Тема. "Рішення і наслідки"

Про матеріал
Мета: навчити дітей приймати власні рішення та відповідати за наслідки; пояснити необхідність приймати зважені рішення за допомогою «Правила світлофора»; розвивати уважність та логічне мислення; виховувати бажання бути самостійним та відповідальним.
Перегляд файлу

Тема. Рішення і наслідки
Мета: навчити дітей приймати власні рішення та відповідати за наслідки; пояснити необхідність приймати зважені рішення за допомогою «Правила світлофора»; розвивати уважність та логічне мислення; виховувати бажання бути самостійним та відповідальним.
Обладнання: презентація, жетони, сигнальні картки, казкові герої, зображальна наочність.
Тип уроку: комбінований

                                                                Хід уроку
I.Організація класу
1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

 

2. Представлення

- Мене звати Анна Миколаївна, і сьогодні урок «Основ здоров’я» проведу  у вас я.

3. Налаштування на роботу
- Подивіться, чи все необхідне для уроку  лежить у вас на парті: підручник,  ручка, зошит.
4. Введення елементу нестандартності
-Діти, по дорозі до школи я зустріла наших друзів з мультсеріалу «Смішарики». У тому краї, де живуть Смішарики, росте чарівна ромашка, але її пелюстки роздув вітер. А для того, щоб знову отримати чарівну ромашку, нам потрібно виконати завдання, за виконання яких ви отримаєте жетони.

II. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
-Діти, ви напевне знаєте, що Бараш частенько буває сумним і засмученим.
- А як ви гадаєте, чи впливає поганий настрій на його і на наше здоров’я? Чому?
- Діти, а як можна покращити наш настрій?
2. Вправа «Інтерв’ю»
- А ось і перше завдання від нашої чарівної ромашки. У нас є ось такий мікрофон. Я хочу взяти у деяких учнів інтерв’ю, аби вони порадили Барашу, що ж йому треба робити, аби покращити свій настрій. Можливо ви запропонуєте йому якісь ігри, у які самі грали.
-Молодці, діти! Ви добре впорались із цим завданням, тому сподіваюсь, що Бараш, завдяки вашим порадам завжди буде у гарному настрої! І за виконання цього завдання, ми можемо прикріпити нашу першу пелюстку!

 

 


III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Повідомлення теми і мети уроку
-Діти, а сьогодні на уроці ми навчимося приймати рішення та поговоримо про наслідки наших рішень. Саме тому тема нашого уроку має назву «Рішення і наслідки».

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вступна бесіда
-Діти, подивіться на ось ці малюнки, це фрагменти із серій мультсеріалу «Смішарики».

http://kinoplus.ru/uploads/posts/2011-07/1311767231_1311541105_az3.jpghttp://www.youloveit.ru/uploads/gallery/main/583/youloveit_ru_smeshariki_novye_kartinki10.jpghttp://vignette3.wikia.nocookie.net/smesharikiarhives/images/6/60/%D0%94%D0%B0%D1%80.jpg/revision/latest?cb=20101005124215&path-prefix=ru
-Розглянемо 1-й малюнок.
-Діти, як ви гадаєте, чи можна віднести цей фрагмент до серії «Абетка безпеки»? Чому?
-А як ви гадаєте, про що йшлося у цій серії? Яка головна думка?
-Розглянемо 2-й малюнок.
- Як ви гадаєте, цей фрагмент ми можемо віднести до серії «Абетка здоров’я» або «Абетка доброзичливості і толерантності»? Чому ви так вирішили?
- Які головні ознаки малюнка допомогли вам у виборі?
-А про що йшла мова у цій серії, судячи по цьому фрагменту? Яка головна думка?
-Розглянемо 3-й малюнок.
-Діти, як ви гадаєте, чи можна віднести цей фрагмент до серії «Абетка доброзичливості  і толерантності»? Чому ви так вирішили?
-А про що йшла мова у цій серії, судячи по цьому фрагменту? Яка головна думка?
- Діти, а які ще казки і мультфільми вчать дбати про своє життя і здоров’я?
-Молодці! Ми добре з вами попрацювали, тому за виконання цього маленького завдання, ми додаємо до нашої ромашки ще 1 пелюстку!
2. Пояснення нового матеріалу вчителем
- Люди щодня приймають багато різних рішень. Ви ще першокласники, а тому багато важливих рішень за вас вирішують ваші батьки. Але є й такі рішення, які ви можете прийняти самі. Усі рішення людей мають наслідки-позитивні і негативні.  Позитивні наслідки викликають у людей лише приємні почуття та емоції- радість, щастя, задоволення, вдячність, повагу. А негативні наслідки викликають у людей погані почуття: страх, сум, гнів або розпач.
-Хочу розповісти вам маленький секрет: для того, щоб ваші рішення мали лише позитивні наслідки, потрібно дотримуватись правила «Світлофора».
- А чи знаєте ви, що значить червони\жовтий\зелений колір у світлофорі?
- Отож бо, як і в світлофорі, так і у прийнятті рішень потрібно спочатку зупинитись(червоний колір), потім обдумати певну проблему та вибрати правильний для вас шлях її вирішення( жовтий колір), а потім вже діяти, тобто вирішувати проблему( зелений колір).
- Тому можна зробити невеликий висновок: усі дії у нашому житті призводять нас до якогось наслідка: позитивного або негативного. І для того, щоб ваші рішення мали лише позитивні наслідки-дотримуйтесь правила «Світлофора».
3.Перевірка первинного усвідомлення
-Діти, які наслідки мають наші рішення?
-Які почуття викликають позитивні\негативні наслідки?
- Що ж таке правило «Світлофора»?
4. Фізкультхвилинка
- Ви напевне втомились, тому зараз нам треба трохи розім’ятись.
- Діти, слідкуйте за моїми рухами, та повторюйте за мною!
Хома, хома, хом'ячок,
Полосатенький бочок
Хома раненько встає,
Щічки миє, лапки тре
Підмітає Хома хатку
І виходить на зарядку
Раз, два, три, чотири, п'ять
Хомка хоче сильним стать

V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота за малюнком
-Діти, а зараз розглянемо малюнок у підручнику на стор 121.
- Що робить дівчинка на 1,2,3,4,5,6 малюнку?
-Діти, а як ви гадаєте, яке рішення призвело до того, що дівчинка вранці проспала, мало не потрапила під авто та забула вдома зошит? Чому так сталося?
- Негативні чи позитивні наслідки виникли через її рішення?
- Як ви думаєте, а що тепер відчуває дівчинка?
-Як їй потрібно було вчинити?
- А чи траплялося подібне з вами, коли подібні дії призводили до негативних наслідків?
-Ось ми виконали ще одне завдання! Тому ще одна пелюстка повертається до нашої чарівної ромашки!

2.Гра «А що б вчинив ти?»
-Діти, а зараз Нюша хочу розповісти вам декілька історій , для того, щоб ви послухали їх та подумали, а щоб робили ви у такій ситуації.
а) Одного разу мені дуже захотілося шоколаду. Цілий день я їла лише шоколад  і з’їла всі свої запаси солодкого, а їх було аж 5 кг. Наступного дня мені стало дуже погано.. На моєму лиці з’явилося багато червоних крапок-це була алергія! До мене прийшов лікар і наказав весь тиждень сидіти дома. Тепер мені не можна їсти солодкого…ееех
- Діти, яке рішення Нюші призвело до того, що в неї тепер алергія на шоколад і потрібно весь тиждень сидіти вдома?
-Її рішення призвело до позитивного чи негативного наслідку?
- Що ж тепер відчуває Нюша?
- А як би вчинили ви в цій ситуації?

б) Одного разу Бараш та Лосяш пішли до озера. Лосяш взяв надувний круг, а Бараш- ні. Через це Лосяш міг довго хлюпатись в озері та не хвилюватись. А Барашу не можна було відпливати далеко від берега, бо він не вмів плавати. Бараш дуже засмутився через те, що не міг плавати далеко разом з Лосяшем.
- Діти, яке рішення Бараша призвело до того, що він не міг далеко відпливати від берега та плавати разом з Лосяшем?
- Рішення Бараша призвело до позитивного чи негативного наслідку?
- Які почуття тепер він відчуває?
- А як би ви вчинили у цій ситуації?
-Молодці! Ви впорались із цим завданням також, тому сміло отримуєте ще одну пелюстку!

3. Гра «Так чи ні»
-Діти, Крош підготував для вас незвичайне завдання. Він буде говорити певну ситуацію, а вам потрібно показати на сигнальних карточках зелений (так) або червоний (ні) кольори. Тобто показувати, чи правильно вчинили певні герої ситуації.
*Для того, щоб мати гарний настрій, потрібно кожного дня їсти 20 кг шоколаду. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що ж треба робити, аби мати гарний настрій?
* Аби бути здоровим, потрібно ходити цілий рік у літньому одязі. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що ж треба робити аби бути здоровим?
*Нюша почувається у безпеці, коли переходить дорогу на зелений колір світлофору(+)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
*Для того, щоб бути чистим, потрібно купатися в калюжах та багнюці.(-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- Які почуття у вас викличе купання в калюжі?
*Для того, щоб мати гарний імунітет, потрібно їсти багато фруктів. (+)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
*Аби виросли гарні овочі, їх не потрібно поливати водою та захищати від палючого сонця. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що потрібно робити аби урожай був гарним та великим?
* Для того щоб рано вставати, потрібно лягати спати о 1й годині ночі.(-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?

VI. Підсумок уроку
1)Підсумкова бесіда
-Яка була тема нашого уроку?
-Діти, які наслідки мають наші рішення?
-Які почуття викликають позитивні\негативні наслідки?
- Що ж таке правило «Світлофора»? Чому його потрібно дотримуватись?
- Які завдання ми сьогодні виконували?
- Що цікавого можна  розповісти батькам?
- Діти, а ось і остання пелюсточка нашої ромашки. А це значить, що ми сьогодні добре попрацювали і нам потрібно прощатись.
2) Прощання
-Діти, ми із Смішариками були дуже раді завітати саме до вашого класу. До побачення!
 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку