Тема: Поняття змінної та її значення.

Про матеріал
Тема: Поняття змінної та її значення. Мета: сформувати поняття змінної та її значення; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Перегляд файлу

Дата: 22.01.2020

Клас: 7 – А

Тема: Поняття змінної та її значення.

Мета: сформувати поняття змінної та її значення; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Доброго дня!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Які комп’ютерні програми ви вивчали раніше?
  • Сьогодні ми будемо працювати в програмі Scratch.
  • Давайте пригадаємо інтерфейс нашої програми. (Рядок заголовка, кнопки управління вікном, меню програми, виконавець, сцеена, список об’єктів, групи команд, контейнер команд, область складання алгоритму)(Слайд 2)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Сьогоднішня тема звучить так: «Поняття змінної та її значення.» запишіть в зошити.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже зустрічались з змінними на уроках математики, коли в рівняннях у нас були якісь невідомі величини. (Слайд 3)

Ось і у нас з’являться невідомі величини, але на відміну від математичних, вони будуть приймати різні значення в залежності від того, як ми, програмісти, цього захочемо, тобто, можуть “змінюватися”. Тобто тут ви керуєте, а не просто вирішуєте рівняння.

V. Вивчення нового матеріалу.

Типи даних

В Скретч розрізняють наступні типи даних – символьні, графічні та аудіодані.

До символьних даних відносяться числа та тексти (рядки символів).

Числа можуть бути цілими та дійсними. Дійсні числа можуть записуватися у вигляді десяткового дробу (з крапкою, яка розділяє цілу та дробову частину числа) та у експоненціальному .

Рядки символів (тексти) - це довільні послідовності літер, слів чи інших символів, наприклад:

яблуко, жовтень 2010 року, Ви виграли.

До графічних даних відносяться:

виконавці та фони сцени;

малюнки, створені з використанням групи блоків Олівець.

Створення змінної

Змінна – це величина, яка може набувати деяких значень (числових або текстових).

Змінні використовуються для:

  • збереження введених даних;
  • збереження введених обчислень.

Типізація існуючих змінних відбувається динамічно, за їх значенням.

Локальна змінна – змінна, область дії якої поширюється лише на одного виконавця.

Глобальна змінна - змінна, область дії якої поширюється на всіх виконавців.

(пояснення нового матеріалу відбувається с демонстрацією програми Скретч на учнівських ПК)

А щоб змінні могли себе поводити ще цікавіше, то додамо друге поняття: випадкові числа.  І вам воно також знайоме.

Якщо ми візьмемо в руки кубик і кинемо його, чи знаємо, що саме випаде? А можемо прогнозувати або загадати число? (Слайд 4)

Можемо. А потім спостерігати, що випаде насправді.

V. Практична робота.

(за інструкційними картками)

Завдання полягає в наступному:

  1. Відкрити скретч в онлайн режимі
  2. Створити 2 змінних: 1. Перше число; 2. Останнє число.
  3. Задати Перше число – 5; Друге число – 27.
  4. Скласти скрипт для одержання випадкового числа.
  5. Виконати проект.

VІ. Підсумок уроку.

- Сьогодні ви плідно попрацювали,навчилися використовувати змінну величину упрограмному світі.

- Щотаке змінна?

- Які бувають типи данних?

-Дякую за урок! До побачення!

 

Учитель:_____________Горпинич М. О.

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку