю. Такі люди рішучі і завжди йдуть до кінця. Вони завжди вірні в усьому.

9  - символ космосу. Такі люди вкрай сентиментальні, їх легко образити, вони вміють переживати біль. Носії «9» - ідеальні виконавці будь-яких робіт, готові працювати цілу добу без відпочинку. Таким людям потрібна похвала, ласка, підтримка

 

  1. А зараз  переходимо до засідання педагогічної ради. Для того , щоб дізнатися   про що  ми сьогодні поговоримо  я пропоную провести гру -генератор «Знайди слова».

Отже , про що ми будемо сьогодні говорити . Так тема педагогічної ради ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА:  ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, ДІЄВІ МЕТОДИ ЗАЛУЧЕННЯ ДО СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Форма проведення педради:

Коучинг (англ. Coaching – тренерство) — процес, під час якого людина або група людей навчаються й одержують навички, необхідні для їхньої підтримки. 

Мета: Оновлення інструментарію сучасного педагога для реалізації Концепції Нової української школи.

Завдання: Визначити особливості і способи партнерської взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.

Мотивувати педагогів на формування партнерських відносин з колегами, учнями та батьками.

Дати практичні навички педагогам в побудові партнерських взаємин.

Методи:  - візуальні

        - інтерактивні

        - активні (бесіда)

Обладнання: Проектор, ноутбук, екран, стільці за кількістю учасників, презентація, зошити, ручки, дошка для фліпчарта, маркери.

Цільова аудиторія: класні керівники, педагоги

 

Хід педагогічної ради :

 

1.Усім відомо, що вчительська професія – нелегка і з кожним роком все ускладнюється.  Коли ми говоримо про нову українську школу , ми говоримо про новий зміст освіти в цій школі . Діти мають здобувати уміння і компетентності ХХІ століття ,  які  сьогодні потрібні сучасному українцю .

Окрім знань рідної державної мови , двох іноземних мов , інформаційних технологій , навичок фінансової грамотності,  діти повинні навчатися  критично мислити, аналізувати, працювати в команді,  бути відповідальними громадянами своєї країни . 

В основі педагогіки партнерства –  є спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.(схема на дошці) Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

 

2.Вправа «Асоціації» (  5 хв)
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ. Очікування: підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Ресурсне забезпечення: ватман, маркери.
Час виконання: 5 хвилин
 В мене є 3 картки зі словами, які мають відношення до нашої теми. 

( ПЕДАГОГІКА, ПАРТНЕРСТВО, ДИТИНА, ).

Запишіть вертикально слова та до кожної букви потрібно дібрати слова-асоціації, на це завдання (5 хв.). Презентація слова кожною групою – 1 хв.

Наприклад:
П – повага, партнерство
Е – ерудований, енергійний
Д – дитина, дисциплінований
А – активний,
Г – гідність, грамотність
О – організаційність, об’єктивність
Г – гуманність,
І – інтелектуальність, ініціативність
К – креативність
А – артистизм
Підсумок: Дякую, молодці. Ми визначили значення всіх слів. Продовжуємо.

  1.               А зараз трішки теоретичного матеріалу , що ж таке Педагогіка партнерства і чому вона є ключовим компонентом формули нової української школи  (Презентація) Для виступу запрошую Дубонос Катерину Анатоліївну вчителя світової літератури

 

  1. Сучасна освітня система, сучасний світ і суспільство вимагає від вчителя нових ролей. Вчитель сучасної школи – агент змін. І за Концепцією НУШ має виконувати нові ролі.

 ВІДЕО « Сучасний учитель. Нові ролі» 

https://www.youtube.com/watch?v=ugehLDx7xsc

https://www.youtube.com/watch?v=D8mAh13zK7g

 

Завдання. «Нові ролі педагогів» До слів дібрати відповідне значення і побудувати  будинок

«Фасилітатор», підтримує дитину в навчальній діяльності через педагогічну діяльність

«коуч» той , хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, якою є вона насправді, а не оцінює її.

«агент змін», вчитель сучасної школи

 «модератор» -людина, яка проводить соціологічні дослідження

Новатор – педагог, який приносить нові знання

Тьютор-  (той, хто індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті):

Ментор - досвідчений надійний товариш, порадник, наставник

 

Ви працюєте у групах 3 хв, а потім представники груп по черзі пояснять значення кожного слова.

 До реалізації ідей педагогіки партнерства ведуть два шляхи.

По-перше, шлях, який можна назвати «романтичним» – «віддавши серце дітям». Учитель наближується до дитини за рахунок великої любові і поваги до неї, «схиляється до її рівня». Слідом за В. Сухомлинським цей шлях пропонував і відомий грузинський педагог Ш. Амонашвілі. На жаль, не всі педагоги готові до такого стилю стосунків, і далеко не всі діти повірять у свою «рівність» з учителем.

По-друге, – це шлях розподілу функцій вчителя та учня і організація їх співпраці. У функції вчителя входить ретельно підготувати вдома для дитини навчальне завдання (задачу), продумати в деталях хід його вирішення різними групами учнів тощо. Функція учня – на добровільних засадах прийняти запропоновану вчителем задачу як свою і самостійно її вирішувати. У такому випадку обидва учасники навчання і виховання – вчитель і учень – рівноправні, вони – суб'єкти діяльності. Ніхто ні над ким не застосовує владу. Так реалізується ідея рівності. Не кожен учитель має достатній запас любові до дітей, але кожен може побудувати навчання так, щоб дитина почувала себе істотою вільною і час від часу забувала, що в класі є «наглядач».

Таким чином, психологічну основу педагогіки партнерства складає співпраця двох суб’єктів. Цей тип взаємин є для навчально-виховного процесу оптимальним, бо, з одного боку, він зберігає за вчителем функцію управління, а з другого, – дає учневі можливість діяти самостійно.

На що треба звернути увагу педагогу, впроваджуючи принципи педагогіки партнерства у свою практичну діяльність?

1. Шкільне освітнє середовище – це простір дитинства, який будується на засадах: рівності, діалогу, співрозвитку.

2. Переосмислення ролі вчителя вимагає від нього оновлення професійного мислення і відповідних цілеспрямованих дій:  постійний аналіз власної педагогічної діяльності; орієнтацію на самоосвіту; відстеження результативності своєї роботи через систему моніторингу  та самомоніторингу.

  3. Педагогіка партнерства не відміняє вимогливість вчителя, бо, як засвідчує практика, саме вимогливі й справедливі вчителі мають найбільшу повагу та довіру серед учнів.

Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

 

Тому завдання педагогів полягає у створенні атмосфери турботи і підтримки учнів, яка сприяла б розвитку їхніх можливостей, задовольняла їхні інтелектуальні, емоційні й соціальні потреби. 

 

Звучить чудово. Але якою є межа впливу батьків на школу? Як школи можуть співпрацювати з батьками, і яка модель була б оптимальною для України. Зрозуміло, що вчитель має бути другом, а родина – залучена до побудови освітньої траєкторії дитини.  Батьків треба залучати до навчання. Мама-поліцейська може проводити навчання з безпеки на дорозі, мама-хужожниця може вчити малювати портрети. Батьки будуть бачити, що не так просто організувати дітей: сучасні діти гіперактивні. Також батьки, залежно від своєї професії можуть проводити майстер-класи для інших батьків та вчителів: про цінності, здорове харчування, гігієну зубів. Їх щоденна робота може бути корисною і школі. Співпраця буде позначатися й на дітях: вони будуть пишатися своїми батьками, намагатися брати з них приклад і якнайкраще проявляти себе у школі. Стереотип, який треба руйнувати: «Як діти можуть щось вирішувати? Дорослі знають краще!». Через діалог з учнями у школах з’явиться більше довіри, діти не будуть  тікати після уроків додому і активніше будуть проявляти себе.  Думка дітей – вона є головна, бо для кого ми працюємо?

   

Яку ж роль виконує класний керівник?

 

Останнім часом дуже багато дискусій точиться щодо новітніх підходів до педагогічної співпраці класного керівника з батьками, яка теж базується на «педагогіки партнерства» між класним керівником і батьками. Слід пам’ятати, що кожна дитина неповторна, має певні від природи здібності, таланти, можливості. Завдання класного керівника допомогти розкрити, розвивати ці здібності, а місія школи залучити кожну родину до побудови освітньо-професійної траєкторії дитини. Як зазначено, у Концепції Нової української школи «Нова школа допомагатиме батькам здобувати спеціальні знання про стадії розвитку дитини, ефективні способи виховання в дитині сильних сторін характеру і чеснот залежно від її індивідуальних особливостей. Найосвіченіша людина може стати найгіршим злочинцем, якщо не розуміє і не поділяє загальнолюдських цінностей». У цьому аспекті неабияку теоретичну допомогу можуть надати твори класиків вітчизняної та світової педагогіки, зокрема: «Материнська школа» Я.Коменкського, «Думки про виховання» Джона Локка (анг.філософ ХУІІ ст..), «Як готувати матір і батька до шкільного сімейного виховання своїх дітей», «Як разом з батьками виховувати майбутніх матерів і батьків», «Важкі діти» В.О.Сухомлинського, «Книга для батьків», «Лекції про виховання» А.Макаренка, «Психологія емоцій і виховання» Селестена Френе (експериментатора із Франції, засновника Міжнародної федерації прихильників «нової школи»).

Серед класних керівників було проведено анкетування «Співпраця класного керівника та батьків класу».

1.  «Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»  були такі відповіді:

- індивідуальні бесіди – 9 осіб;

- телефонний зв'язок – 8 осіб;

- консультатиції – 5 осіб;

- батьківські збори - 5 осіб;

- відвідування сімей – 3 осіб;

- Вайбер – 10;

2.  «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

- екскурсії – 5;

- інформування через соціальні мережі – 6;

- проекти – 3;

- родинні свята, тренінги – 8;

- батьківські збори – 3.

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»:

- загальношкільні батьківські збори – 6.

- зберегти всі форми роботи – 4.

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

- екскурсії , зустрічі з цікавими людьми,  розповідь батьків про свою професію

Мудрий класний керівник у 1-4 кл. і 5 класі титанічно буде працювати над створенням класного колективу, опираючись на батьків класу, вчителів-предметників та класні органи самоврядування. Але все частіше учні закінчують школу, а класного колективу так і немає. Мабуть тому, що класний керівник забув навчити своїх вихованців елементарного:

- вміння співпрацювати з людьми;

- допомагати один одному;

- дбати про імідж класу школи, а не лише про свій;

- ставити спільні завдання та піклуватися про успішне їх виконання;

- мати чітку особисту позицію. (Слайд 11)

Вправа «Педагогічна ситуація» Щоб зрозуміти чи навчилися ми сьогодні чогось нового , чи зрозуміли суть теми ,  яку обговорювали . Давайте виконаємо ще одне завдання .

Педагогічна ситуація №1

На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити”.

         Ваша реакція.

 

Педагогічна ситуація №2 «Хто зайвий?»

Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас.

-         А ви не маєте права вигнати мене з класу. Я не вийду, - говорить учень.

Ваші дії .

 


Проведення коучинга , ще раз підтвердило, що педагоги – це талановиті, креативні та ініціативні особистості! Ви проявили себе оригінальними, допитливими і готовими до використання та створення інновацій.
 

Висновок

Отже Педагогіка партнерства – це сплетіння життєвих цілей і намірів усіх членів команди. (вчитель+учні+батьки) учитель має не лише «наповнювати» учнів знаннями, а й уміти вибудовувати взаємини між учнями та батьками,  завдяки яким освітній процес буде ефективним. треба пам'ятати, партнерство виявляється з моменту організації і планування, а не тільки під час виконання прийнятого рішення. Дух партнерства створює середовище, що робить роботу комфортною й ефективною

Нові ролі потребують від учителя умінь вчасно перевтілюватися, бути гнучкими. Авторитету, в основі якого лежить слово вчителя, сьогодні вже не достатньо. Діти гостро відчувають потребу у спілкуванні, у тому, щоб їх вислухали та почули. Цього хочуть і батьки, а також і ми з вами. .Тому починати завжди треба з себе. Вчитель  завжди має займатися самоосвітою

.

 

Вправа «Рука дружби»

Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника. Зачитайте.

 

Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.

 

Любіть себе, та не безмежно,

Не бійтесь правди, хоч яка гірка,

Робіть з любов′ю все, та обережно,

І не лякайтесь сліз, що як ріка.

Дякую усім!

 

 

 

 

 

 

Проаналізувавши теоретичні засади педагогіки партнерства, педрада прийняла рішення:

 

Проект рішення педради від 31.01.2022 року:

1. Адміністрації ЗЗСО

1.1. Забезпечувати синхронність дій учителів і батьків із метою повноцінного впровадження ідей НУШ та якісної підготовки дітей до викликів сучасного світу.

1.2. Сприяти реалізації принципів педагогіки партнерства  для створення комфортного середовища для освіти  та забезпечення орієнтації на особистість учня.

 2. Вчителям-предметникам :

2.1. Створити в межах своєї компетентності освітній простір, який має забезпечити доступність і комфортність сучасних умов навчання, розвитку та спілкування учасників освітнього процесу.                                                                                                                                                   Постійно

2.2.  Продовжувати втілювати  в практику роботи з дітьми основні аспекти взаємодії з учнями, окреслені Концепцією Нової української школи:

2.2.1. Принципи ідей дитиноцентризму: «більше хвалити, менше критикувати»; допомагати переборювати невпевненість у власних силах; допомагати уникати поразок»; давати чіткі інструкції, чим спонукати до активної роботи; визначати і використовувати важливість зусиль кожної окремої дитини в діяльності класу (групи); вчити оцінювати свої сили і результати.

2.2.2. Використання в роботі інноваційних технологій, спрямованих на формування у дітей предметних і життєвих компетентностей і наскрізних умінь.

2.2.3. Забезпечення неупередженого та справедливого ставлення до кожного учня, без проявів будь-якої дискримінації і відзначаючи зусилля й успіхи всіх учнів на уроці.

 

2.2.4.Розвивати педагогічне  партнерство з метою інтеграції  батьків в освітній процес шляхом створення необхідних і достатніх умов для залучення сім’ї  до супроводу дитини в освітньому процесі.

 

   3. Заступнику директора з НВР Осташкіній Н.М.:

3.1. Надавати педагогам консультативну допомогу щодо реалізації основних аспектів Нової української школи в освітньому процесі.

                                                                                                                  За потребою.

3.2. Контролювати процес реалізації Концепції Нової української школи в ході освітнього процесу.

                                                                                                                                                     Постійно

 

 

 

 

 

 

 

Учні

 

Батьки

 

Вчителі

Фасилітатор

 

підтримує дитину в навчальній діяльності через педагогічну діяльність

 

Коуч

 

 той , хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, якою є вона насправді, а не оцінює її.

Агент змін

 

вчитель сучасної школи

 

 Модератор

 

 

 

організатор групової роботи

людина, яка проводить соціологічні дослідження

Новатор

 

 педагог, який приносить нові знання

 

Тьютор

 

(той, хто індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті):

 

 Ментор

 

 досвідчений надійний товариш, порадник, наставник

 

 

Партнер

 

Помічник, компаньйон

Похожее изображение

 

 

 

НОВІ

 

 

 

Анкетування «Співпраця класного керівника та батьків класу»

  1. «Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»

 

1

2

3

 

  1. «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

1

2

3

4

5

 

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»

1

2

3

4

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

1

2

3

4

5

 

 

Анкетування «Співпраця класного керівника та батьків класу»

  1. «Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»

 

1

2

3

 

  1. «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

1

2

3

4

5

 

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»

1

2

3

4

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

1

2

3

4

5

 

 

1.  «Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»  були такі відповіді:

- індивідуальні бесіди –

 телефонний зв'язок –

- консультатиції –

- батьківські збори -

- відвідування сімей –

- Вайбер –

2.  «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

- екскурсії –

- інформування через соціальні мережі –

- проекти –

- родинні свята, тренінги –

- батьківські збори – .

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»:

- загальношкільні батьківські збори –

- зберегти всі форми роботи –

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

- екскурсії

 , зустрічі з цікавими людьми,

 розповідь батьків про свою професію

 

 

«Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»  були такі відповіді:

- індивідуальні бесіди –

 телефонний зв'язок –

- консультатиції –

- батьківські збори -

- відвідування сімей –

- Вайбер –

2.  «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

- екскурсії –

- інформування через соціальні мережі –

- проекти –

- родинні свята, тренінги –

- батьківські збори – .

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»:

- загальношкільні батьківські збори –

- зберегти всі форми роботи –

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

- екскурсії

 , зустрічі з цікавими людьми,

 розповідь батьків про свою професію

 

 

 

 

 

 

«Які форми роботи з батьками ви використовуєте?»  були такі відповіді:

- індивідуальні бесіди –

 телефонний зв'язок –

- консультатиції –

- батьківські збори -

- відвідування сімей –

- Вайбер –

2.  «Назвіть ефективні форми роботи з батьками?»:

- екскурсії –

- інформування через соціальні мережі –

- проекти –

- родинні свята, тренінги –

- батьківські збори – .

3. «Від яких форм необхідно відмовитися?»:

- загальношкільні батьківські збори –

- зберегти всі форми роботи –

4.До яких виховних справ ви залучали батьків класу?»:

- екскурсії

 , зустрічі з цікавими людьми,

 розповідь батьків про свою професію

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Терны НВК
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
3034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку