Тема. Праця людей у місті (селі)

Про матеріал

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку
•• Робота над прислів'ями

Праця людину годує, а лінь марнує.

Без охоти нема роботи.

Без труда нема плода.

Будеш трудиться - будеш кормиться.

Губами говори, а руками роби!

Де руки й охота, там скора робота.

Діло майстра величає!

Землю красить сонце, а людину
Перегляд файлу

Природознавство

Урок 57

 

Тема. Праця людей у місті (селі)

Мета: розширювати знання учнів про професії людей села і міста, про значення праці людей своєї місцевості; виховувати почуття гордості, любові до свого міста, району, краю.

Хід уроку

I. Організаційний момент

••   Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року?

Який   місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку
••   Робота над прислів'ями

Праця людину годує, а лінь марнує.

Без охоти нема роботи.

Без труда нема плода.

Будеш трудиться - будеш кормиться.

Губами говори, а руками роби!

Де руки й охота, там скора робота.

Діло майстра величає!

Землю красить сонце, а людину - праця.

- Яка головна думка висловлена в цих прислів'ях?

Сьогодні на уроці говоритимемо про працю, про професії лю­дей нашого краю.

III. Вивчення нового матеріалу

- Сядьте зручніше на своїх місцях, ми вирушаємо подорожу­вати нашим краєм.

Уявіть, що ми подорожуємо потягом. Визирніть у вікно. (Учи­тель демонструє фотографію пшениці.) Що ви бачите? (Поле з пше­ницею.)

як інакше можна сказати? (Золота нива)

Що комбайни роблять на полі? (Учитель демонструє фото­графію комбайнів.) (Комбайни прибирають пшеницю.)

Як називають людей, які вирощують і прибирають пшеницю? (Хлібороби, механізатори, комбайнери, агрономи, трактористи)

- Нелегка праця землероба. не у затишному приміщенні під дахом вирощують хліб. Усім вітрам і зливам, усім примхам при­роди відкрите пшеничне поле. Той, хто вирощує хліб, цінує кожний шматок хліба. Учіться і ви змолоду цінувати працю інших.

Пропоную помандрувати разом із пшеницею.

З поля на машині (фотографія) пшениця потрапляє на елеватор. Це приміщення, де зберігають зерно (фотографі). як називається людина, яка водить машину? (Водій, шофер)

- З елеватора пшениця потрапляє на млин, де перетворюється на борошно.

Продовжимо нашу подорож і дізнаємося, що ще вирощують у селі. (Фотографія поля соняшнику)

    На сонечко я схожий і сонце я люблю.

До нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)

   Стоїть палиця, на палиці хатинка, а в тій хатинці — повно лю­дей. (Соняшник)

Подорожуємо далі. (Фотографія прибирання яблук, поля цу­крового буряка)

Куди потім потрапляє урожай? (Фотографія цукрового за­воду, готової продукції — томатів і т. ін.)

Наша подорож триває, і ми потрапляємо на ферму.

Як ви розумієте значення слів ферма, фермер? (Ферма — тва­ринницький підрозділ сільської місцевості, спеціалізоване звірів­ницьке господарство. Фермер — власник ділянки землі або декіль­кох свійських тварин, який забезпечує собі кошти для існування нелегкою працею; власник або орендар ферми.)

Є на фермі і теслярі, і слюсарі. (Фотографія ферми, птицезаводу тощо)

Продукція із ферми, заводу потрапляє до магазинів міста. Люди якої професії працюють у магазині? (У магазині працюють продавці.)

Чиї батьки — продавці?

А які професії вам ще відомі? (Лікар лікує. Учитель учить. Перукар підстригає. Продавець продає. Водій перевозить. Будівель­ник будує. Доярка доїть. Пастух пасе. Музикант грає.)

Чи є з-поміж ваших рідних представники цих професій?

Де працюють люди у місті? (У місті працюють лікарі, інже­нери, будівельники.)

У місті дуже багато робочих місць. Можна працювати на за­воді, фабриці, споруджувати будинки, дороги, займатися науковою діяльністю.

Діти, є люди, яких називають інтелігенцією. Це люди, зайняті розумовою працею. До них належать лікарі, учителі, бухгалтери, музиканти і багатьох інших.

Отже, підіб'ємо підсумок і зробимо висновок: чи залежать про­фесії від того, де ми живемо — в місті чи в селі? (Так, залежать. Багато людей у селі працюють на полях, на фермах, а також на підприємствах міста. Останні переробляють сільськогосподарську продукцію. Є продавці, які реалізують готову продукцію заводів, комбінатів.)

••   Фізкультхвилинка

IV.  Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Хто, де працює?»

- На дошці - картинки із зображенням людей різних професій. Необхідно розділити їх на дві категорії. я називатиму певну про­фесію, а ви плескатимете у долоні 1 раз, якщо це тільки міська професія, двічі,  якщо лише сільська професія,  не плескатимете, якщо ці професії є і в місті,  і в селі.

Менеджер, учитель, тваринник, доярка, продавець, агроном, во­дій, ветеринар, викладач інституту, пастух, артист театру.

2. Тестування

1) яку професію не може мати міський житель?

Лікар

доярка;

учитель.

2) яку професію не може мати у сільський житель?

Артист

водій;

хлібороб.

3. Гра «Продукти»

Учитель називає продукти харчування або предмети промисло­вого виробництва.

Завдання учнів: плеснути в долоні, коли почують назви продук­тів сільського господарства.

Цибуля, капуста, блуза, самокат, масло, гречка, рис, будильник, зошит, настільна лампа, м'ясо.

4. Бесіда про бережливе ставлення до речей

- Як народжується книга? Як виготовляють хутряні речі?
Звідки беруться виделки, ложки і ножі?

Усе це зроблено руками людини з природних матеріалів - дере­вини, металів, шерсті.

Добуваючи різні матеріали, люди змінюють природу, досить часто завдають їй шкоди. Природні багатства потрібно берегти - адже вони не безмежні. До речей і навчального приладдя слід ста­витися дбайливо, адже кожен зошит і підручник - це вирубані для їх виробництва ліси. А ліс - це дім для тварин, їжа, ліки.

Учні розглядають малюнки різних речей, називають їх. Обирають, що виготовлено з тканини, з дерева, з металу.

Які з цих предметів виготовляють у нашому місті (селі)?

Назвіть професії людей, які виготовляють меблі, шиють одяг, споруджують будинки.

- Хто з ваших батьків, родичів або сусідів працює на швацькій фабриці, меблевому комбінаті, на будівництві?

5. Гра «Хто що робить?»

- З'єднайте стрілками.

Хто пише книги?                            лікар

Хто лікує людей?                            учитель

Хто учить дітей?                            письменник

Хто лікує тварин?                 пекар

Хто пече хліб?                            ветеринар

- Люди яких професій повинні докласти зусиль, щоб ви мали на столі хліб? напишіть.

6. Робота за малюнками

- Для чого люди розводять цих тварин? Закресліть зайве.

  • Що з чого зроблено? Дайте відповідь за допомогою стрілок.

 

 

V. Підсумок уроку

••   Творче завдання

Намалюйте відповідь на одне з питань, записаних на дошці.

Що люди роблять в селі?

Чим займаються в місті?

Що місто дає селу?

Що дає село місту?

Висновок. Місто не зможе вижити без села, а село - без міста.

які міські професії ви знаєте?

які професії сільські вам знайомі?

назвіть загальні професії для міста і села.

 

1

 

doc
Додано
9 січня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку