Ознайомити учнів із правилами поведінки в ситуації, якщо заблукав, загубився, відстав від класу, вчити учнів називати людей, до яких можна звернутися по допомогу; розвивати навички правильної поведінки; виховувати впевненість та силу волі.
ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ...
Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки в ситуації, якщо заблукав, загубився, відстав від класу, вчити учнів називати людей, до яких можна звернутися по допомогу; розвивати навички правильної поведінки; виховувати впевненість та силу волі.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
— Який одяг і взуття слід обирати для прогулянок?
— Розкажіть, як ви одягаєтеся на прогулянку на природу влітку, взимку.
— У які ігри на природі ви любите грати?
— Ви вже знаєте, як безпечно поводитись у різних життєвих ситуаціях, до кого можна звернутися по допомогу. А от якщо поблизу нікого немає — людина залишається наодинці? Як діяти? Які небезпеки можуть загрожувати на природі?
2. Робота із загадкою
- Я і в місті, і в селі.
Навколо мене стоять будинки
Великі й малі. (Вулиця)
— Чи можете ви заблукати на своїй вулиці?
— Але у нашому місті багато вулиць. І кожна з них приховує небезпеку.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся у випадках, якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда – розповідь «Правила безпечної поведінки»
— Діти, скажіть, хто-небудь з вас колись губився? (Відповіді дітей.)
— Що ви при цьому відчували?
— Як ви виходили з цієї ситуації?
— Ви загубилися! Ви виявилися одні далеко від будинку! Що необхідно робити в першу чергу? (Відповіді дітей.)
2. Перегляд відео про правила поведінки у випадку, коли загубився.
https://www.youtube.com/watch?v=ilmlgHbvUFo
Запам'ятайте, до кого можна звернутися по допомогу!
• На вулиці. Попроси допомоги у міліціонера або у водія громадського транспорту.
• У магазині. Підійди до касира чи продавця і скажи, що ти загубився.
• У метро. Звернися до чергового по станції або до чергового біля ескалатора.
— Як можна попросити про допомогу?
— Що слід розповісти про себе?
Висновок. Якщо ви заблукали, слід попросити допомоги в тих, хто у цьому місці працює. Але ви й самі можете «знайтися». Необхідно добре знати свій домашній номер телефону, телефони рідних, робочі телефони батьків. Якщо немає до кого звернутися, можна зателефонувати безкоштовно в міліцію — 102 — і розповісти, де ви і що трапилося.
3. Робота за підручником (с. 115-117)
— Розгляньте фотографію на с. 115. Чому не можна вирушати на природу самому, без дорослих — батьків, учителів?
— Розгляньте малюнок на с. 116. Як слід поводитися, щоб не заблукати?
— Що слід робити, якщо ви загубили-таки дорогу, відстали від дорослих?
4. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=XKxGsRzzF0U
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Я починаю, ти закінчуєш»
1) Якщо я заблукав у місті, то я…
2) Якщо я заблукав у лісі, то я…
3) Якщо я загубився, то я…
4) Якщо я відстав від класу під час походу, то я…
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1. Гра «Інтерв'ю»
— Що робитимеш, коли заблукаєш у лісі, горах чи степу?
— Чого не робитимеш?
— Які поради запам’ятав?
— Що було новим і незвичним?