Тема. Різдвяна подорож Скруджа в часі і просторі як можливість переосмислити своє життя.

Про матеріал

Тема. Різдвяна подорож Скруджа в часі і просторі як можливість переосмислити своє життя.

Якщо немає Різдва в твоєму серці,

ти не знайдеш його і під ялинкою.

Рой Сміт

Перегляд файлу

Тема. Різдвяна подорож Скруджа в часі і просторі як можливість переосмислити своє життя.

                                                                                             (Слайд №1)

Цілі:

НАВЧАЛЬНА - продовжити вдосконалювати навички роботи з текстом, вчитися використовувати свої теоретичні знання при аналізі тексту;

РОЗВИВАЮЧА - розвивати вміння вести дискусію, бути переконливим у відстоюванні своєї точки зору;

ВИХОВНА - допомогти учням отримати моральні уроки з пропонованого для читання твору.

Хід уроку

 

Якщо немає Різдва в твоєму серці,

ти не знайдеш його і під ялинкою.

Рой Сміт (Слайд №2)

I. Мотивація навчальної діяльності

1.Бесіда

- Чи вірите ви в дива?

- Чи часто чудеса відбуваються зі звичайними людьми?

- Кажуть, що в Різдвяну ніч чудеса відбуваються найчастіше, чи так це?

Як ви розумієте ці слова?

 

Мета нашого уроку - навчитися аналізувати зміст художнього твору, спробувати зрозуміти, що посприяло до переродження особистості головного героя.

Запишіть число і тему уроку в зошити.

III. Вивчення нового матеріалу

Отже, чекаючи незвичайних пригод, перенесемося на крилах фантазії в засніжену Англію (Звучить англ. Колядка)

                                                                                               (Слайд №3)

Група хлопців отримала випереджаюче завдання, вони допоможуть нам зануритися в різдвяну атмосферу. Я попросила їх приготувати інформацію про різдвяні традиції в Англії 19в.

1.Учень. До власне різдвяних свят в Британії слід віднести три дні: 24 грудня (Різдвяний святвечір), 25 грудня (Різдво) і 26 грудня (день Св. Стефана, більше відомий в Англії як День різдвяних подарунків - Boxing Day).

                                                                                               (Слайд №4)

2.Учень. Різдвяну ялинку завішували фруктами (були популярні апельсини), квітами, випічкою, цукерками, зацукрованими фруктами і невеликими подаруночками на кшталт в'язаних сумочок, брелоків або играшек. Кожен гість отримував потім одну з цих прикрас в якості подарунка. (Слайд №5)

3. Учень. Обов'язковою стравою на різдвяному столі був  птах (у тих, хто міг її собі дозволити), і до її купівлі теж готувалися заздалегідь. Ті, хто не міг дозволити собі і цього, задовольнялися кроликом. Ще одним блюдом, про який слід було подбати завчасно, був різдвяний пудинг. (Слайд №6)

4. Учень. Неодмінним звеселянням під час різдвяного обіду були хлопавки. Хлопавки клали поруч з серветкою у кожної тарілки, або, іноді, на саму тарілку. Часто все сідали за стіл, кожен брав свою хлопавку за один кінець правою рукою, схрещував руки перед собою і лівої схоплюються за хлопавку сусіда. Потім всі одночасно тягнули - виходив неймовірний шум, який всіх дуже розважав. (Слайд №7)

Бесіда.

- Який настрій опановує вами в Різдво?

- Що означає вираз «Дух Різдва»?

- Які християнські традиції пов'язані з цим святом?

IV. Теорія літератури. (Слайд №8)

Кого вважають засновником жанру святочного оповідання?

Які жанрові особливості святочних оповідань ви знаєте?

Жанрові особливості різдвяного (святочного) розповіді

Дія різдвяного (святочного) оповідання відбувається під час зимових свят: Різдва, святок, Нового року. У різдвяному оповіданні завжди відбувається яке-небудь надприродне чудо, подібно до того, як з приходом в світ Ісуса Христа чудо осяяло життя кожної людини. У різдвяному оповіданні можуть бути присутніми мотиви ворожіння, ряжень, сновидіння.

Більшість святочних оповідань починається з опису нещасть і бід героїв, але закінчуються щасливо. Як правило, в творах цього жанру мають місце містичні явища, привиди, духи, і диво відбувається за участю потойбічних сил. Традиційний мотив святочного оповідання - боротьба добра зі злом - пояснюється подвійною природою самих святок, різдвяних днів: згідно з повір'ями, в цей час нежить приходить на землю лякати християнський люд. Але Різдво - це і пора чудес, проявів милості Бога до людей.

(На дошці:

 1.Події відбуваються напередодні свята Різдва, під час святок.

 2. Відбуваються містичні явища.

3.Страданія, тяжке становище героїв на тлі загального свята і веселощів.

4. Щасливий фінал.)

 

V. Аналіз художнього твору

Ми з вами прочитали твір Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», давайте згадаємо головних героїв цієї повісті.

(Відповіді учнів)

Я хочу, щоб ви простежили, як сприймають свято Різдва герої твору (усно)

(Слайд №9)

Племінник

я все одно вірю, що Різдво приносить мені добро і буде приносити добро. Тож хай живе Різдво!

Джентльмени, збирачі пожертвувань

 У ці святкові дні, пане Скрудже, більше, ніж коли-небудь, личить нам у міру сил піклуватися про бідних і знедолених, які особливо страждають у таку сувору пору року.

Клерк та його сім”я

Звичайно, все це убого і заурядно і, тим не менше, вс тут були щасливі, задоволені один одним, раді святу і вдячні долі.

Эбінізер Скрудж

Веселі Святки! Веселі Святки! Та йди ти зі своїми Святками! Що таке Святки для таких як ти? Це означає, що пора платити за рахунками, а грошей хоч конем грай ..

 

(Відео уривок з фільму «Скрудж») (Слайд №10)

 

1. Давайте ближче познайомимося з головним героєм.

Знайдіть в тексті слова, які дають характеристику образу Скруджа спочатку твори.

 ( «Якщо Скрудж прикладав до якогось документу руку цей папір мав на біржі вагу") з діловою хваткою, цинічно-практичний ( «день похорону свого друга він відзначив укладенням вельми вигідної угоди»). Автор називає його «сквалига", "старим гріховодником»: «От уже хто вмів вичавлювати соки, витягати жили, забивати у труну, загарбували, вимагати».

У вас на партах лежать листочки з таблицею, яку ви зможете заповнити, тільки проаналізувавши образ головного героя, його вчинки.

Знайдіть в тексті, як поводився Скрудж в день напередодні Різдва, і запишіть в таблицю коротко.

(Робота в парах) Слайд №11

 

 

 

Ебінізер Скрудж -

значущу міну, з діловою хваткою, сквалига, прихований, замкнутий, самотній, не людина, а кремінь.

 

 

Перед Різдвом

У Різдвяний ранок

 

 

 

 

2. Давайте згадаємо, хто прийшов до Скруджа ввечері напередодні Різдва?

(Інсценізація) музика звук ланцюгів

Послухай мене! - скрикнув привид. - Мій час минає.

   - Я послухаю - сказав Скрудж, - але пожалій мене. Джейкоб, що не висловлювався так піднесено. Прошу тебе, говори простіше!

   - Як сталося, що я став перед тобою, у вигляді, доступному твоєму зору, - я тобі не відкрию. Незримий, я сидів коло тебе день за днем.

   Відкриття було не з приємних. Скруджа знову затрясло як в лихоманці, і він витер виступав на лобі холодний піт.

І, повір мені, це була не легка частина мого проби, - продовжував привид. - І я прибув сюди цієї ночі, щоб донести тобі, що для тебе ще не все втрачено. Ти ще можеш уникнути моєї долі, Ебінізер, бо я поклопотався за тебе.

   - Ти завжди був мені другом, - сказав-Скрудж. - Дякую тобі.

   - Тебе відвідають, - продовжував привид, - ще три Духа.

   Тепер і у Скруджа відвисла щелепа.

   - Чи не про це ти поклопотався, Джейкоб, чи не в цьому моя надія? запитав він слабким голосом.

- В цьому.

   - Тоді ... тоді, може, годі й говорити, - сказав Скрудж.

   - Якщо ці Духи не з'являться тобі, ти підеш по моїх стопах - сказав привид. - Отже, чекай першого Духа завтра, як тільки проб'є Час після півночі.

   - А чи не можуть вони прийти всі одразу, Джейкоб? - несміливо запитав Скрудж. - Щоб вже скоріше з цим покінчити?

   - Чекай другого на наступну ніч в той же час. Чекай третього - на третю добу опівночі, з останнім ударом годинника. А зі мною тобі вже не судилося більше зустрітися. Але дивись, для свого ж блага запам'ятай твердо все, що сталося з тобою сьогодні.

3.Бесіда

- Які ланцюга носив на собі колишній компаньйон Скруджа?

- Збулося чи пророцтво Марлі?

- Що сталося потім?

- Куди відправив Скруджа Дух уже минулого Різдва?

- Яким було дитинство Скруджа?

- Що побачив герой, подорожуючи з Духом Нинішнього Різдва?

- Що налякало Скруджа в Майбутньому?

- Як ви думаєте, що підштовхнуло героя звернутися з благанням до Духа Майбутніх Свят?

Зачитайте ці слова.

(Самотнє життя і байдужість оточуючих так вразили Скруджа, що він звернувся з благанням: "Я скупаю своє Минуле Нинішнім і Майбутнім, і спогади про трьох Духів завжди будуть жити в мені"!)

- Подумайте, для чого Скруджу послані подорожі. (З метою виправлення помилок життя.)

- Як переплітаються в творі реальність і фантастика?

4. Коментар учителя.

- У творі досить тісно переплітається реальне і фантастичне. Поруч з незвичайними подорожами, Парфумами, привидами автор зображує важке життя бідного люду, їх бідності, горя, голоду, страждань. Однак, саме вони володіють найбільшим багатством - мають добру душу, щирість, милосердя, співчуття.

За Різдвяну ніч Скрудж тричі здійснював подорожі, після кожного з яких він заново переосмислював прожите життя.

Як змінився головний герой повісті поле Різдвяної ночі?

( заповнити таблицю)

Куди Скрудж пішов святкувати Різдво?

Відео (Скрудж і Тімі)

VI. Рефлексія.

- Що хотів сказати своїм твором автор?

- Що корисного почерпнули для себе?

- Що сподобалося на уроці?

- давайте разом складемо сінквейн на тему «Різдво»

Створення сенквейна на тему «Різдво».

1. Різдво.

2. Радісне, щасливе.

3. Радіємо, вітаємо, даруємо.

4. Вся родина збирається разом.

5. Свято.

• Чи згодні ви зі словами одного з героїв «Різдвяної пісні ...»,

що це день, «... коли все людські серця стають ширшими, коли вся

 земля сяє від світла віри, надії на добро і щастя »? Чому?

VII. Підсумок уроку.

- Різдвяна історія Ч. Діккенса схожа на казку зі щасливим кінцем. Як і кожна казка, вона має свій підтекст. Письменник нагадує людям, що часто в своїх нещастях винні вони самі, в їх руках - змінити життя на краще, жити в мирі та злагоді, бути добрими і милосердними. Потрібно хоча б іноді аналізувати свої вчинки, і тоді стануть зрозумілими помилки, які треба виправляти завжди вчасно. Так думав письменник, який бажав бачити всіх людей щасливими, він змушував їх замислюватися над власним життям.

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку