Мета: навчити послідовності дій під час виготовлення виробів з природнього матеріалу; розвивати охайність, самостійність, взаємодопомогу; виховувати бережливе ставлення до матеріалу, економне використання матеріалів.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми:
Інтегровані методи: «Ланцюжок запитань».
Здоров’язберігаючі технології: пальчикова гімнастика, фізкультхвилинка.
Обладнання: клей, шаблони, лист картону, крупа, простий олівець, пензлик, зразок виробу.
Матеріали, інструменти: картон, пензлик, клей, олівець, серветка, гумка, фарби.
Література:
1.Сидоренко В.К. Трудове навчання [Текст]: підр./ В.К.Сидоренко, Н.В.Котелянець, Сиция.:,2012.-128, [1]с. : іл..
2.Інформ.ресурси.: «Освітній портал» [Електронний ресурс]-Режим доступу:http//osvitaportal/com.ua.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1.Привітання.
Дзінь-дзелень, дінь-дзелень!
Починаймо новий день!
Сядьте рівно, посміхніться,
До сусіда поверніться.
Спинку гарно порівняйте
І урок розпочинайте.
2.Перевірка готовності до уроку.
- Для сьогоднішнього уроку вам знадобляться такі інструменти як: клей, чорна фарба, простий олівець, лист картону, серветка, пензлик, рис, кукурудзяна крупа, сушена м’ята, гумка.
- Діти, ви все приготували до уроку? Всі інструменти із перелічених лежать у вас на парті? Добре.
3.Упорядкування робочих місць.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На городі в нас росте
Сонце ясне, золоте,
Жовте око, жовті вії
Та чомусь воно не гріє.
(Соняшник)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вступна бесіда
Соняшник – один із символів України. Який гарний він на тлі ясно-блакитного неба поряд із золотом пшениць! Яка розкішна золота його голова, що не стомлюється радісно кивати сонечку з ранку до вечора!Соняшник – уособлення нестримного потягу українців до сонячного світла й тепла.
Природа подарувала нам багато матеріалів з яких ми навчилися виготовляти гарні та корисні речі. Влітку та восени у рослин дозріває насіння, в полі колоситься ячмінь. Збирають урожай овочів та фруктів.
IV. Аналіз зразка виробу і його графічного зображення.
V. Конструювання виробу.
- Діти, подивіться уважно на аплікацію, і скажіть, яку геометричну фігуру використали для побудови квітки? (кружечок, овали). З яких круп вона зроблена? (серединка - з рису, пелюстки – з кукурудзяної крупи). А скажіть з чого зроблений стовбур і листочки (з сушеної м’яти). Так правильно молодці.
VІ. Повторення правил з техніки безпеки.
Клей
VІІ. Планування трудового процесу.
Після того, як ми намалювали квітку, то починаємо наносити клей на її деталі та присипаємо відповідною крупою (пелюстки-кукурудзяною крупою, серединку-рисом, стовбур та листочки – сушеною м’ятою), зайву крупу обережно струшуємо з аркуша. Потім чекаємо декілька хвилин і за допомогою чорної фарби, зафарбовуємо серединку. Витираємо руки серветкою.
VІІІ. Пальчикова гімнастика.
Вже стемніло на дворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.
ІХ. Підсумок уроку