Урок "Електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості"

Про матеріал

Розробка складається з Міні-конспекту. За матеріалами підручника для 7 класу (автори Й. Я . Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько )

Перегляд файлу

Тема. Електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості

Мета:

ознайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, сформувати поняття «табличний процесор» і «електронна таблиця», комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга;

сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера;

виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: дошка, комп’ютери, проектор, підручник Й. Я. Ривкінд, «Інформатика» 7 клас, програмне забезпечення Ms. Excel, презентація, інструктивні картки.

Основні терміни та поняття: електронна таблиця, табличний процесор,

книга, комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • створення позитивного настрою для проведення уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сучасні технології обробки інформації часто приводять до того, що виникає потреба подання даних у вигляді таблиць. Наприклад, розклад уроків, класний журнал, розклад рухів автобусів. Різноманітні фінансові документи (відомості на заробітну плату, табель робочого часу, квартальні звіти) теж мають вигляд таблиць. Для табличних обчислень характерні відносно прості формули, по яким проводяться обчислення, і великі об’єми вхідних даних. Для таких розрахунків слід використовувати комп’ютер.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

1.Електронні таблиці (табличні процесори) – це прикладне програмне забезпечення спільного призначення, яке використовується для обробки даних, представлених у табличній формі . Електронна таблиця (ЕТ) дозволяє зберігати в табличній формі велику кількість вхідних даних, результатів, а також зв’язків між ними. При зміні вхідних даних всі результати автоматично перераховуються і заносяться в таблицю. Такі таблиці можна переглядати, змінювати, записувати на носії зовнішньої пам’яті для зберігання, роздруковувати на принтері.

Таблиця – це форма організації даних по рядкам і стовпцям.

ЕТ – комп’ютерний еквівалент звичайної таблиці.

Табличний процесор – це комплекс програм, призначений для створення і обробки електронних таблиць.

В комірках таблиці можуть бути записані данні різних типів: текст, дати, числа, формули та ін..

Головна перевага ЕТ – можливість миттєвого перерахунку усіх даних, пов’язаних формульними залежностями, при зміні значення будь-якого компоненту таблиці.

Документ електронної таблиці називається робочою книгою. У кожному документі може розміщуватися від 1 до 255 таблиць – робочих аркушів. Документ Excel зберігається у файлі з будь-яким ім’ям і розширенням . xls.

2. Запуск програми MS Excel. Основні елементи вікна програми.

Для запуску необхідно виконати команду

1) Пуск     Усі програми      Microsoft Office Microsoft Excel;

2) ПКМ Створити Аркуш Microsoft Excel;

3) Ярлик програми Microsoft Excel;

Після запуску перед нами з’явиться вікно електронної таблиці. Давайте розглянемо основні елементи вікна (вчитель демонструє презентацію з зображенням вікна Microsoft Excel) .

  1. Рядок заголовка, три кнопки керування.
  2. Рядок меню.
  3. Панелі інструментів (стандартна, форматування).
  4. Поле Ім’я.
  5. Рядок формула.
  6. Робоча область вікна.
  7. Полоси прокрутки.
  8. Рядок стану

D:\Новый рисунок (3).jpg

3. Основні елементи ЕТ.

ЕТ складається із горизонтальних полос – рядків і вертикальних полос – стовпців. На перетині рядка і стовпця знаходиться комірка. Декілька суміжних комірок – це діапазон комірок. Комірка, виділена рамкою, є поточною коміркою. Кожен об’єкт електронної таблиці має свою адресу. Адреса рядка (ім’я, назва) – це число від 1 до 65 536, адреса стовпця(ім’я, назва) – буква латинського алфавіту (всього може бути 256 стовпців, напр. A, B, C,…,IV ). Адреса комірки складається з імені стовпця (на першому місті) та імені рядка (напр. A1, F123, AC72). Адреса діапазону складається з координат протилежних кутів.

Усі команди використовуються тільки для поточної комірки (діапазону комірок).

IV. Робота з комп’ютером.

  1. Правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

Діти, ми з вами находимось у комп’ютерному кабінеті. Давайте пригадаємо правила поведінки та техніку безпеки в комп’ютерному класі.

2. Робота в парах.

1. Учні порівнюють інтерфейси вікон програм MS Word, з інтерфейсом MS Excel і записують у робочих зошитах відмінності інтерфейсу MS Excel.

2. Наприкінці вправи учні обговорюють і складають загальний список відмінностей інтерфейсів.

Запустіть табличний процесор Excel 2007, виконавши Пуск => Усі програми => Microsoft Office => Microsoft Office Excel 2007.

  1. Роздивіться вікно програми і знайдіть основні елементи вікна про­грами, які подано на малюнку 4.3. Виберіть по черзі різні вкладки Стрічки. Ознайомтеся з переліком елементів керування на цих вклад­ках та їх призначенням, використовуючи підказки, які з’являються після наведення вказівника на елемент керування.
  2.    Закрийте вікно програми вибором кнопки Закрити       .
  3.    Відкрийте файл електронної книги вправа 4.1.xlsx, який міститься в папці Розділ 4\Пункт 4.1.
  4.    Виберіть ярлик Аркуш1 за допомогою миші. Роздивіться електронну таблицю. Знайдіть елементи вікна електронної книги, наведені на малюнку 4.4.
  5.    Установіть поточною клітинку В4, вибравши її вказівником миші.
  6.    Опрацюйте переміщення курсора по таблиці, використовуючи клаві­ш

     Зверніть увагу на зміну даних у полі Ім’я та в Рядку формул. У яких клітинках уведено текст? У яких клітинках уведено числа? У яких клітинках уведено формули? Запишіть у зошит приклади адрес відповідних клітинок.

  1. Установіть поточною клітинку С4. Уведіть з клавіатури число 132. Зверніть увагу на зміни у клітинці С7 і на діаграмі. Поясніть, чому це сталося.
  2. Уведіть у клітинки С5 і С6 відповідно числа 100 і 2. Простежте за змінами у клітинці С7 і на діаграмі.
  3.  Виберіть ярлик Аркуш2. Перегляньте електронну таблицю, використовуючи смуги прокручування. У яких клітинках уведено текст? У яких клітинках уведено числа? У яких клітинках уведено форму­ли? Запишіть у зошит приклади адрес відповідних клітинок.
  4.  Змініть дані в деяких клітинках стовпців С і D. Простежте за зміна­ми результатів обчислень у стовпці Е і на діаграмі.
  5.  Установіть різні масштаби перегляду аркуша, використовуючи кнопки та повзунок у Рядку стану.
  6.   Збережіть електронну книгу у вашій папці у файлі з тим самим іменем.
  7. Закрийте вікно програми.

Гімнастика  для очей.

Релаксація (1 хв)

Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:

  • зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;
  • повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 5 рази;
  • повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 5 рази;
  • кругові оберти очима вліво, а потім вправо 5 рази

V. Підбиття підсумків уроку

Метод «Мікрофон»

Скажіть, про що ви дізнались, чому навчились.

Я дізнався…

Я навчився…

Я зрозумів…

Найбільший мій успіх на уроці…

VI. Домашнє завдання

Підручник П. 4.1, с.82 – 87, вправа №5

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку