Тема. Рішення і наслідки
Мета: навчити дітей приймати власні рішення та відповідати за наслідки; пояснити необхідність приймати зважені рішення за допомогою «Правила світлофора»; розвивати уважність та логічне мислення; виховувати бажання бути самостійним та відповідальним.
Обладнання: презентація, жетони, сигнальні картки, казкові герої, зображальна наочність.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I.Організація класу
1. Привітання
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Хороші результати будемо мати.
2. Представлення
- Мене звати Анна Миколаївна, і сьогодні урок «Основ здоров’я» проведу у вас я.
3. Налаштування на роботу
- Подивіться, чи все необхідне для уроку лежить у вас на парті: підручник, ручка, зошит.
4. Введення елементу нестандартності
-Діти, по дорозі до школи я зустріла наших друзів з мультсеріалу «Смішарики». У тому краї, де живуть Смішарики, росте чарівна ромашка, але її пелюстки роздув вітер. А для того, щоб знову отримати чарівну ромашку, нам потрібно виконати завдання, за виконання яких ви отримаєте жетони.
II. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
-Діти, ви напевне знаєте, що Бараш частенько буває сумним і засмученим.
- А як ви гадаєте, чи впливає поганий настрій на його і на наше здоров’я? Чому?
- Діти, а як можна покращити наш настрій?
2. Вправа «Інтерв’ю»
- А ось і перше завдання від нашої чарівної ромашки. У нас є ось такий мікрофон. Я хочу взяти у деяких учнів інтерв’ю, аби вони порадили Барашу, що ж йому треба робити, аби покращити свій настрій. Можливо ви запропонуєте йому якісь ігри, у які самі грали.
-Молодці, діти! Ви добре впорались із цим завданням, тому сподіваюсь, що Бараш, завдяки вашим порадам завжди буде у гарному настрої! І за виконання цього завдання, ми можемо прикріпити нашу першу пелюстку!
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Повідомлення теми і мети уроку
-Діти, а сьогодні на уроці ми навчимося приймати рішення та поговоримо про наслідки наших рішень. Саме тому тема нашого уроку має назву «Рішення і наслідки».
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вступна бесіда
-Діти, подивіться на ось ці малюнки, це фрагменти із серій мультсеріалу «Смішарики».
-Розглянемо 1-й малюнок.
-Діти, як ви гадаєте, чи можна віднести цей фрагмент до серії «Абетка безпеки»? Чому?
-А як ви гадаєте, про що йшлося у цій серії? Яка головна думка?
-Розглянемо 2-й малюнок.
- Як ви гадаєте, цей фрагмент ми можемо віднести до серії «Абетка здоров’я» або «Абетка доброзичливості і толерантності»? Чому ви так вирішили?
- Які головні ознаки малюнка допомогли вам у виборі?
-А про що йшла мова у цій серії, судячи по цьому фрагменту? Яка головна думка?
-Розглянемо 3-й малюнок.
-Діти, як ви гадаєте, чи можна віднести цей фрагмент до серії «Абетка доброзичливості і толерантності»? Чому ви так вирішили?
-А про що йшла мова у цій серії, судячи по цьому фрагменту? Яка головна думка?
- Діти, а які ще казки і мультфільми вчать дбати про своє життя і здоров’я?
-Молодці! Ми добре з вами попрацювали, тому за виконання цього маленького завдання, ми додаємо до нашої ромашки ще 1 пелюстку!
2. Пояснення нового матеріалу вчителем
- Люди щодня приймають багато різних рішень. Ви ще першокласники, а тому багато важливих рішень за вас вирішують ваші батьки. Але є й такі рішення, які ви можете прийняти самі. Усі рішення людей мають наслідки-позитивні і негативні. Позитивні наслідки викликають у людей лише приємні почуття та емоції- радість, щастя, задоволення, вдячність, повагу. А негативні наслідки викликають у людей погані почуття: страх, сум, гнів або розпач.
-Хочу розповісти вам маленький секрет: для того, щоб ваші рішення мали лише позитивні наслідки, потрібно дотримуватись правила «Світлофора».
- А чи знаєте ви, що значить червони\жовтий\зелений колір у світлофорі?
- Отож бо, як і в світлофорі, так і у прийнятті рішень потрібно спочатку зупинитись(червоний колір), потім обдумати певну проблему та вибрати правильний для вас шлях її вирішення( жовтий колір), а потім вже діяти, тобто вирішувати проблему( зелений колір).
- Тому можна зробити невеликий висновок: усі дії у нашому житті призводять нас до якогось наслідка: позитивного або негативного. І для того, щоб ваші рішення мали лише позитивні наслідки-дотримуйтесь правила «Світлофора».
3.Перевірка первинного усвідомлення
-Діти, які наслідки мають наші рішення?
-Які почуття викликають позитивні\негативні наслідки?
- Що ж таке правило «Світлофора»?
4. Фізкультхвилинка
- Ви напевне втомились, тому зараз нам треба трохи розім’ятись.
- Діти, слідкуйте за моїми рухами, та повторюйте за мною!
Хома, хома, хом'ячок,
Полосатенький бочок
Хома раненько встає,
Щічки миє, лапки тре
Підмітає Хома хатку
І виходить на зарядку
Раз, два, три, чотири, п'ять
Хомка хоче сильним стать
V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота за малюнком
-Діти, а зараз розглянемо малюнок у підручнику на стор 121.
- Що робить дівчинка на 1,2,3,4,5,6 малюнку?
-Діти, а як ви гадаєте, яке рішення призвело до того, що дівчинка вранці проспала, мало не потрапила під авто та забула вдома зошит? Чому так сталося?
- Негативні чи позитивні наслідки виникли через її рішення?
- Як ви думаєте, а що тепер відчуває дівчинка?
-Як їй потрібно було вчинити?
- А чи траплялося подібне з вами, коли подібні дії призводили до негативних наслідків?
-Ось ми виконали ще одне завдання! Тому ще одна пелюстка повертається до нашої чарівної ромашки!
2.Гра «А що б вчинив ти?»
-Діти, а зараз Нюша хочу розповісти вам декілька історій , для того, щоб ви послухали їх та подумали, а щоб робили ви у такій ситуації.
а) Одного разу мені дуже захотілося шоколаду. Цілий день я їла лише шоколад і з’їла всі свої запаси солодкого, а їх було аж 5 кг. Наступного дня мені стало дуже погано.. На моєму лиці з’явилося багато червоних крапок-це була алергія! До мене прийшов лікар і наказав весь тиждень сидіти дома. Тепер мені не можна їсти солодкого…ееех
- Діти, яке рішення Нюші призвело до того, що в неї тепер алергія на шоколад і потрібно весь тиждень сидіти вдома?
-Її рішення призвело до позитивного чи негативного наслідку?
- Що ж тепер відчуває Нюша?
- А як би вчинили ви в цій ситуації?
б) Одного разу Бараш та Лосяш пішли до озера. Лосяш взяв надувний круг, а Бараш- ні. Через це Лосяш міг довго хлюпатись в озері та не хвилюватись. А Барашу не можна було відпливати далеко від берега, бо він не вмів плавати. Бараш дуже засмутився через те, що не міг плавати далеко разом з Лосяшем.
- Діти, яке рішення Бараша призвело до того, що він не міг далеко відпливати від берега та плавати разом з Лосяшем?
- Рішення Бараша призвело до позитивного чи негативного наслідку?
- Які почуття тепер він відчуває?
- А як би ви вчинили у цій ситуації?
-Молодці! Ви впорались із цим завданням також, тому сміло отримуєте ще одну пелюстку!
3. Гра «Так чи ні»
-Діти, Крош підготував для вас незвичайне завдання. Він буде говорити певну ситуацію, а вам потрібно показати на сигнальних карточках зелений (так) або червоний (ні) кольори. Тобто показувати, чи правильно вчинили певні герої ситуації.
*Для того, щоб мати гарний настрій, потрібно кожного дня їсти 20 кг шоколаду. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що ж треба робити, аби мати гарний настрій?
* Аби бути здоровим, потрібно ходити цілий рік у літньому одязі. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що ж треба робити аби бути здоровим?
*Нюша почувається у безпеці, коли переходить дорогу на зелений колір світлофору(+)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
*Для того, щоб бути чистим, потрібно купатися в калюжах та багнюці.(-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- Які почуття у вас викличе купання в калюжі?
*Для того, щоб мати гарний імунітет, потрібно їсти багато фруктів. (+)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
*Аби виросли гарні овочі, їх не потрібно поливати водою та захищати від палючого сонця. (-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
- А що потрібно робити аби урожай був гарним та великим?
* Для того щоб рано вставати, потрібно лягати спати о 1й годині ночі.(-)
-Діти, до яких наслідків це може призвести: позитивних чи негативних?
VI. Підсумок уроку
1)Підсумкова бесіда
-Яка була тема нашого уроку?
-Діти, які наслідки мають наші рішення?
-Які почуття викликають позитивні\негативні наслідки?
- Що ж таке правило «Світлофора»? Чому його потрібно дотримуватись?
- Які завдання ми сьогодні виконували?
- Що цікавого можна розповісти батькам?
- Діти, а ось і остання пелюсточка нашої ромашки. А це значить, що ми сьогодні добре попрацювали і нам потрібно прощатись.
2) Прощання
-Діти, ми із Смішариками були дуже раді завітати саме до вашого класу. До побачення!