навчальна: формування предметних ІКТ-компетентностей; формування умінь розв'язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; пошук інформаційних матеріалів; добір одного засобу опрацювання даних (текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, табличний процесор, навчальне середовище виконання алгоритмів); опрацювання даних; подання результатів розв'язування задачі;
розвивальна: розвивати естетичні смаки та навички роботи з інформацією, увагу, логічне мислення, пам'ять;
виховна: виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп'ютерному класі.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2010, роздатковий матеріал, інструкція з ОП.
Тема. Розв’язування компетентнісних задач.
Мета:
навчальна: формування предметних ІКТ-компетентностей; формування умінь розв’язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; пошук інформаційних матеріалів; добір одного засобу опрацювання даних (текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, табличний процесор, навчальне середовище виконання алгоритмів); опрацювання даних; подання результатів розв’язування задачі;
розвивальна: розвивати естетичні смаки та навички роботи з інформацією, увагу, логічне мислення, пам’ять;
виховна: виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2010, роздатковий матеріал, інструкція з ОП.
Тип уроку: застосування знань, формування умінь та навичок.
Тривалість уроку: 90 хвилин
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
II. Умова задачі.
На наступні 2 уроки: на першому уроці — у програмному середовищі графічного редактора, на другому уроці — у програмному середовищі табличного редактора, додому — завдання створити підсумковий документ у текстовому редакторі.
Задача 2.
У вашої сестрички день народження: їй виповнюється 6 років. Вона хоче запросити друзів (разом з сестрою до 10 чоловік) на свято у ресторан, що (крім іншого) спеціалізується на дитячих святах. Вона звернулася до тебе за допомогою. Потрібно:
Результати виконання завдання оформити у текстовому редакторі з поетапним описом роботи та обґрунтувань свого вибору сценарію свята та приблизного дитячого меню. Всі створені документи розташувати в одній теці з назвою Ваше прізвище, заархівувати та відправити електронною поштою на адресу, вказану вчителем.
ІІІ. Вказівки до виконання.
VI. Критерії оцінювання виконання завдання.
V. Критерії аналізу підсумкового документу
— такі самі, як для задачі 1.
VI. Інструктаж з ТБ.
VII. Робота над розв'язанням компетентнісної задач.
VIII. Підсумок уроку.
Виставлення оцінок.
XI. Домашнє завдання.
Перевірити правильність опрацювання даних та продумати підсумковий документ (презентацію)
Додаток
Умови задач
Компетентнісну задачу можна обрати іншу.
Задача 1. Ваш менший брат, учень п’ятого класу, отримав домашнє завдання підготувати картку порівняння казки «Ріпка» в українській та російській інтерпретації. Оскільки вашому братові потрібна допомога, він звернувся до вас. Знайдіть зміст казки, використавши друковані чи електронні джерела. Створіть картку альбомної орієнтації, розмістивши на ній обидва варіанти у два стовпці. Відформатуйте текст за своїм смаком. Використайте для оформлення ефект буквиці, обрамлення. Додайте ілюстрацію до казки. Підготуйте документ до друку.
Задача 2. Вашим батькам терміново потрібно внести кошти за платіжкою.
Для економії часу доцільно до філіалу Ощадбанку прийти з готовим платіжним документом, тому вони звертаються до вас по допомогу створити документ у домашніх умовах. Засобами текстового редактора створіть електронний бланк квитанції за зразком та роздрукуйте його у подвійному екземплярі:
Задача 3. Ваші однокласники після закінчення школи планують складати ЗНО з історії України. Під час підготовки в учнів виникли проблеми з умінням розпізнавати історичні пам’ятники та видатних діячів за зображенням. Пропонуємо створити довідник у вигляді таблиці (структуру таблиці визначити самостійно), що містить назву об’єкта, його зображення та коротку історичну довідку. Перелік історичних об’єктів наводимо нижче:
Задача 4. Для підготовки шкільного стенду «Життя мого класу» потрібно створити візуальну схему учнівського самоврядування. Підготуйте таку схему, використавши ієрархічні діаграми об’єктів SmartArt, додайте до схеми відповідні написи та фотографії своїх однокласників. Підготуйте документ до друку.
Задача 5. Ваші батьки звернулися до вас із проханням створити для них макети візитки. Опрацюйте самостійно матеріал, присвячений видам, вимогам до оформлення візитки. Знаючи рід занять, власні атрибути батька та матері, створіть засобами текстового редактора макети візиток. Розмір візитки — 90×50 мм. Розмістіть потрібну кількість копій на аркуші документа. Підготуйте документ до друку.
Задача 6. Учителеві фізики потрібно підготувати стенд, присвячений приладам для вимірювання атмосферного тиску. За допомогою пошуку в Інтернеті доберіть зображення та характеристики названих приладів (схеми, принцип дії, призначення, ціна поділки тощо). Систематизуйте отриманий матеріал та запропонуйте власний проект стенду. Результат виконання подайте за допомогою презентації з використанням таблиць.
Задача 7. Родина, що складається з двох дорослих та однієї 11-річної дитини, вирішила відпочити за кордоном. Створіть презентацію (10–12 слайдів) на основі матеріалу двох-трьох відомих туристичних фірм України, що пропонують туристичні тури до Туреччини, Греції, Йорданії. Презентація повинна мати рекламний характер, вказувати ціни, умови відпочинку, контакти туристичних фірм. На останньому слайді відтворіть перелік документів, які потрібно подати для оформлення закордонного паспорту.
Задача 8. Створіть рекламну презентацію, присвячену відкриттю фірми «Ескорд», що продаватиме автомобілі, яка транслюватиметься на моніторі в центрі міста.
У презентації передбачити обов’язково:
списку;
1