Поурочний план
для 6-а,6-б класів
Вчителя географії
ТЕМА. ПЛАН МІСЦЕВОСТІ
Мета: поглиблення та систематизація знань про план місцевості,
його особливості, умовні знаки; формування практичних навичок
роботи з умовними знаками плану; розвиток первинних умінь з орієнтування за допомогою плану місцевості.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, атласи, настінний план місцевості,
Базові поняття: план місцевості, умовні знаки.
ІІ.Актуалізація опорних знань і вмінь
Висловлювання учнів з приводу творчих запитань і відповідей
на них, визначення найкращих запитань і грамотних відповідей.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Прийом «відстрочена відгадка»
Уявіть собі ситуацію: сім’я вашого товариша (або подруги) переїхала на проживання до іншого району міста. Товариш запрошує вас на свій день народження і починає пояснювати вам, як до нього дістатися. Якому способу надання пояснень ви віддали б перевагу?
(Варіанти відповідей учнів)
Цілком імовірно, що для когось із вас найбільш зрозумілим способом стало б невелике креслення, інакше кажучи, схема або план вашого пересування в потрібному напрямку, яке супроводжує пояснення та певні орієнтири. Однак для того, щоб користуватися таким планом, потрібно вміти «читати» його, тобто розшифрувати інформацію, що міститься в ньому. А для цього потрібно розгадати дві загадки картографів. Тож загадка перша: в який спосіб на плані позначають різноманітні об’єкти та чому тим, хто користується планом, зрозуміло, що це за об’єкти та де вони розташовані?
Розгорнутий план етапу
а) Прийом «Мозкова атака», фронтально.Усі ключові слова, пов’язані з поняттям «план місцевості», записуються на дошці.
(Робота з підручником, атласом, фронтально)
Види умовних знаків |
Які об’єкти зображають |
Приклади умовних знаків |
Контурні |
|
|
Значкові |
|
|
Лінійні |
|
|
Учитель пропонує такі запитання:
Опрацюйте текст параграфа