Тема. Розв’язування компетентнісних задач.

Про матеріал

навчальна: формування предметних ІКТ-компетентностей; формування умінь розв'язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; пошук інформаційних матеріалів; добір одного засобу опрацювання даних (текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, табличний процесор, навчальне середовище виконання алгоритмів); опрацювання даних; подання результатів розв'язування задачі;

розвивальна: розвивати естетичні смаки та навички роботи з інформацією, увагу, логічне мислення, пам'ять;

виховна: виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп'ютерному класі.

Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2010, роздатковий матеріал, інструкція з ОП.

Перегляд файлу

Тема. Розв’язування компетентнісних задач.

Мета:

навчальна: формування предметних ІКТ-компетентностей; формування умінь розв’язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову  інформаційної моделі; пошук інформаційних матеріалів; добір одного засобу  опрацювання даних (текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, табличний процесор, навчальне середовище виконання алгоритмів);  опрацювання даних; подання результатів розв’язування задачі;

розвивальна: розвивати естетичні смаки та навички роботи  з інформацією,  увагу, логічне мислення, пам’ять;

виховна: виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі.

Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2010, роздатковий матеріал, інструкція з ОП.

Тип уроку: застосування знань, формування умінь та навичок.

Тривалість уроку: 90 хвилин

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

 

II. Умова задачі.

На наступні 2 уроки: на першому уроці — у програмному середовищі графічного редактора, на другому уроці — у програмному середовищі табличного редактора, додому — завдання створити підсумковий документ у текстовому редакторі.

Задача 2.

C:\Users\Майя\Downloads\079757.jpgУ вашої сестрички день народження: їй виповнюється 6 років. Вона хоче запросити друзів (разом з сестрою до 10 чоловік) на свято у ресторан, що (крім іншого) спеціалізується на дитячих святах. Вона звернулася до тебе за допомогою. Потрібно:

  • cтворити запрошення на свято;
  • обрати сценарій свята;
  • cкласти меню;
  • обчислили вартість проведення свята.

Результати виконання завдання оформити у текстовому редакторі з поетапним описом роботи та обґрунтувань свого вибору сценарію свята та приблизного дитячого меню. Всі створені документи розташувати в одній теці з назвою Ваше прізвище, заархівувати та відправити електронною поштою на адресу, вказану вчителем.

 

ІІІ. Вказівки до виконання.

  1. Вказати, з допомогою яких програм Ви можете створити запрошення на свято.
  2. Які дані необхідно знати для створення запрошення на свято?
  3. Створити запрошення у середовищі графічного редактора:
    • визначити перелік необхідних інструментів;
    • подати план створення зображення;
    • визначитись з текстом на запрошенні.
  4. Обрати сценарій свята із запропонованих на сайті сімейного ресторанчику, якщо такі є. Обґрунтувати вибір сценарію.
  5. Обрати меню з урахуванням віку дітей.
  6. Обґрунтувати, чому саме таке меню обрано.
  7. Створити електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
    • подати дитяче меню з цінами страв;
    • обчислити загальну суму витрат на 10 дітей та 2 дорослих батьків;
    • розрахувати загальну суму витрат на організацію свята.
  8. Створити відповідну діаграму для візуалізації результатів.
  9. Проаналізувати результати виконаної роботи.
  10.  Створити підсумковий документ у середовищі текстового редактора, в якому описати:
    • план створення запрошення;
    • які інструменти було використані при виконанні завдання;
    • обґрунтування вибору сценарію свята та приблизного дитячого меню;
    • подати результати своїх розрахунків таблицею;
    • подати візуально результати розрахунків діаграмою;
    • проаналізувати результати виконаної роботи.
  11.  Все створене розташувати в одній теці з назвою Ваше прізвище, заархівувати та відправити електронною поштою на адресу, вказану вчителем.

 

VI. Критерії оцінювання виконання завдання.

  • Учень зрозумів умову завдання — учень приступив до виконання завдання, визначив які дані він буде використовувати — 1 бал.
  • Учень вміє планувати свою роботу при виконанні завдання — учень визначив які програмні засоби він буде використовувати для виконання завдання, створив план створення запрошення — 1 бали.
  • Учень вміло використовує можливості графічного редактора — створено запрошення, використанні максимально й доцільно можливості графічного редактора — 2 бали.
  • Учень вміє оцінювати відомості та дані, які він має — учень правильно шукає відомості у базі даних сайту закладу, вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями — 1 бал.
  • Учень вміє обґрунтовувати вибір — учень порівнює і співставляє відомості, визначається з вибором меню та ґрунтовно доводить чому саме такий вибір він зробив — 1 бал.
  • Учень вміє створювати електронні таблиці — створено електронну таблицю для даних щодо меню — 1 бали.
  • Учень вміє використовувати табличний процесор — правильно проведено обчислення — 1 бал.
  • Учень вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату- правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати — 1 бал.
  • Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання — правильно проаналізовано, зроблено й обґрунтовано висновки щодо організації свята дня народження — 1 бал.
  • Учень правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1 бал.

 

V. Критерії аналізу підсумкового документу
— такі самі, як для задачі 1.

VI. Інструктаж з ТБ.

VII. Робота над розв'язанням компетентнісної задач.

VIII. Підсумок уроку.

Виставлення оцінок.

XI. Домашнє завдання.

Перевірити правильність опрацювання даних та продумати підсумковий документ (презентацію)

Додаток

Умови задач

Компетентнісну задачу можна обрати іншу.

Задача 1. Ваш менший брат, учень п’ятого класу, отримав домашнє завдання підготувати картку порівняння казки «Ріпка» в українській та російській інтерпретації. Оскільки вашому братові потрібна допомога, він звернувся до вас. Знайдіть зміст казки, використавши друковані чи електронні джерела. Створіть картку альбомної орієнтації, розмістивши на ній обидва варіанти у два стовпці. Відформатуйте текст за своїм смаком. Використайте для оформлення ефект буквиці, обрамлення. Додайте ілюстрацію до казки. Підготуйте документ до друку.

 

Задача 2. Вашим батькам терміново потрібно внести кошти за платіжкою.

Для економії часу доцільно до філіалу Ощадбанку прийти з готовим платіжним документом, тому вони звертаються до вас по допомогу створити документ у домашніх умовах. Засобами текстового редактора створіть електронний бланк квитанції за зразком та роздрукуйте його у подвійному екземплярі:

 

Задача 3. Ваші однокласники після закінчення школи планують складати ЗНО з історії України. Під час підготовки в учнів виникли проблеми з умінням розпізнавати історичні пам’ятники та видатних діячів за зображенням. Пропонуємо створити довідник у вигляді таблиці (структуру таблиці визначити самостійно), що містить назву об’єкта, його зображення та коротку історичну довідку. Перелік історичних об’єктів наводимо нижче:

  1. Софійський собор у Києві (І пол. ХІ ст.). Сучасний вигляд;
  2. Мозаїки Богоматері Оранти та Христа Вседержителя із Софій-ського собору в Києві;
  3. Спасо-Преображенський собор у Чернігові. 1036. Сучасний вигляд;
  4. Успенська соборна церква Києво-Печерського монастиря. 1073–1087. Реконструкція;
  5. Вірменський собор у Львові. 1363;
  6. Верхній замок у Луцьку. ІІ пол. ХІV ст.;
  7. Кам’янець-Подільська фортеця;
  8. Хотинська фортеця;
  9. Покровська церква-фортеця в с. Сутківці;
  10.  Ікона Богородиці з пророками з церкви у Підгородцях.

 

Задача 4. Для підготовки шкільного стенду «Життя мого класу» потрібно створити візуальну схему учнівського самоврядування. Підготуйте таку схему, використавши ієрархічні діаграми об’єктів SmartArt, додайте до схеми відповідні написи та фотографії своїх однокласників. Підготуйте документ до друку.

 

Задача 5. Ваші батьки звернулися до вас із проханням створити для них макети візитки. Опрацюйте самостійно матеріал, присвячений видам, вимогам до оформлення візитки. Знаючи рід занять, власні атрибути батька та матері, створіть засобами текстового редактора макети візиток. Розмір візитки — 90×50 мм. Розмістіть потрібну кількість копій на аркуші документа. Підготуйте документ до друку.

 

Задача 6. Учителеві фізики потрібно підготувати стенд, присвячений приладам для вимірювання атмосферного тиску. За допомогою пошуку в Інтернеті доберіть зображення та характеристики названих приладів (схеми, принцип дії, призначення, ціна поділки тощо). Систематизуйте отриманий матеріал та запропонуйте власний проект стенду. Результат виконання подайте за допомогою презентації з використанням таблиць.

Задача 7. Родина, що складається з двох дорослих та однієї 11-річної дитини, вирішила відпочити за кордоном. Створіть презентацію (10–12 слайдів) на основі матеріалу двох-трьох відомих туристичних фірм України, що пропонують туристичні тури до Туреччини, Греції, Йорданії. Презентація повинна мати рекламний характер, вказувати ціни, умови відпочинку, контакти туристичних фірм. На останньому слайді відтворіть перелік документів, які потрібно подати для оформлення закордонного паспорту.

 

Задача 8.  Створіть рекламну презентацію, присвячену відкриттю фірми «Ескорд», що продаватиме автомобілі, яка транслюватиметься на моніторі в центрі міста.

У презентації передбачити обов’язково:

  1. наявність титульного слайда;
  2. перелік послуг фірми, оформлених у вигляді маркірованого

списку;

  1. фотографії автомобілів, які є в продажу;
  2. слайд з реквізитами фірми (реквізити написані на машині, що повільно рухається дорогою зліва направо, машину зобразити засобами автофігур);
  3. дизайн слайдів єдиний;
  4. зміна слайдів з анімацією;
  5. презентація відтворюється автоматично;
  6. тривалість презентації становить 90 секунд.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Андрій
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
2730
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку