Поурочний план
З природознавства ,5-А клас
ТЕМА.Повторюваність явищ.Взаємозв’язок явищ у природі
Мета уроку: формувати в учнів уявлення про повторюваність явищ у природі; розкрити взаємозв’язок явищ; закріпити й узагальнити знання про значення світла, тепла, звуків, хімічних явищ у житті тварин і людини; розвивати спостережливість, уважність, уміння правильно користуватися навчальною літературою, порівнювати й аналізувати навчальний матеріал, виділяти головне, робити висновки; продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.
Очікувані результати: учні наводять приклади явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів, явищ природи, що повторюються.
Базові поняття та терміни: явища природи, циклічність явищ.
Обладнання:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
1) Завдання для всього класу.
2) Індивідуальне завдання.
2. Робота за картками.
3. Завдання учням.
Учитель читає перелік явищ, а учні записують у зошиті тільки хімічні.
Явища: туман, скисання молока, приліт птахів, взаємодія соди з оцтом, горіння, роса, гниття, згинання гвіздка, ржавіння гвіздка.
4. Дидактична гра «Дослідник».
Учитель готує обладнання для проведення дослідів: фарфорова чашка, ступка, порожня пробірка, сіль, сода, оцет.
Завдання. Маючи такий набір матеріалів та обладнання, проведіть дослід, який демонструватиме хімічне явище.
5. Ознайомлення з народними прикметами.
Прослухайте декілька народних прикмет.
— Як ви думаєте, як складалися народні прикмети?
Так, дійсно, люди спостерігали за природою в різні пори року, підмічали якісь особливості тієї чи іншої пори, виявляли закономірності. Сьогодні ми повинні з’ясувати, які зміни відбуваються в природі та чи пов’язані між собою природні явища.
1. Повідомлення теми уроку.
2. Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.
3. Вступне слово вчителя.
Протягом декількох уроків ми з вами з’ясовували особливості явищ природи. Ми виявили, що є біологічні, хімічні та фізичні явища природи, які можуть бути механічними, тепловими, світловими, звуковими, електромагнітними тощо. (Учитель демонструє зображення цих явищ.) А чи повторюються ці явища в природі, чи взаємопов’язані вони одне з одним? На ці запитання дасть відповідь наш сьогоднішній урок.
4. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.
План пояснення нового матеріалу
1) Повторюваність явищ у природі. 2) Взаємозв’язок явищ у природі. (а) Слово вчителя з елементами бесіди; б) робота в парах.) (Роздавальний матеріал.)
3) Перевірка міні-проектів «Опале листя: користь чи шкода?».
5. Фізкультхвилинка.
1. Робота в парах.
Учням пропонується скласти запитання з вивченої на уроці теми та поставити його товаришу по парті. Учень, який отримав запитання, має право поставити запитання у відповідь.
2. Заповнення таблиці «Явища природи».
(Таблиця записана на дошці.)
Явища природи
Явища |
Вид явища |
Чому я так думаю |
Перепливання ставка |
|
|
Читання книжки |
|
|
Схід Сонця |
|
|
З неба посипався сніг |
|
|
Прокисання молока |
|
|
Спів соловейка |
|
|
Опрацювати у підручнику § _______