Інтегрований урок (Математика та Я досліджую світ)
Тема. «Побутова техніка» Безпека в дома,часові поняття: вчора, сьогодні, завтра; властивості натурального ряду чисел; орієнтування на площині.
Мета: продовжувати вчити дітей рахувати в межах п’яти; познайомити з утворенням числа п’ять; продовжити формувати поняття «побутова техніка» і правила користування нею, розвивати стійку увагу, пам’ять, виховувати організованість, старанність; виховувати сміливість та якість приймати швидке і правильне рішення проблеми в екстремальних умовах; любов до життя, турботливе відношення до свого здоров ‘я.
Обладнання: картки з цифрами (від 1 до 5); великі картки з вирізаними контурами геометричних фігур; набір геометричних фігур різної величини; силуети рибок; зображення акули; різні іграшки; карта правил безпеки
Хід урока
1.Запрошення на ранкову зустріч
Ігровий тренінг «Я обираю настрій» діти стають в коло ( Подумайте і оберіть, той малюнок, що відповідає вашому настрою)
2.ВІТАННЯ
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі
( можна оформити як девіз уроку):
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Вчитель.
— Сьогодні ми з вами вирушаємо у плавання. На нас чекає багато несподіванок. А попливемо ми на кораблі, діти отримують квитки із числовими позначеннями (крапочками) від 1 до 4. Потім вони рахують крапочки, зіставляють їх кількість з цифрою та сідають на стільці з відповідною цифрою.(http.//www. Pro-rubok.ru)
Вчитель. Ось ми й попливли. (Звучить музичний супровід - звук корабля.)
А шлях наш проходить через океани і моря. Ось уже і берег острова Безпека. Але що це? (На дошці серед хвиль з’являється макет акули з відкритою пащею.) (http.//www. Pro-rubok.ru)
Діти. Акула.
Вчитель. Так, діти, це зажерлива акула. Що ж нам робити? Адже вона не дасть нам висадитись на берег, може на когось напасти. Ось що я придумала. Давайте нагодуємо її рибою.
Вчитель роздає дітям картки з цифрами і пропонує відрахувати з тарілочок, які є перед кожною дитиною, аналогічну кількість рибок та кинути їх у пащу акули.
Ознайомлення з цифрою 5. Лічба в межах п’яти.
— Ось і нагодували ми акулу, вона собі десь попливла. Тепер ми можемо зійти на берег. (Виходять з-за столів.)
— Ось ми й дісталися Африки. Давайте трішки розімнемося після важкої подорожі.
3. Фізкультхвилинка
Ми по Африці гуляєм,
Раз, два, три, чотири, (ходьба на місці)
На всі боки заглядаєм,
Раз, два, три, чотири. (Повороти тулуба вправо-вліво.)
Ми кокосів назбираєм,
Раз, два, три, чотири, (нахил вперед)
Наче мавпи пострибаєм,
Раз, два, три, чотири. (Стрибки із рухами рук.)
— Я бачу, ви трішки розім’ялись, а тепер всі разом ми можемо помандрувати островом. (http.//www. Pro-rubok.ru)
Діти сідають за столи і під музичний супровід потрапляють на берег з різними предметами:
Давайте розглянемо що то за предмети. Розгляньте їх уважно.
4. Робота у зошитах( розв’язування задач)
5 Бесіда
– В які ігриви любите грати вдома?
– В які ігри грають з вами батьки?
– В які ігри безпечно грати у приміщенні?
– Які тихі, спокійні ігри ви знаєте?
Бесіда про обережність при користуванні комп’ютером.
– Як ви вважаєте, гра з комп’ютером тиха?
– А наскільки вона безпечна?
– А чи знаєте ви протягом якого часу можна користуватися комп’ютером без шкоди для здоров’я?
– А чи можна спілкуватися з незнайомцями по інтернету?
Робота з підручником.
– У наших оселях є багато приладів, що полегшують нам умови життя, допомагають зробити його приємним. А чи завжди ці предмети безпечні?
– Дійсно, деякі з них при невмілому користуванні ними, можуть стати ворогами. Давайте розберемо ці ситуації. Розгляньте малюнки у підручнику на стр.87
– Знайдіть предмети, що можуть створити пожежу. При яких умовах?
– Що може залити підлогу у квартирі?
– Чим можна порізатися чи уколотися?
– Що загрожує отруєнням?
Робота у зошиті:
– Відмітьте предмети що можуть загрожувати вашому здоров’ю, які є у вас вдома. І подумки пообіцяйте собі, що будете обережними у користуванні ними.
6 Систематизація та узагальнення знань.
– Як же уникнути небезпеки?
– Хто нам у цьому може допомогти?
– Які телефони потрібно пам’ятати, щоб допомогти вам у подібних ситуаціях?
( На дошці номера: 101, 102, 103, 104, 112)
Хто прийде вам на допомогу?
Але є певні правила, що допоможуть вашим рятівникам, якомога швидше до вас дістатися:
А) – Розмовляти спокійно, без паніки.
Б) – Чітко назвати себе та свою адресу
В) – Коротко, пояснити, що трапилось.
Ось ми і завершили мандрівку на острів Безпеки.
– Чи сподобалось вам на уроці?
– Дізналися ви щось нове?
– Що було важливо зрозуміти?
– Чи знадобляться вам знання, що отримали сьогодні на уроці?
– Чи справдилися ваші сподівання від уроку?
Додаток 1
Додаток2
Додаток3
Додаток 4