Урок з основи здоров’я
Клас 2 – А
Тема. Помічник у домі. Побутові прилади. Небезпечні речовини.
Мета: ознайомити учнів із правилами безпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: Малюнки ,картки ,телеграми
Хід уроку
I.Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться,
Один одному всміхніться!
Пролунав уже дзвінок –
Починаємо урок.
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
1.Слухання вірша – що за стук у нас у двері? Входить лампочка
Я живу у кожнім домі,
І до волі всім знайома,
Скляний балончик,
Вогник всередині,
Вдень я сплю,
А як стемніє,
Я світитись починаю,
Ні хвилинки не втрачаю,
Людям я роблю добро,
Світло стане враз кругом,
Та не збагну я діти,
Хто мені допомога світить?
III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ось і до нас завітав метелик,який сідає на лампочку ,що є небезпечним для нього і нас. І ми з вами йому допоможемо створити не звичайну лампочку,а квіточку лампочку,на якій будуть написані правила. А які саме ми дізнаємося протягом уроку. Тож тема уроку така: помічник удома, побутові прилади та небезпечні речовини.
IV.Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда
Кожен будинок - це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. У будинку кожної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі - наші помічники, вони допомагають людині.
На дошку вішаються малюнки побутових приборів.
2.Робота над загадками
1.Гостре лезо маю - все ним нарізаю. ( Ніж)
2.Іншим шиє, сама гола. (Голка)
3.У стіну вжене гвіздок, не цеглина -... (Молоток)
4.Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка)
5.Молоток стук-стук - забиває у стіні металевий сук. (Цвях)
- Чи можна продовжити цей перелік?
3.Робота з картками (кожному учню)
- Діти,на партах у вас лежать аркуші паперу,із завданням.
Розфарбуй предмети ті які є в тебе удома.
Що ти про них можеш сказати?
4.Фізкультхвилинка «Метелики»
5.Аналіз казкових ситуацій
-Дітки ,метелик приніс нам телеграми.Давайте прочитаємо їх і довідаємося, що ж трапилося.
Ситуація 1
«Діти, допоможіть! Котик - братик мене не чує, забрала мене Лиса за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!»
- Діти від кого ця телеграма? ( Від Півника)
- З якої він казки? ( « Котик і Півник»)
-А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його і забрала).
Ситуація 2
- А як ви думаєте, чому маленькі Козенята потрапили у біду? (Тому що вони не послухалися своєї мами і відкрили двері Вовку)
- Діти, що спільного між героями цих двох казок? (Впустили до будинку незнайомих)
Отже,ми повинні пам’ятати що незнайомих в дім не пускати ,коли батьків не має удома.
Ситуація З
- Діти, чи знаєте ви цього казкового героя? (Карлсон)
-Що він полюбляє їсти? (Варення)
-Одного разу, залишившись один, він зателефонував до свого друга Малюка і поскаржився на головний біль та біль у животі, а ще його нудило. На питання про те, що з ним трапилося, Карлсон відповів: «У мене закінчилося варення і з’їв ось ці цукерки, після чого мені стало зле».
- Діти, які ж цукерки з’їв Карлсон? (Пігулки)
- Що ж робити Малюкові? (Викликати 103, назвавши своє прізвище та адресу)
- А ще потрібно обов’язково надати першу допомогу - промити шлунок.
- То яке ж правило слід пам’ятати?
Не куштуй ніяких ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою. Ліки без призначення лікаря приймати небезпечно
6.Розповідь учителя (про побутову хімію, сірники,пігулки.)
- Що потрібно робити у разі виникнення пожежі?
Правило. Гратися із сірниками - заборонено!
7.Пальчикова гімнастика «Кулька»
8.Робота в парах
На партах ви бачите аркуші паперу. Ви будете працювати в парах. Ваше завдання перетворити шкідливі поради на правила пожежної безпеки ,які ми повинні знати і дотримуватися.
9.Робота в групах ( по 4 учня )
На партах ви бачите аркуші паперу. Ви будете працювати в групах. Ваше завдання червоним олівцем позначте всі електроприлади,а зеленим не електроприлади.
Як ми повинні працювати з електроприладами?
V.Підсумок уроку
Гра « Так чи ні?»
Ось ми повторили правила безпеки,та деякими заповнимо нашу квіточку – лампочку, метелик нам дуже вдячний. Тепер він знає правила та буде намагатися їх дотримуватися та саме головне не сідатиме на електричну лампочку. Правила ми з вами також будемо пам’ятати та виконувати.