Тема. Помічник у домі. Побутові прилади. Небезпечні речовини.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.
Перегляд файлу

 

 

Урок з основи здоров’я

Клас 2 – А

 

 

Тема. Помічник у домі. Побутові прилади. Небезпечні речовини.

Мета: ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.

Обладнання: Малюнки ,картки ,телеграми



                                                           Хід уроку

I.Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться,
Один одному всміхніться!
Пролунав уже дзвінок – 
Починаємо урок.

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

 
1.Слухання вірша – що за стук у нас у двері? Входить лампочка

 

Я живу у кожнім домі,

І до волі всім знайома,

Скляний балончик,

Вогник всередині,

Вдень я сплю,

А як стемніє,

Я світитись починаю,

Ні хвилинки не втрачаю,

Людям я роблю добро,

Світло стане враз кругом,

Та не збагну я діти,

Хто мені допомога світить?

 

  • Діти ,хто сідає на електричні лампочки? (метелики,мухи)
  • Молодці!

 

 


 

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Ось і до нас завітав метелик,який сідає на лампочку ,що є  небезпечним для нього і нас. І ми з вами йому допоможемо створити не звичайну лампочку,а квіточку лампочку,на якій  будуть написані правила. А які саме ми дізнаємося протягом уроку. Тож тема уроку така: помічник удома, побутові прилади та небезпечні речовини.

загруженное

 

IV.Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда

 

Кожен будинок - це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. У будинку кожної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі - наші помічники, вони допомагають людині.

  • Діти,які прилади знаєте ви ,і у вас є удома? (утюг,пральна машина, …)

На дошку вішаються малюнки побутових приборів.

 

2.Робота над загадками

 

1.Гостре лезо маю - все ним нарізаю. ( Ніж)

2.Іншим шиє, сама гола. (Голка)

3.У стіну вжене гвіздок, не цеглина -... (Молоток)

4.Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка)

5.Молоток стук-стук - забиває у стіні металевий сук. (Цвях)

 

  • Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, чи можуть бути небезпечним ці - предмети удома?

- Чи можна продовжити цей перелік?

 

3.Робота з картками (кожному учню)

 

 - Діти,на партах у вас лежать аркуші паперу,із завданням.

Розфарбуй предмети ті які є в тебе удома.

Що ти про них можеш сказати?

 

4.Фізкультхвилинка «Метелики»

 

 

 

 

5.Аналіз казкових ситуацій


-Дітки ,метелик приніс нам телеграми.Давайте прочитаємо їх і довідаємося, що ж трапилося.


Ситуація 1

«Діти, допоможіть! Котик - братик мене не чує, забрала мене Лиса за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!»
 

- Діти від кого ця телеграма? ( Від Півника)


- З якої він казки? ( « Котик і Півник»)
 

-А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його і забрала).


Ситуація 2
 

  • А ось ще одна телеграма: « Любі друзі, допоможіть. Нас семеро, ми дуже маленькі і потрапили у біду. Сірий Вовк хоче нас з'їсти».
  • А ця телеграма від кого? ( Від маленьких козенят )
  • З якої вони казки? (Вовк та семеро козенят)


-    А як ви думаєте, чому маленькі Козенята потрапили у біду? (Тому що вони не послухалися    своєї мами і відкрили двері Вовку)


- Діти, що спільного між героями цих двох казок? (Впустили до будинку незнайомих)

Отже,ми повинні пам’ятати що незнайомих в дім не пускати ,коли батьків не має удома.
 

Ситуація З


- Діти, чи знаєте ви цього казкового героя? (Карлсон)

 

-Що він полюбляє їсти? (Варення)

 

-Одного разу, залишившись один, він зателефонував до свого друга Малюка і поскаржився на головний біль та біль у животі, а ще його нудило. На питання про те, що з ним трапилося, Карлсон відповів: «У мене закінчилося варення і з’їв ось ці цукерки, після чого мені стало зле».

 

- Діти, які ж цукерки з’їв Карлсон? (Пігулки)

 

- Що ж робити Малюкові? (Викликати 103, назвавши своє прізвище та адресу)

 

 

- А ще потрібно обов’язково надати першу допомогу - промити шлунок.

- То яке ж правило слід пам’ятати?

Не куштуй ніяких ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою. Ліки без призначення лікаря приймати небезпечно

 

6.Розповідь учителя  (про побутову хімію, сірники,пігулки.)

 

  • Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби, розчинники, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, тому повинні зберігатися окремо. На етикетках пляшок має бути напис « Небезпечно».

 

  • Яку небезпеку приховують у собі сірники?


- Що потрібно робити у разі виникнення пожежі?


Правило.  Гратися із сірниками - заборонено!

 

7.Пальчикова гімнастика «Кулька»

 

8.Робота в парах

 

 На партах ви бачите аркуші паперу. Ви будете працювати в парах. Ваше завдання  перетворити шкідливі поради на правила пожежної безпеки ,які ми повинні знати і дотримуватися.

  • Прочитайте кожну пораду ,та на червоній лінії поставте правильне слово (не).
  •  

9.Робота в групах ( по 4 учня )

 

 На партах ви бачите аркуші паперу. Ви будете працювати в групах. Ваше завдання червоним олівцем позначте всі електроприлади,а зеленим не електроприлади.

 

Як ми повинні  працювати з електроприладами?

 

V.Підсумок уроку


Гра « Так чи ні?»
 


  • Будь-який електроприлад не можна залишати без догляду. (Так)

  • Телефон швидкої допомоги -104. (Ні)

  • Якщо захворів, візьми ліки в аптечці. (Ні)

  • Якщо у будинку з'явились таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від тарганів. (Ні)

  • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть можеш сміливо брати до рук. (Ні)

  • Якщо незнайома людина дзвонить у двері - відчини: будь гостинним. (Ні)

  • Найкраще місце для ігор - горище. (Ні)

  • Як правильно слід повідомити про небезпеку або нещасний випадок? (Назвати своє прізвище, вказати адресу)

  • Пам’ятайте! Порядок в оселі потрібний не лише для краси, але й для безпеки.

Ось ми повторили правила безпеки,та  деякими  заповнимо нашу квіточку – лампочку, метелик нам дуже вдячний. Тепер він знає правила та буде намагатися їх дотримуватися та саме головне не сідатиме на електричну лампочку. Правила ми з вами також будемо пам’ятати  та виконувати.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку