Дата: 22.01.2020
Клас: 7 – А
Тема: Поняття змінної та її значення.
Мета: сформувати поняття змінної та її значення; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Доброго дня!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Сьогоднішня тема звучить так: «Поняття змінної та її значення.» запишіть в зошити.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже зустрічались з змінними на уроках математики, коли в рівняннях у нас були якісь невідомі величини. (Слайд 3)
Ось і у нас з’являться невідомі величини, але на відміну від математичних, вони будуть приймати різні значення в залежності від того, як ми, програмісти, цього захочемо, тобто, можуть “змінюватися”. Тобто тут ви керуєте, а не просто вирішуєте рівняння.
V. Вивчення нового матеріалу.
Типи даних
В Скретч розрізняють наступні типи даних – символьні, графічні та аудіодані.
До символьних даних відносяться числа та тексти (рядки символів).
Числа можуть бути цілими та дійсними. Дійсні числа можуть записуватися у вигляді десяткового дробу (з крапкою, яка розділяє цілу та дробову частину числа) та у експоненціальному .
Рядки символів (тексти) - це довільні послідовності літер, слів чи інших символів, наприклад:
яблуко, жовтень 2010 року, Ви виграли.
До графічних даних відносяться:
виконавці та фони сцени;
малюнки, створені з використанням групи блоків Олівець.
Створення змінної
Змінна – це величина, яка може набувати деяких значень (числових або текстових).
Змінні використовуються для:
Типізація існуючих змінних відбувається динамічно, за їх значенням.
Локальна змінна – змінна, область дії якої поширюється лише на одного виконавця.
Глобальна змінна - змінна, область дії якої поширюється на всіх виконавців.
(пояснення нового матеріалу відбувається с демонстрацією програми Скретч на учнівських ПК)
А щоб змінні могли себе поводити ще цікавіше, то додамо друге поняття: випадкові числа. І вам воно також знайоме.
Якщо ми візьмемо в руки кубик і кинемо його, чи знаємо, що саме випаде? А можемо прогнозувати або загадати число? (Слайд 4)
Можемо. А потім спостерігати, що випаде насправді.
V. Практична робота.
(за інструкційними картками)
Завдання полягає в наступному:
VІ. Підсумок уроку.
- Сьогодні ви плідно попрацювали,навчилися використовувати змінну величину упрограмному світі.
- Щотаке змінна?
- Які бувають типи данних?
-Дякую за урок! До побачення!
Учитель:_____________Горпинич М. О.