Тема. "Передавання багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Ознайомлення з жанром натюрморт"

Про матеріал
Мета: ознайомлювати учнів із кольором як головним засобом виразності живопису; надавати учням початкові знання про один із жанрів живопису — натюрморт, історією виникнення та його видами; навчати малювати з натури у жанрі натюрморту; продовжувати формувати у дітей уміння аналізувати природні форми; виховувати в учнів уважність, працьовитість та наполегливість; стимулювати розвиток допитливості.
Перегляд файлу

Тема.. Передавання багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Ознайомлення з жанром натюрморт. Виконання композиції «Щедрий урожай»

Мета: ознайомлювати учнів із кольором як головним засобом виразності живопису; надавати учням початкові знання про один із жанрів живопису — натюрморт, історією виникнення та його видами; навчати малювати з натури у жанрі натюрморту; продовжувати формувати у дітей уміння аналізувати природні форми; виховувати в учнів уважність, працьовитість та наполегливість; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: репродукції картин відомих художників; предмети для складання композиції (свіжі овочі: помідор та перець), матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; казковий герой Вінні-Пух, чарівна скринька, нагороди (закладинки), мультимедійна презентація, альбом для малювання,  простий олівець,  гумка, гуаш,  пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: урок практичного типу (малювання з натури).

Хід уроку

І Організація учнів до уроку

  1. Привітання
  • В осінній день, у день чудовий

Зібрались на урок ми знову,

Аби разом усім поринуть

У світ мистецтва загадковий

 

  1. Представлення
  • Мене звати Анна Миколаївна і сьогодні урок образотворчого мистецтва  проведу у вас я.

 

  1. Перевірка готовності до уроку
  • Перевірте, щоб у вас не було нічого зайвого на партах. Вам сьогодні знадобиться гуаш, пензлі, простий олівець, гумка, стаканчик для води.

 

  1. Введення елементів нестандартності
     
  • Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой, а хто це ви зможете дізнатися відгадавши ось таку цікаву загадку:
  • Він веселий й добродушний,
    Цей хороший дивачок.
    З ним господар, хлопчик Робін,
    І товариш — П’ятачок.   (Вінні-Пух )
    То хто ж це діти?
    Правильно Вінні-Пух
  • Він не просто так прийшов саме до вашого класу. Йому сказали, що тут навчаються найрозумніші учні в школі. А це правда?
  • Ось він хоче перевірити ваші знання. Він прийшов з такою чарівною скринькою. В ній є для вас нагороди. Хто буде активно працювати, правильно відповідати і виконувати завдання в кінці уроку отримає подарунки.  А хто не буде працювати, той і не отримає подарунки.

ІІ  Підготовка до практичної роботи

  1. Бесіда
  • Уявіть собі, що наш світ стане чорно-білим. Небо біле, квіти чорні, усі будинки білі. Вам би було цікаво жити в такому світі?
  • Погодьтеся зі мною, що набагато цікавіше жити, коли навколо нас різна палітра кольорів. Як нам приємно, коли ми йдемо по вулиці  і світить яскраве жовтогаряче сонечко. Навесні наше око милує зелена травичка, яка тільки-що пробилася з-під снігу, перші блакитні квіточки.
  • Погляньте навколо. Які кольори природи ви бачите?
  • Без кольору світ стане нудним. Для того щоб передати все його різноманіття на папері або на полотні, ми маємо чудового помічника. Якого називаємо живопис, як ви вже знаєте це вид образотворчого мистецтва.
  • Діти,  погляньте на ось ці живописні картини і скажіть, який основний матеріал використовують в живописі, тобто при написанні картин?                                                                                      (фарби)
  • А які види фарб ви  знаєте?                                                  (олійні, акварель, гуаш)
  • За змістом живописні твори поділяються на різні жанри.
  • Спробуйте відгадати, що це за жанри:
  1. Портрет
  2. Пейзаж
  3. Портер
  4. Натюрморт
  5. Пейзаж
  6. Натюрморт
  • Молодці.

 

  1. Відгадування загадок
  • Діти, зараз Вінні-Пух приготував для вас загадки.
  1. Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

  1. Хто хустиночку свою

Влітку покриває?

І по двадцять хустин

На голівці має?  (Капуста)

  1. Печуть мене, смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять. (Картопля)

  1. Я жовтенька, я маленька,

Мов медочок солоденька.

На баштані достигаю,

Тепле сонечко вітаю. (Диня)

  1. Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке. (Яблуко)

  • Ми не просто відгадували загадки про овочі та фрукти, адже сьогодні ми познайомимося з одним жанром образотворчого мистецтва.
  • Подивіться на тарілку та скажіть, що ви бачите? (овочі та фрукти)
  • А як називається такий жанр, коли ми зображуємо квіти, фрукти, овочі?
  • Правильно натюрморт.

 

  1. Розповідь вчителя
  • Подивіться на репродукцію картини І.Т. Хруцького “Квіти і плоди”. Назвіть предмети, зображені на ній.
  • (Ваза, кошик, склянка, букет квітів, персики, лимони, груші, диня, виноград)
  • Картину, на якій зображено групу неживих предметів (квіти, овочі, фрукти, предмети домашнього вжитку), називають натюрмортом.
  • Натюрмортом (від французького  nature morte – буквально “ нежива природа “ ) називають зображення неживих речей.
  • Натюрморти можуть бути як прості (складатися з одного або двох предметів) так і складні (складатися з багатьох предметів).
  • Перший натюрморт з’явився 400 років тому в Голандії. Голанці були в цей час одними з найбагатших у світі.  Люди тонше відчували навколишній світ, красу природи. Вони милувалися предметами, серед яких проходило їхнє життя. Тому і почали зображувати на картинах предмети, які їх оточували. Натюрморти, написані художниками, розповідають також про життя і побут їхніх хазяїнів.

 

  1. Сприймання творів мистецтва

а) Олекса Новаківський "Натюрморт".

  • Вдивіться уважно в твір українського художника Олекси Новаківського Натюрморт". Як багато він може розповісти ... Про яку пору року розповідає нам ця картина?
  • Так, автор представляє осінь в усій її пишній красі. Ми бачимо осінні квіти - хризантеми і фрукти, що достигають восени. Які саме? Так, яблука і груші. Давайте розглянемо ці чудові, достиглі плоди. Якого вони кольору? Жовті, оранжеві, червонобокі яблука та зеленкувато-жовті груші лежать у гарній вазі. Так і хочеться їх скуштувати. Чи не так? Ми не бачимо на картині людей, господарів помешкання, але дещо можемо дізнатися про них. По-перше, ці люди люблять квіти: щоб рослини не померзли на дворі і ще довго цвіли, вони пересадили їх у горщики. Кожний горщик акуратно обгорнули у гарний білий папір, щоб було красиво.

 

       б) Перегляд репродукцій картин

  • Різновиди натюрморту:
  1. Предмети побуту
  2. Атрибути науки
  3. Атрибути мистецтва
  4. Морські продукти
  5. Квіти.
  • Натюрморти українських художників:
  1. К. Білокур «Сніданок»
  2. С. Глущук «Багатство струн» 

 

 

  1. Фізкультхвилинка (електронна)

 

V Підготовка до практичної роботи

  1. Сприймання натури
  • Діти звідки художники беруть сюжети для своїх картин? Деякі створюють зображення за уявою чи з пам’яті. А інколи художники пишуть картини з натури.
  • Як ви розумієте слово «з натури»?
  • Це те, що художник бачить перед собою.
  • Діти, сьогодні ми також малюватимемо з натури.
  • Погляньте, що Вінні-Пух приніс сьогодні на урок. Що це?
  • Правильно помідор та перець. Наше з вами завдання намалювати їх з натури. Вінні-Пух сподівається, що з цим завданням усі впораються.

 

  1. Педагогічний малюнок

(послідовність виконання роботи. Малювання натюрморту моркви і помідора)

 

  1. Кладемо аркуш паперу (альбом горизонтально).
  2. Спочатку визначаємо місце розташування предметів на малюнку.
  3. Спершу малюємо трикутник моркви та чотирикутник помідора, щоб показати форму цих предметів.
  4. Далі уточнюємо форму моркви та помідора, тобто вписуємо в відповідні геометричні форми.
  5. Наступним етапом буде надання кольору нашому малюнку.
  6. Потім показуємо на малюнку відтінки.
  7. І останній етап – показуємо тінь, падаючу від овочів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • І наш малюнок завершено.

ІІІ Практична діяльність учнів під керівництвом вчителя

  • Відкрийте свої альбоми.
  • Приступайте до роботи. Виконуйте все охайно, на олівець не тисніть дуже сильно, щоб його було не помітно. Якщо у вас виникнуть якісь запитання підніміть руку, я до вас підійду.

ІV Підсумок заняття

  1. Перевірка виконаної роботи
  • А зараз давайте перевіримо, як же ви виконали роботу. Підніміть над головою малюнки, щоб я бачила.
  1. Словесне оцінювання робіт
  • Молодці! У вас дуже гарно вийшло.
  1. Аналіз найкращих робіт
  2. Прощання
  • Ви сьогодні дуже гарно попрацювали і виконали усі завдання від Вінні-Пуха. Тому отримуєте невеликі подарунки.
  • Дякую вам. До побачення.
docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку