8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Презентація "Безпека дорожнього руху"

Про матеріал
Презентація на тему: Безпека дорожнього руху. Цікава презентація для дорослих та дітей. Кожен має знати безпеку дорожнього руху.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Безпека дорожнього руху

Номер слайду 2

Безпека дорожнього руху - це комплекс та система правил, заходів і засобів, що забезпечують умови безпечного дорожнього руху, які спрямовані на захист і збереження життя і здоров'я активним та пасивним учасникам дорожнього руху, а також, захист і збереження довкілля та майна.

Номер слайду 3

Проблема безпеки дорожнього руху носить багатогранний характер, безпосередньо пов'язана з економічною та соціальною сферами життя суспільства. З усією певністю можна сказати, що від рівня дозволяння цієї проблеми багато в чому залежить стабільність нашого суспільного організму, його нормальне функціонування. Темпи розвитку автомобільного транспорту в нашій країні досить високі і перевершують відповідні показники для багатьох країн світу. Якщо врахувати, що в даний час автомобілями перевозиться велика частина всіх вантажів і пасажирів, то стає зрозумілою необхідність безперебійної та безпечної роботи цього виду транспорту, максимального зниження негативних наслідків масової автомобілізації.

Номер слайду 4

З появою автомобілів, виникло питання, як забезпечити безпеку їх руху та безпеку пішоходів. Для цього були створені правила дорожнього руху, які обов'язкові для виконання всіма учасниками дорожнього руху. Вони встановлюють єдиний порядок руху на всій території України. Виконання цих правил – запорука у збереженні свого життя на дорозі.

Номер слайду 5

Учасник дорожнього руху – особа, яка бере безпосередньо участь у процесі руху на дорозі. Всяка вулиця складається з проїзної частини, узбіччя та тротуару. Проїзна частина – це елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів. Край проїзної частини – умовна чи позначена лінія на проїзній частині в місці її прилягання до узбіччя, тротуару, смуги для руху трамваїв тощо. Тротуар – елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном. Пішохідна доріжка – це доріжка з покриттям, яка призначена для руху пішоходів.

Номер слайду 6

Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лінії тротуарів або узбіч. Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїзної частини у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і лише після того, як пішохід оцінить відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість та впевниться у відсутності небезпеки.

Номер слайду 7

У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами регулювальника або світлофора. Пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, і можуть продовжити перехід лише тоді, коли переконаються в безпеці подальшого руху. Переходячи вулицю, подивись ліворуч, а дійшовши до середини проїжджої частини, - подивись праворуч.

Номер слайду 8

ОБОВ'ЯЗКИ ПІШОХОДІВПішоходи повинні рухатися по тротуарах чи пішохідним доріжкам, а при їхній відсутності — по узбіччях. Пішоходи, що перевозять чи переносять громіздкі предмети, а також особи, які пересуваються в інвалідних колясках без двигуна, можуть рухатися по краї проїзної частини, якщо їхній рух по тротуарах чи узбіччям створює перешкоди для інших пішоходів. При відсутності тротуарів, пішохідних чи доріжок узбіч, а також у випадку неможливості рухатися по них пішоходи можуть рухатися по велосипедній чи доріжці йти в один ряд по краї проїзної частини. Поза населеними пунктами при русі по проїзній частині пішоходи повинні йти назустріч руху транспортних засобів. Особи, що пересуваються в інвалідних колясках без двигуна, що ведуть мотоцикл, мопед, велосипед, у цих випадках повинні випливати по ходу руху транспортних засобів. Рух організованих піших колон по проїзній частині дозволяється тільки по напрямку руху транспортних засобів по правій стороні не більш ніж по чотирьох людини в ряд. Попереду і позад колони з лівої сторони повинні знаходитися супровідні з червоними прапорцями, а в темний час доби й в умовах недостатньої видимості — із включеними ліхтарями: попереду — білого кольору, позаду — червоного. Групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а при їхній відсутності — і по узбіччях, але лише у світлий час доби і тільки в супроводі дорослих.

Номер слайду 9

Пішоходи повинні перетинати проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі по підземним і надземної, а при їхній відсутності - на перехрестях по лінії чи тротуарів узбіч. При відсутності в зоні видимості чи переходу перехрестя дозволяється переходити дорогу під прямим кутом до краю проїзної частини на ділянках без розділової смуги й огороджень там, де вона добре проглядається в обидва боки. У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами чи регулювальника пішохідного світлофора, а при його відсутності — транспортного світлофора. На нерегульованих пішохідних переходах пішоходи - можуть виходити на проїзну частину після того, як оцінять відстань до транспортних засобів, що наближаються, їхня швидкість і переконаються, що перехід буде для них безпечний. При перетинанні проїзної частини поза пішохідним переходом пішоходи, крім того, не повинні створювати перешкод для руху транспортних засобів і виходити через транспортний засіб, що коштує, чи іншої перешкоди, що обмежує оглядовість, не переконавши у відсутності транспортних засобів, що наближаються.

Номер слайду 10

Вийшовши на проїзну частину, пішоходи не повинні чи затримуватися зупинятися, якщо це не зв'язано з забезпеченням безпеки руху. Пішоходи, що не встигли закінчити перехід, повинні зупинитися на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків. Продовжувати перехід можна, лише переконавши в безпеці подальшого руху і з урахуванням сигналу світлофора (регулювальника). При наближенні транспортних засобів із включеними проблесковым маячком синього чи кольору маячками синього і червоного кольорів і спеціальним звуковим сигналом пішоходи зобов'язані утриматися від переходу проїзної частини, а повинні уступити дорогу, що знаходяться на ній, цим транспортним засобам і негайно звільнити проїзну частину. Очікувати маршрутний транспортний засіб і таксі дозволяється тільки на піднятих над проїзною частиною посадкових площадках, а при їхній відсутності — на чи тротуарі узбіччі. На зупинних пунктах, не обладнаних піднятими посадковими площадками, дозволяється виходити на проїзну частину для посадки в транспортний засіб лише після його зупинки. Після висадження необхідно, не затримуючи, звільнити проїзну частину.

Номер слайду 11

Пішоходам забороняється:виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину;переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлене огородження;рухатися по дорозі, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.

Номер слайду 12

Водій – особа, яка бере участь в дорожньому русі при керуванні механічними транспортними засобами.

Номер слайду 13

Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій має:перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплексність транспортного засобу, правильність розташування та кріплення вантажу;стежити за технічним станом транспортного засобу в дорозі;на автомобілях обладнаннях засобами пасивної безпеки користуватися ними і не перевозити пасажирів, не пристебнутих ременями безпеки.

Номер слайду 14

Водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб пропустити пішоходів, для яких може бути створена перешкода чи небезпека.

Номер слайду 15

ЗАСТОСУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ СИГНАЛІВВодії транспортних засобів оперативних і спеціальних служб із включеним проблесковым маячком синього кольору, виконуючи невідкладне службове завдання, можуть відступати від вимог розділів 6 (крім сигналів регулювальника). Додатково до проблесковому маячку синього кольору може бути включений маячок червоного кольору. Для одержання переваги перед іншими учасниками руху водії таких транспортних засобів повинні включити проблесковый маячок синього кольору і спеціальний звуковий сигнал. Скористатися пріоритетом вони можуть, тільки переконавши, що їм звільняють дорогу. Цим же правом користаються водії транспортних засобів, супроводжуваних транспортними засобами оперативних і спеціальних служб у випадках, установлених дійсним пунктом Правил. При наближенні транспортних засобів із включеними проблесковым маячком синього кольору і спеціальним звуковим сигналом водії зобов'язані звільнити дорогу для забезпечення безперешкодного проїзду цих і супроводжуваних ними інших транспортних засобів, на яких повинний бути включений ближнє світло фар. Наближаючи до транспортного засобу, що коштує, із включеним проблесковым маячком синього кольору, водій повинний знизити швидкість, щоб мати можливість негайно зупинитися в разі потреби. Проблесковий маячок жовтогарячий чи жовтий кольори не дає переваги в русі і служить для попередження інших учасників руху про небезпеку.

Номер слайду 16

Безпечний інтервал - відстань між боковими частинами транспортних засобів, що рухаються, або між ними та іншими об'єктами, за якої гарантована безпека дорожнього руху. Безпечна дистанція - відстань до транспортного засобу, що рухається попереду тією ж смугою, яка у разі його раптового гальмування або зупинки дасть можливість водієві транспортного засобу, що рухається позаду, запобігти зіткненню без здійснення будь-якого маневру. Безпечна швидкість - швидкість, за якої водій має змогу безпечно керувати транспортним засобом та контролювати його рух у конкретних дорожніх умовах. Головними складовими безпеки дорожнього руху, що залежать від водія, є:rrr

Номер слайду 17

Пасажири зобов'язані:при поїздці на транспортному засобі, обладнаному ременями безпеки, бути пристебнутими ними, а при поїздці на мотоциклі — бути, у застебнутому мотошоломі; посадку і висадження робити з боку чи тротуару узбіччя і тільки після повної зупинки транспортного засобу. Якщо посадка і висадження неможливе з боку чи тротуару узбіччя, воно може здійснюватися з боку проїзної частини за умови, що це буде безпечно і не створить перешкод іншим учасникам руху.

Номер слайду 18

Пасажирам забороняється:відволікати водія від керування транспортним засобом під час його руху;при поїздці на вантажному автомобілі з бортовою платформою стояти, сидіти на чи бортах на вантажі вище бортів;відкривати двері транспортного засобу під час його руху.

Номер слайду 19

Організація дорожнього руху - це комплекс інженерних та організаційних заходів надорожньої мережі щодо забезпечення безпеки учасників руху, оптимальноїшвидкості і зручності руху транспортних засобів. Діяльність служб організації руху спрямована на те, щоб спростити орієнтування водіїв на маршруті, допомогти вибрати їм оптимальну швидкість, створити умови для більш швидкого проїзду маршрутних транспортних засобів, забезпечити безпеку всіх учасників дорожнього руху.

Номер слайду 20

Одним зметодів організації руху є введення певних обмежень порядкуруху для його учасників. В більшості своїй вводяться обмеження - цевимушена міра, спрямована на підвищення безпеки руху, пропускноїздатності дорожньої мережі, зменшення шкідливого впливу транспортних засобівна навколишнє середовище.

Номер слайду 21

Організація руху на вулично-шляхової мережі забезпечується переважно з допомогою дорожніх знаків, розмітки, світлофорів, різних огороджуючих і направляючих пристроїв. Порядок руху на перехрестях організується з допомогою світлофорів. Разметка дозволяє найкраще розподіляти транспортні засоби на проїзній частині підвищити ефективність використання. Водночас розмітка служить найважливішим засобом зорового орієнтування водіїв. Дорожні знаки регулюють поведінка водіїв практично переважають у всіх найбільш типових ситуаціях та забезпечують безпеку руху.

Номер слайду 22

Якщо звернутися до явища безпеки, то слід окреслити принаймні чотири її суттєві ознаки:універсальність: безпека турбує всіх людей, оскільки має загальні загрози нормальному життю;взаємозалежність складників: безпека нині більше не стосується тільки окремої людини, соціальної групи чи навіть країни;підконтрольність розвитку подій: про безпеку можна говорити тільки тоді, коли та чи інша небезпека виявляється на ранніх стадіях виникнення. Значно дешевше і гуманніше діяти на ранніх етапах і діяти відповідно з розвитком подій, ніж пускати події на самоплив;проблемність людського життя, яка не дає змоги повністю розв'язати проблему безпеки особи, домагатися абсолютної ліквідації небезпеки. Усяка діяльність потенційно небезпечна, тому що завжди несе деякий ризик.

pptx
Додано
28 квітня
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку