Тема: Робота з пластиліном. Ліпка композиції «В царстві Нептуна»

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 2 класу на тему: Робота з пластиліном. Ліпка композиції «В царстві Нептуна», чудово підійде для учнів з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема: Робота з пластиліном. Ліпка композиції «В царстві Нептуна»

Мета: розширювати поняття про пропорції тіл тварин, навчити учнів відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення; дати поняття такими словами, як композиція, композиційний матеріал; розвивати дрібну моторику рук, уяву, фантазію; виховувати любов до тварин, акуратність при роботі.

Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дошка для ліплення, клейонки, серветки для витирання рук.

Обладнання: презентація до уроку; наочність – виготовлена композиція «В царстві Нептуна» .

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I. Організація класу

Відпочинок наш кінчається,

Робота починається.

Старанно будемо ми працювати,

Щоб чогось навчитися.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

а) бесіда з елементами розповіді

- Малята, що ж таке пластилін?

Пластилін - це м'яка маса з суміші глини, воску та барвників, яку використовують для ліплення невеликих за розміром моделей. На відміну від глини він не сохне, зберігає пластичність і щільність, не дає тріщин, не змінює форму. Пластилін буває різних кольорів. (Інформація з підручника ст.86.)

- Які властивості пластиліну? (Не вимагає спеціальної підготовки матеріалу перед початком роботи і обробки вже закінчених виробів, м'який і пластичний, окремі деталі легко і надійно приєднуються одна до одної, Можна легко згорнути калачиком, сплюснути)

- Які інструменти використовують при роботі з пластиліном? (Стеки,ножі)

- А що таке композиція? (Композиція (образотворче мистецтво) - організуючий компонент художньої форми, що надає твору єдність і цілісність, підчиняє його елементи один одному і всьому задуму художника).

Композиційний матеріал - штучно створений неоднорідний суцільний матеріал, що складається з двох або більше компонентів з чіткою межею поділу між ними.

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні до нас в гості прийшов Нептун. Він просить нашої допомоги. Чи знаєте ви хто такий Нептун? (підводний цар). Правильно, йому дуже сумно одному в своєму царстві і він просить нас допомогти знайти йому друзів.

- Сьогодні я пропоную вам познайомитися з жителями Підводного царства Нептуна. Подивіться на фотографію, що ви бачите в акваріумі?( Тут плавають рибки, ростуть водорості)

4cc16ca076c78bb4cf1ae849389a0321.jpg.jpg

- Які ви уважні, так багато всього помітили! А ось у мене є багато акваріумів, але всі вони порожні, давайте поселимо туди рибок, і тоді у нас вийде ціле підводне царство!

ІV.Повідомлення навчального матеріалу

1.Бесіда 

- Нам, можна сказати, пощастило: давним-давно пластилін був тільки одного кольору – білий. А ще раніше його взагалі не було. Справжнім винахідником пластиліну вважається Джо Маквікер з Цинцинаті. Він, власне, і не збирався нічого винаходити, а випустив просту віконну мастику. На щастя для Маквікер, його сестра, яка працювала в дитячому садку, стала використовувати його для ліплення, замість глини.

Сьогодні пластилін – чудовий матеріал для численного використання. На відміну від глини та воску він залишається м’яким, практично не твердне і не засихає, а завдяки широкому спектру кольорів дозволяє досягти будь-якого відтінку. І навіть якщо в коробці всього 6 чи 8 кольорів, можна досягти ширшої палітри за умови, якщо знати правила змішування пластиліну.

Сьогодні виробляють два види пластиліну: парафіновий і восковий.

 

1668_G_1389045068305.jpgotstirat_plastelin_1.jpg

Парафіновий     Восковий

 

Залежно від консистенції пластилін ділиться на три групи:

Твердий, який не часто рекомендують, бо він кришиться під час роботи, його важко розім’яти навіть дорослому;

Середньої твердості, який неважко розім’яти при кімнатній температурі, він гарно тримає форму і не вигорає на сонці, тому саме цей пластилін рекомендують для виготовлення фігурок;

М’який пластилін здебільшого продається у вигляді товстих олівців чи брусків, він дуже пластичний, легко ліпиться, тримає форму.

2. Розповідь про життя та творчість В.Ватагіна

Василь Олексійович Ватагін - російський графік, скульптор, один з кращих художників-анімалістів XX століття.

Стиль робіт Ватагіна початку 1900-х років складався під впливом його численних подорожей по Росії і за кордоном. Він об'їздив північ і південь Росії, протягом кількох років малював в зоопарках Європи, збираючи матеріал про екзотичних тварин для Московського університету, відвідав Грецію, Сицилію, Константинополь. Сторінки його альбомів заповнені малюнками звірів упереміж з начерками руїн Акрополя, Олімпії, Мікен, акварельними краєвидами Палермо, Неаполя, Помпеї. Він залишив кілька десятків грубезних папок з малюнками і акварелями, по них можна простежити всю складну і різноманітну «географію» його життя.

Перші скульптурні досліди Ватагіна відносяться до 1908 року і носять сліди наслідування єгипетському мистецтву - це рельєфи «Кондор», «Бізон», «Мавпа», кругла скульптура в дереві та камені. Одна з кращих робіт цього періоду - «Голова білого ведмедя» (1911, дерево). Потужна, виразна, вирубана конкретно і сміливо, - скульптура створює образ, повний «звіриного гідності». Звернення до єгипетського мистецтва і до дерева як матеріалу, що вимагає більш умовного рішення форми, було частиною свідомої боротьби художника з подолання властивою йому схильності до натуралізму.

Все життя В. А. Ватагін малював, ліпив, вирізав з дерева і тесав з каменю звірів.

3. Фізкульхвилинка.

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

4. Повторення правил техніки безпеки

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ДО ПОЧАТКУ ЗАНЯТЬ

1. Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи.

2. Уважно прослухавши вчителя та після отримання завдання, ретельно перевірити справність інвентарю, інструментів особистого користування, наявність матеріалів для виконання завдання.

 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ

1. Роботу можна розпочинати лише з дозволу вчителя.

2.Не можна працювати несправним і тупим інструментом, використовувати інструмент лише за призначенням.

3.Слід користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

4. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.

5. Під час роботи учень має утримувати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ

1. Прибрати своє робоче місце: скласти відповідний інвентар.

2. Вимити руки з милом та витерти рушником.

ПРАВИЛА РОБОТИ З ПЛАСТИЛІНОМ:

1) виділити місце для роботи з пластиліном.

2)акуратно користуватися пластиліном, не бруднити стіл, одяг, ліпити на дощечці, не брати пластилін в рот.

3)використовувати в роботі стеки тільки під керівництвом вчителя.

4)після роботи з пластиліном привести в порядок робоче місце; очистити від пластиліну дошки, протерти стіл мокрою ганчіркою.

5)після закінчення роботи діти повинні спочатку ретельно витерти руки паперовою серветкою, а потім вимити руки теплою водою з милом, насухо витерти рушником.

6)зберігати пластилін в спеціальних коробках, в строго відведених місцях.

V.Практична робота

1. Планування трудових дій

- Давайте розглянемо трохи краще цих рибок, якого вони кольору? (червоні, жовті, сині, зелені) А які частини тулуба ви бачите?(голова, черевце, хвіст, плавники) Молодці! А водорості - травичка в акваріумі, якого кольору?(зеленого). Що ще ви помітили в акваріумі? (равликів, пісочок, камінчики) Які ви уважні, так багато всього помітили! А ось у мене є багато акваріумів, але всі вони порожні (показує силуети акваріума з картону), давайте поселимо туди рибок, і тоді у нас вийде ціле підводне царство для Нептуна!

- Сьогодні ми намалюємо картину пластиліном. Почнемо разом малювати рибок, вибирайте, дітки, пластилін.

Алгоритм виготовлення рибки

  1.                   відщипуємо від великого шматка пластиліну маленький шматочок і скочуємо його в кульку в долонях круговими рухами.
  2.                   кладемо нашу кульку в акваріум, натискаємо на неї пальчиком і розмазуємо пластилін вгору. Потім знову ставимо пальчик на цю кульку, натискаємо на нього і розмазує тепер вниз. У нас вийшов тулуб рибки і плавники. Чого не вистачає нашій рибці?(Голови, хвоста.)
  3.                   хвіст ми зробимо, як і плавники, розтягуючи пластилін від середини вправо або вліво.
  4.                   для голови скачаємо ще одну маленьку кульку і закріпимо її з іншого боку тулуба, натиснувши на неї пальчиком.
  5.                   Ось і вийшла рибка!

- Але одній рибці нудно в акваріумі жити, давайте ще кілька рибок зробимо.

- А на дні акваріума ми зробимо пісочок. Якого він буде кольору?(Жовтий, коричневий)

Алгоритм виготовлення піску

1) вибирайте собі пластилін жовтого або коричневого кольору.

2) візьмемо від пластиліну шматочок і скачаємо ковбаску ось так!

3) ковбаску покладемо на дно акваріума і придавимо пальчиками по всій довжині.

- Молодці! А на пісочку зараз виростуть водорості - травичка в акваріумі. Якого вона кольору?(Зеленого)

Алгоритм виготовлення водоростей

  1.                   взяли зелений пластилін.
  2.                   відтягнули від нього маленький шматочок і прямими рухами в долонях скачали невелику ковбаску.
  3.                   покладіть на пісочок, з пісочку виростуть водорості: натиснемо пальчиком і потягнемо вгору. Ось які водорості вийшли у нас!

2. Виконання творчої роботи

- Зверніть увагу, що перед тим, як розміщати деталі в акваріумі, нам потрібно вибрати правильне розташування – композицію. А потім прикріплювати деталі до картону.

 Учні виконують роботу під керівництвом учителя. Коли композиція задовольнить учня — її можна прикріплювати.

- Молодці, а що б рибки не сумували, можна виготовити інших жителів. Наприклад восьминіга, зірочку.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1.                   Оцінювання учнівських робіт

- Які доповнення ви внесли в свої композиції?

- Давайте ми зараз зробимо виставку з наших композицій. (Діти представляють класу свої композиції.)

- Ви все добре впоралися з роботою, і кожен з вас отримає оцінку.

VI. Підбиття підсумків

- Що таке композиція?

- Яку композицію, ми робили на уроці?

- З яким матеріалом ми працювали?

VII. Прибирання робочих місць

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку