Тема: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця

Про матеріал
Ознайомити учнів зі значенням розпорядку дня для здоров'я; показати важливість його дотримання та значимість правильної організації робочого місця;навчити правильно розподіляти свій режим дня, дати практичні рекомендації; сприяти вихованню творчості, логічного мислення, бережного ставлення до здоров'я
Перегляд файлу

Основиздоров'я. 5клас

Тема: Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

Мета: ознайомити учнів зі значенням  розпорядку дня для здоров'я; показати важливість його дотримання та значимість правильної організації робочого місця;навчити правильно розподіляти свій режим дня, дати практичні рекомендації; сприяти вихованню творчості, логічного мислення, бережного ставлення до здоров'я.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: комп'ютер,  фото свого робочого місця (учнів), таблиця «Розпорядок дня», схеми , картки.

Хід уроку

І. Організаційний  момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань

  • Що ви знаєте про режим дня?
  • Хто дотримується розпорядку дня?

Вчитель: - Отже всі ви починаєте день однаково: з фізичної зарядки.

( звучить музика, учні виконують фізичні вправи разом з вчителем )

 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: - Берегти своє здоров'я – це значить своє життя по певному розпорядку, по визначеним правилам. Тож здогадайтесь, яку тему ми сьогодні будемо вивчати? 

Учні записують тему уроку в зошит.

ІV Робота над новим матеріалом

  1. Розповідь вчителя: - Всі ми повинні вміти правильно розподіляти свій час. Інакше можна нічого не встигнути зробити. Як ви знаєте змінюється день і ніч. І вся природа пристосувалася жити по цьому ритму і люди теж. Зміна дня і ночі впливає на наше з вами життя. Як ?

Вчитель: - А якщо людина з якихось обставин вночі не спить? То вдень у неї увага , працездатність знижується, може боліти голова. Ось чому вночі треба спати.

  • Давайте розглянемо режим дня школяра.
  1. Робота з таблицею «Розпорядок дня».
  • Вдень організм людини теж працює ритмічно: з 10 по 12 години – висока працездатність,

а після обіду – вона падає.

Підвищення працездатності іде з 16 по 18 годину, а потім знову іде зниження.

  •  Прийом їжі теж іде ритмічно. Підрахували, що кожні чотири години організм потребує поповнення затрат  енергії, тобто треба поїсти. Причому їсти треба в один і той самий  час.

https://www.youtube.com/watch?v=ofkbNrPN2zs

Обговорення  відео.

  • Отже режим дня є основою здорового способу життя. Правильне чергування праці і активного відпочинку, регулярне споживання їжі, певний час для підйому і відходу до сну, виконання  ряду гігієнічних заходів дозволяють нам довго підтримувати високий рівень працездатності, обходити нервові і психічні перенапруження, успішно керувати своїми емоціями.

І. П. Павлов казав, що ніщо так не полегшує роботу нервових клітин головного мозку, як певний порядок життя. Такий визначений розпорядок дня дуже важливий для людини. Всьому свій час, а інакше робота не буде ладитись.

Робота в зошиті.

  • Запишіть рекомендації , щодо організації режиму дня:
  • Привчи себе прокидатись і  лягати щодня в один і той самий час.
  • Щодня виконуй зарядку.
  • Слідкуй за чистотою тіла, волосся, нігтів, ротової порожнини.
  • Намагайся їсти в один і той самий час.
  1. Фізкультхвилинка.

« Чарівний сон» (відновлює сили)

Вії опускаються

Очі закриваються

Ми спокійно спочиваєм

Сном чарівним засипаєм

Дихаєм легко

Глибоко, рівно.

Руки наші засипають

Ноги теж відпочивають.

Почивають. Засипають…

Ми спокійно відпочили

А тепер пора вставати

Продуктивно працювати.

  1. Робота з картками.

На картках записані режимні моменти:

Сон;

Обід;

Зарядка;

Одягнутись;
Вечеря;

Підйом;

Умивання;

Вільний час;

Підготовка домашніх завдань;

Сніданок;

 Підготовка до сну;

Прогулянка;

Уроки в школі.

  • Складіть правильний режим дня.

Звичка все робити в один і той самий час  допомагає нам зберегти силу,  здоров'я уникнути хвороб.

  1. Робота з підручником
  • Організація свого робочого місця має велике значення у якісній підготовці домашніх завдань. (ст. 56  обговорення)

Розглядаємо фотографії робочого місця, які кожен учень зробив вдома

(слайди на комп'ютері)

Вимоги до облаштування робочого місця школяра:

а) окрема кімната, або куток, де ніщо не відволікає увагу від уроків

( телевізор, іграшки тощо);

б) на стіні режим дня, розклад уроків, географічна карта, годинник;

в) на іншій стіні – полиці або кишені для необхідних речей;

г) добре освітлений робочий стіл.

- Чиє робоче місце відповідає всім вимогам?

- Які недоліки в облаштуванні робочого місця ви побачили на інших фотографіях?

6) Робота в зошиті.

- Запишіть коротко вимоги до облаштування робочого місця .

7) Робота з підручником ст.53 стаття « Як знешкодити крадіїв часу »

Вчитель: - Режим – це раціональний розподіл часу. Давайте з'ясуємо, які види діяльності є крадіями часу?

  • Розгляньте малюнок 33 ст.54.
  • Хто з цих дітей марнує час?
  • Робимо висновок:

Змарнований час – назад не повернеш. А скільки корисного можна було б зробити?

V.  Закріплення матеріалу.

1. Вчитель: - Той, хто планує свій час, досягає успіхів у будь якій справі, якою займається: навчанні, роботі, спорті.

  • Мисьогодні говорили про режим дня, тож давайте ще раз згадаємо і кожен сформулює своє твердження « В чому полягає значення режиму дня.»

Кожен учень по черзі продовжує фразу: «Значення режиму дня полягає в тому, що…» 

(- забезпечує активний стан здоров'я;

- захищає від перевтоми нервову систему;

- сприяє правильному функціюванню внутрішніх органів;

- створює сприятливі умови для фізичного і психічного розвитку.)

2. Робота з картками

На картках написані режимні моменти. Учні повинні вказати час його виконання в режимі дня:

  • Підйом –
  •  Зарядка, туалет –
  • Сніданок –
  • Дорога в школу –
  • Уроки в школі –
  • Обід –
  • Відпочинок –
  • Підготовка домашніх завдань –
  • Вечеря –
  • Допомога по дому –
  • Вільний час –
  • Туалет, підготовка до сну –
  • Сон –

3. Робота з прислів'ями

Вчитель: - Доба має тільки 24 години. Як правильно прожити день залежить тільки від вас. Як ви розумієте прислів'я?

Пізно встав – день пропав.

  • Які ви знаєте прислів'я на цю тему?

4. Розв'язуваннякросворду.

1) Її треба виконувати щодня перед умиванням. (Зарядка)

2) Коли Земля обертається навколо неї, то змінюється день і ніч.( Вісь)

3) Він у школі триває 45 хвилин. ( Урок)

4) Її відкриваємо, щоб провітрити кімнату. (Кватирка)

з

в

у

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIПідсумки уроку

  • Що нового для себе ви сьогодні  дізналися на уроці?
  • Чому навчилися?

VII  Домашнє завдання

-Опрацюйте параграфи 10 -11.

- Замалюйте свій розпорядок дня на окремому листку.

- Складіть кросворд, зашифрувавши слово «СОН»

 

Список використаних джерел:

1. Загальна гігієна з основами екології: Підручник / Кондратюк В.А., Сергета В.М., Бойчук Б.Р. та Ін. / За ред. В А. Кондратюка. - Тернопіль: Укрмедкнига, 2003. - 592 с.

2. Продуманий режим дня – шлях до здоров’я. – К., 1989.

3.https://www.youtube.com/watch?v=ofkbNrPN2zs

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Майоренко Світлана Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Шарпан Любов
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
3462
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку