Тема: Практичне заняття № 3. Тема: «Альманах «Русалка Дністровая». Галицько-руська матиця».

Про матеріал
матеріал уроку призначений для проведення практичного заняття та допоможе охарактеризувати діяльність «Руської Трійці» та Галицько-руської матиці, визначити основні важелі впливу їхньої діяльності на українців в Австро-угорській імперії, встановити наслідки цього впливу на соціально-політичне життя українців.
Перегляд файлу

Історія України (9 клас)

Дата: 08.12.22 р.

Тема: Практичне заняття № 3. Тема: «Альманах «Русалка Дністровая». Галицько-руська матиця».

Мета: охарактеризувати діяльність «Руської Трійці» та Галицько-руської матиці, визначити основні важелі впливу їхньої діяльності на українців в Австро-угорській імперії, встановити наслідки цього впливу на соціально-політичне життя українців;

розвивати ключові історичні компетентності в міжпредметному просторі; стимулювати учнів до науково-дослідницької діяльності;

виховувати в здобувачів освіти національні морально-етичні цінності.

Тип уроку: урок розвитку ключових компетентностей.

Форма проведення: воркшоп (перетворення інформації на знання).

                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

В ході роботи за темою розділу ІІ «Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХУІІІ – у першій половині ХІХ ст..», ми дізналися, які історико-географічні регіони України входили до складу А.-у. імперії, яким було економічне та соціально-політичне життя українців в західноукраїнських землях, давайте пригадаємо разом.

Практичне завдання. Колективна робота. Фронтальне опитування за питаннями:

        Назвіть, які історико-географічні регіони України входили до складу А.-у. імперії. (Галичина, Буковина, Закарпаття)

        Яким був економічний розвиток цих територій, та чому? (економічно мало розвинені регіони: складність логістики (Карпати), віддаленість від центру)

        Охарактеризуйте соціально-політичне життя українців в західних землях? (політичне життя майже відсутнє, бо українців не визнавали, як окрему націю)

        Охарактеризуйте процес «денаціоналізації». (освіта лише польською та угорською мовою, як і церковні служби)

        Назвіть основні причини початку національного відродження в західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії наприкінці ХУІІІ – у першій половині ХІХ ст. (процеси денаціоналізації, прагнення національного визнання та політичного представництва)

        Хто такі «будителі»? (На західноукраїнських землях «будителями» називали членів «Руської трійці» (Галичина), а також О. Духновича (Закарпаття).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення завдань уроку та критеріїв оцінювання.

Завдання уроку:

  • Охарактеризувати та порівняти діяльність «Руської трійці» та Галицько-руської матиці;
  • Визначити рівні впливу діяльності   «Руської трійці» та Галицько-руської матиці на населення західноукраїнських земель;
  • Піддати критичному аналізу результати діяльності   «Руської трійці» в західноукраїнських землях;
  • Провести порівняльний аналіз ставлення сучасних  істориків до процесів національного українського відродження в західноукраїнських землях;
  • Узагальнити та систематизувати отримані знання у висновках.

ІУ. Виконання практичних завдань уроку (завдання додому)

Використовуючи матеріал підручника параграф 12 (Варіант 1 – Альманах  «Русалка Дністровая» та Варіант 2 «Галицько – Руська матиця» заповнити порівняльну тематичну таблицю.

«Діяльність «Руської трійці» та Галицько-руської матиці»

Критерії порівняння

«Руська трійця»

Галицько-руська матиця

Характер організації, дата утворення та організатори

 

 

Мета діяльності

 

 

Діяльність

 

 

Наслідки діяльності

 

 

Висновки: встановити подібність та відмінність в діяльності, порівняти

 

У. Закріплення: Колективна робота. Обговорення висновків.

Питання для аналізу документів:

  1. На важливість діяльності «Руської Трійці» в яких галузях вказують вчені?
  2. З якими складнощами стикалися будителі?

УІІ. Домашнє завдання. Повторити параграфи 9, 10, 11. Опрацювати пар.12 (скласти таблицю). Ознайомитись з пар. 13 (Висновки) та  із завданнями на ст. 97-98.

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
1691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку