ТЕМА.Повторюваність явищ.Взаємозв’язок явищ у природі

Про матеріал
ТЕМА.Повторюваність явищ.Взаємозв’язок явищ у природі Мета уроку: формувати в учнів уявлення про повторюваність явищ у природі; розкрити взаємо­зв’язок явищ; закріпити й узагальнити знання про значення світла, тепла, звуків, хімічних явищ у житті тварин і людини; розвивати спостережливість, уважність, уміння правильно користуватися навчальною літературою, порівнювати й аналізувати навчальний матеріал, виділяти головне, робити висновки; продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Поурочний план

З природознавства ,5-А клас

 

ТЕМА.Повторюваність явищ.Взаємозв’язок явищ у природі

Мета уроку: формувати в учнів уявлення про повторюваність явищ у природі; розкрити взаємо­зв’язок явищ; закріпити й узагальнити знання про значення світла, тепла, звуків, хімічних явищ у житті тварин і людини; розвивати спостережливість, уважність, уміння правильно користуватися навчальною літературою, порівнювати й аналізувати навчальний матеріал, виділяти головне, робити висновки; продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.

Очікувані результати: учні наводять приклади явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів, явищ природи, що повторюються.

Базові поняття та терміни: явища природи, циклічність явищ.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I.   Організаційний момент
  • II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Перевірка домашнього завдання.

1)  Завдання для всього класу.

2)  Індивідуальне завдання.

2.  Робота за картками.

3.  Завдання учням.

Учитель читає перелік явищ, а учні записують у зошиті тільки хімічні.

Явища: туман, скисання молока, приліт птахів, взаємодія соди з оцтом, горіння, роса, гниття, згинання гвіздка, ржавіння гвіздка.

4.  Дидактична гра «Дослідник».

Учитель готує обладнання для проведення дослідів: фарфорова чашка, ступка, порожня пробірка, сіль, сода, оцет.

Завдання. Маючи такий набір матеріалів та обладнання, проведіть дослід, який демонструватиме хімічне явище.

5.  Ознайомлення з народними прикметами.

Прослухайте декілька народних прикмет.

  • Якщо весна дощова та затяжна, осінь буде такою ж. Якщо весна холодна, то осінь буде тепла.
  • Після великого прямого дощу почнуть рости гриби. Такий дощ називають грибним.

— Як ви думаєте, як складалися народні прикмети?

Так, дійсно, люди спостерігали за природою в різні пори року, підмічали якісь особливості тієї чи іншої пори, виявляли закономірності. Сьогодні ми повинні з’ясувати, які зміни відбуваються в природі та чи пов’язані між собою природні явища.

  • III. Засвоєння нових знань

1.  Повідомлення теми уроку.

2.  Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3.  Вступне слово вчителя.

Протягом декількох уроків ми з вами з’ясовували особливості явищ природи. Ми виявили, що є біологічні, хімічні та фізичні явища природи, які можуть бути механічними, тепловими, світловими, звуковими, електромагнітними тощо. (Учитель демонструє зображення цих явищ.) А чи повторюються ці явища в природі, чи взаємопов’язані вони одне з одним? На ці запитання дасть відповідь наш сьогоднішній урок.

4.  Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1)  Повторюваність явищ у природі. 2)  Взаємозв’язок явищ у природі. (а) Слово вчителя з елементами бесіди; б) робота в парах.) (Роздавальний матеріал.)

3)  Перевірка міні-проектів «Опале листя: користь чи шкода?».

5.  Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1.  Робота в парах.

Учням пропонується скласти запитання з вивченої на уроці теми та поставити його товаришу по парті. Учень, який отримав запитання, має право поставити запитання у відповідь.

2.  Заповнення таблиці «Явища природи».

(Таблиця записана на дошці.)

Явища природи

Явища

Вид явища

Чому я так думаю

Перепливання ставка

 

 

Читання книжки

 

 

Схід Сонця

 

 

З неба посипався сніг

 

 

Прокисання молока

 

 

Спів соловейка

 

 

 

  • V. Підбиття підсумків уроку
  • VI  Домашнє завдання,

 

Опрацювати у підручнику § _______

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку